Pentru prima dată de când Grupul Renault a preluat marca Dacia, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele două mărci vor creşte, în anii următori.
Decizia a fost luată în contextul în care, potrivit CEO-ului Renault, Luca de Meo, fiecare marcă din grup trebuie să primească mai multă libertate şi s-a declarat uimit de rezultatele Dacia în ceea ce priveşte profitabilitatea. Dacia reprezintă 20 la sută din vânzările Grupului Renault, iar România găzduiește al doilea cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare al grupului, după cel de la Paris, completat de un centru de teste la Titu şi o reţea de furnizori care livrează aproape 70 la sută din componentele unui Logan, notează ZF.
Din consiliul director, condus de Denis Le Vot (foto), CEO Dacia-Lada, fac parte șefii fiecărei divizii funcționale principale: comunicare, proiectare, digital, inginerie, finanțe, resurse umane, industrie, marketing și vânzări, produs, achiziții și calitate: Jean-Denis Bigot (VP, Dacia-Lada, Quality), Yves Caracatzanis (președinte Avtovaz), Laurent David (VP, Dacia-Lada, Finanțe), Christophe Dridi (VP, Dacia-Lada, Industrie), Antoine Gatignol (VP, Dacia-Lada, Achiziții), Pierre Houles (VP, Dacia-Lada, Digital), Lionel Jaillet (VP, Dacia-Lada, Produs), Tatiana Landisberg (VP, Dacia-Lada, HR), Xavier Martinet (SVP, Dacia-Lada, Marketing, Vânzări & Operațiuni), Alejandro Mesonero (VP, Dacia-Lada, Design), Christian Stein (VP, Comunicare de brand) și Marc Suss (VP, Dacia-Lada, Inginerie).
Mihai Bordeanu rămâne Head of Country pentru Dacia în România și are în subordine activităţile de vânzare din regiune – România, Bulgaria şi Republica Moldova – alături de uzina de la Mioveni.
Cine este Denis Le Vot, șeful Consiliului Director al Dacia
Născut în 1965, deține o diplomă de inginer de la École des mines de Paris. S-a alăturat Renault în 1990, în vânzări și marketing, în Departamentul Operațiuni Internaționale. În 1994, a trecut în echipa After Sales și a devenit Senior Manager Aftersales Product Development.
Numit succesiv director post-vânzări la Renault Rusia, director de vânzări în Belgia, Global Aftersales Marketing & Strategy și director de marketing al Renault MAIS în Turcia, a devenit vicepreședinte marketing și vânzări în regiunea Eurasia, în 2007. În 2011, a fost numit director general adjunct al Renault Rusia și, în septembrie 2013, a devenit vicepreședinte, vânzări și marketing G9.
În aprilie 2016, a preluat rolul de SVP, președinte al regiunii Eurasia, iar în iunie 2016 a devenit membru al Consiliului de administrație al AVTOVAZ. În ianuarie 2018, a fost numit SVP și președinte al Comitetului de conducere pentru Nissan America de Nord. În aprilie 2019, este numit Alliance SVP, LCV Business Unit, iar în ianuarie 2020 a devenit EVP, Regiuni, Vânzări și Marketing. Din 1 ianuarie 2021, Denis Le Vot este EVP, CEO, Dacia & Lada Brands. Este membru al Consiliului de administrație al Grupului Renault.