Cel mai mare producător de bere din România a făcut o investiție de două milioane de euro într-o instalație ce folosește tehnologii de eficiență energetică pentru recuperarea energiei termice din gazele arse, la fabrica de bere din Buzău.
Instalația este un proiect special în grupul Asahi și face parte din seria de investiții pentru sustenabilitate existente în strategia Ursus Breweries.
Tehnologia presupune recuperarea energiei din gazele arse rezultate în centrala termică a fabricii de bere. Pentru identificarea soluției tehnice inovatoare, Ursus Breweries a colaborat cu experți în sustenabilitate din Asahi Europe & International și cu furnizori cu expertiză internațională relevantă. Prin implementarea sistemului de recuperare a energiei termice, compania estimează o scădere a consumului de gaz natural cu circa 18 la sută și, implicit, scăderea emisiilor de dioxid de carbon aferente.
“În urma investițiilor de până acum, emisiile de carbon ale Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50 la sută față de anul de referință 2019. Și nu ne oprim aici: investiția de la Buzău a fost finalizată cu succes în vara acestui an și reprezintă un pas înainte pe drumul pe care ni l-am asumat pentru reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon în fabricile noastre. Datorită acestei investiții, vom reduce consumul de gaz natural cu 18 la sută și amprenta noastră de carbon”, spune Robert Uzună, vicepreşedinte Corporate Affairs al Ursus Breweries.
- Meral Badea (SIGNAL IDUNA): “Domeniul HR reprezintă nu doar locul meu de muncă, ci și o oportunitate de a influența pozitiv viața oamenilor din compania în care lucrez”
- Lucrul de acasă, tot mai căutat la final de an. Posturile remote au atras peste 150.000 de candidaturi pe bestjobs, doar în noiembrie
- Inteligența artificială prinde viață la București: 300 de specialiști Adobe România transformă ideile în realitate… digitală
Ursus Breweries derulează constant proiecte de sustenabilitate și are șase obiective majore și direcții de intervenție: reducerea emisiilor de dioxid de carbon, reducerea consumului de apă, utilizarea de materii prime din surse sustenabile, utilizarea de ambalaje reutilizabile și reciclabile, susținerea incluziunii și a bunăstării și promovarea unui consum responsabil de alcool.
Investiția de la Buzău este doar unul dintre proiectele de reducere a consumului de energie derulate de Ursus Breweries. Totalitatea proiectelor de sustenabilitate ale companiei sunt descrise în al șaptelea și cel mai recent Raport de Dezvoltare Durabilă pentru perioada 2021-2022. Ca actor economic important și lider al pieței berii din România, Ursus Breweries a contribuțit cu 567 milioane de lei la bugetul de stat în 2022.
Reducerea emisiilor de dioxid de carbon
Emisiile de carbon ale companiei au scăzut, în 2022, la 50 la sută față de 2019. Ca să scadă emisiile, Ursus Breweries a instalat echipamente de reducere a consumului, precum iluminatul cu LED, a automatizat procese, a înlocuit gazul natural în anumite procese cu biogaz produs în stațiile de tratare a apelor uzate din fabrici, a recuperat energia termică din diverse procese cu ajutorul unei noi instalații, a înlocuit instalații de recuperare a condensului cu variante îmbunătățite din punct de vedere al performanței.
Ursus Breweries a finalizat achiziția de stivuitoare electrice în locul celor alimentate cu GPL și a demarat achiziția de autovehicule cu emisii de carbon mai scăzute. Compania are în desfășurare un plan de înlocuire treptată a frigiderelor cu scopul creșterii eficienței energetice, iar în 2021 și 2022 a înlocuit 4.800 de frigidere cu performanță energetică scăzută. În plus, în 2022 a achiziționat pentru fabrici 100 la sută energie electrică produsă din surse regenerabile.
Reducerea consumului de apă
Mai mult de jumătate din apa folosită în fabricile din Buzău, Brașov și Timișoara provine din puțurile proprii și fiecare fabrică are propriile ținte de consum. Ursus Breweries are deja o performanță ridicată în ceea ce privește consumul de apă la nivelul industriei berii, iar obiectivul este să scadă consumul mediu de la 2,77 litri de apă, în 2022, la 2,75 pe litrul de bere îmbuteliat până în 2025. În plus, sunt folosite stații proprii de tratare a apei înainte ca aceasta să intre în circuitul intern, iar apa uzată este tratată în propriile stații de epurare.
Folosirea ambalajelor reutilizabile și reciclabile
Ursus Breweries a redus cantitatea de materiale folosite în ambalaje și a utilizat cu 24 la sută mai puțin plastic decât în 2019. În plus, folosește 100 la sută material reciclat pentru baxurile si tăvițele de carton ale dozelor. Obiectivul este ca, până în 2030, să folosească ambalaje primare și secundare ce pot fi reutilizate sau reciclate și care conțin minimum 50 la sută material reciclat.


Incluziune și bunăstare
Datorită atenției pe care o acordă angajaților, Ursus Breweries a reușit să obțină, în trei ani (2021, 2022, 2023), certificarea Top Employer România, din partea unui reputat institut european. Este primul producător local de bere care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity) de a construi o cultură organizațională incluzivă, bazată pe diversitate și egalitate de gen. Astfel, se alătură misiunii de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum. Circa 46 la sută dintre funcțiile de management din companie sunt ocupate de femei.
În 2022, compania a semnat Carta Diversității din România și a format și un Comitet de Diversitate, Echitate și Incluziune. Ca susținător activ al echilibrului de gen, ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, femeile și bărbații să ocupe o pondere egală la nivel de management.
Consum responsabil de alcool
Ursus Breweries a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără sau cu conținut scăzut de alcool. Ținta sa este ca, până în 2030, 20 la sută din portfoliu să fie format din produse fără alcool. Toate etichetele produselor Ursus Breweries și materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.
Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Prin parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat direct de programul de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor.
Ursus Breweries a continuat și parteneriatul cu Poliția Română și a realizat cercetarea sociologică “Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, ce are ca obiectiv sporirea gradului de conștientizare a șoferilor privind riscurile asociate consumului de alcool la volan. Coroborat, a actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero.
Realizările și progresul Ursus Breweries în sfera dezvoltării durabile au fost publicate în cel mai recent Raport de Sustenabilitate, care poate fi accesat aici.
DESPRE URSUS BREWERIES
Este cel mai mare producător de bere din România și lider de piață de opt ani. Mărcile din portofoliul său sunt URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Kozel, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry. Deține trei fabrici de bere, în Brașov, Buzău și Timișoara, și o mini-facilitate de producție în Cluj-Napoca. Face parte din Asahi Europe & International. Mai multe informații despre companie și programele sale pot fi găsite pe ursus-breweries.ro și desprealcool.ro.