Piața muncii, mai fierbinte ca oricând: două treimi dintre angajați cred că și-ar putea găsi un job nou în mai puțin de două luni

Cu 67.000 de joburi noi, postate în ultima lună pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, piața muncii traversează una dintre cele mai dinamice perioade ale ultimilor ani.

Odată cu creșterea numărului de opțiuni disponibile, a crescut și încrederea candidaților în șansele lor pentru găsirea unui job nou. 31,5 la sută dintre participanții la un sondaj eJobs sunt convinși că ar putea să se angajeze în altă parte în cel mult o lună, iar 32,7 la sută în două luni. 23,2 la sută estimează un orizont de așteptare de trei-șase luni și 8,9 la sută cred că ar avea nevoie de șase luni-un an. Pesimiști sunt doar 3,7 la sută dintre respondenți. Ei spun că o nouă angajare ar presupune eforturi de căutare o perioadă de peste un an.

În ciuda nivelului ridicat de încredere în oportunitățile pe care le au acum, 59,4 la sută dintre angajați nu sunt dispuși să-și dea demisia fără să aibă un plan sigur de rezervă. 19,6 la sută spun că, dacă pe piață există suficiente joburi disponibile pentru nivelul lor de pregătire, sunt deschiși să-și asume riscul de a-și da demisia fără un plan B. 10,7 la sută ar prefera să rămână o perioadă fără job decât să stea la un loc de muncă unde sunt nemulțumiți și tot atâția recunosc că niciodată nu au avut un plan de rezervă când și-au dat demisia, însă lucrurile s-au așezat, în cele din urmă, în favoarea lor.

“Schimbarea jobului, chiar și în această perioadă eminamente favorabilă pentru candidați, presupune o ieșire, în multe cazuri, chiar brutală din zona de confort profesional și personal. Șase din zece respondenți asociază acest pas cu ideea de curaj și au nevoie de factori puternic motivatori.

Tocmai de aceea, jumătate dintre participanții la sondaj ne-au spus că sunt extrem de calculați și studiază în detaliu toate ofertele primite, iar de multe ori cer detalii suplimentare despre companie și echipă. 21 la sută așteaptă până au mai multe oferte pe masă ca să ia o decizie asumată, iar 13,6 la sută acceptă o ofertă doar dacă salariul este mai mare. 18 la sută acceptă pe loc sau în maximum o zi, de teamă ca angajatorul să nu retragă oferta făcută”, arată Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs.

De la următorul job, 52,6 la sută își doresc un salariu mai mare. Următoarele criterii sunt posibilitatea de a avansa în carieră, un loc de muncă mai stabil, un program de lucru mai flexibil, proiecte care să-i motiveze, posibilitatea de a lucra de acasă, mai multe beneficii extrasalariale și colegi mai prietenoși.

“Am vrut să vedem și care sunt șansele pe care o companie le are pentru a-și întoarce din drum un angajat decis să plece în altă parte, așa că am întrebat ce i-ar face să se răzgândească. 56,1 la sută ar face asta dacă ar primi o mărire salarială, 13,6 la sută dacă ar putea să aibă un program de lucru mai flexibil, iar 8,3 la sută dacă angajatorul le-ar include mai multe beneficii în pachetul extrasalarial. Schimbarea managerului direct sau a echipei actuale au fost alte argumente”, explică Raluca Dumitra.

Referitor la creșterea salarială necesară pentru a reconsidera decizia de a pleca din companie, șapte din zece angajați spun că ar fi nevoie de un plus de cel puțin 20 la sută față de cât câștigă acum. 21 la sută s-ar răzgândi dacă ar primi o majorare de 15 la sută și aproape nouă la sută ar accepta și creșteri mai mici, de 5-10 la sută.

“Vedem candidați cu o abordare tot mai matură. Chiar dacă simt că nu mai pot continua la actualul loc de muncă, aleg să nu mai candideze haotic, ci doar pentru posturile pentru care au experiență – situație valabilă pentru 40,5 la sută dintre ei. Sunt și candidați care aplică la orice post disponibil găsesc, deși nu îndeplinesc criteriile necesare, sau care își dau demisia și explorează apoi ce opțiuni au, însă numărul lor scade de la an la an”, spune Raluca Dumitra.

Sondajul a fost realizat în septembrie-octombrie, pe un eșantion de 1.850 de respondenți.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share