Povestea afacerii CAHM Europe, fondată în 2009, a început cu visul fondatorului Andrei Severin de a investi într-un hotel.
În timp ce analiza piața, a observat că ofertei de produse cosmetice pentru hoteluri îi lipsea varietatea, așa că a decis să profite de această oportunitate. A început importând produse de profil din China, însă o situație în care a primit o comandă cu flacoane goale l-a determinat să înceapă producția locală.
Pandemia – amenințare sau oportunitate?
Debutul pandemiei a lovit puternic industria HoReCa. „A fost crunt. Imaginați-vă că pilonul ce aducea 80 la sută din veniturile business-ului nostru s-a închis peste noapte. Am fost întrebat cu doi ani înainte de pandemie dacă avem un plan pentru situații de criză, iar răspunsul meu a fost că suntem o companie ce s-ar plia și în vremuri de război, însă de la plan la a face acest lucru a fost o provocare. Îmi aduc aminte că treceau copiii pe lângă mine, prin casă, și ajunsesem să fiu un fel de obiect de mobilier pentru ei. Cu multe eforturi, am reușit să ne reinventăm în mai puțin de șapte zile”, spune CEO-ul CAHM Europe.
Impactul pandemiei asupra industriei HoReCa l-a forțat să se orienteze spre sectorul de retail. Asta a necesitat o serie de investiții, precum cea într-un utilaj nou pentru adaptarea producției de la săpunuri de 15-20 de grame la cele de 150 de grame și pentru creșterea capacității, pentru a produce până la o tonă de săpun solid pe oră. Decizia de reinventare a contribuit la transformarea business-ului într-unul mai profitabil decât în primul deceniu de funcționare.
- Jumătate dintre angajatori au dificultăți în recrutare. Trei sferturi dintre ei se confruntă cu întârzieri în ocuparea posturilor de top management
- Transformare strategică la Randstad România: specializare și digitalizare sub conducerea unui nou Country Manager
- #CompliceLaSchimbare – Ionuț Păun (Director HR, City Grill Group): Foc continuu, 1.000 de oameni, 4 generații. Care este rețeta echilibrului?
Creștere de 14 la sută a cifrei de afaceri în primele luni din 2022 față de 2021. Planuri pentru extindere națională și internațională
CAHM Europe este acum lider de piață pe segmentul de produse cosmetice hoteliere din România. „Avem în portofoliu toate lanțurile importante, precum Phoenicia, Continental, Unita, Bacolux, Rina, și o prezență importantă în zona hotelurilor deținute individual. În Prahova, de exemplu, câțiva dintre clienții CAHM sunt Hilton, Ramada, Sky Hotel Prahova, Best Western Bucovina și Airbnb”.
Ambițiile companiei au depășit granițele României și continuă să se extindă. „Țările principale în care vindem sunt Croația, Grecia, Marea Britanie, Danemarca, Franța, Ungaria, Bulgaria, iar lista continuă. Aș putea adăuga, în mod surprinzător, poate, Ucraina, care a cumpărat cosmetice hoteliere CAHM chiar și în situație de război”.
Andrei Severin speră că reformularea produselor și investițiile în modernizarea ambalajelor prin adoptarea de recipiente cu dozare controlată din materiale reciclabile vor face ca brandurile din portofoliul companiei să intre și în topul preferințelor utilizatorilor casnici. Pentru acest segment, compania investește în dezvoltarea fabricii din Băicoi, pentru a produce și ambala complet automatizat nu doar peste 30 de tone de săpun solid, ci și peste 70 de tone de săpun lichid pentru acești consumatori, prin intermediul retailerilor.
„Comparând primele luni ale lui 2022 cu aceeași perioadă din 2021, constatăm o creștere de 14 la sută a cifrei de afaceri. Sperăm să închidem anul cu o cifră de afaceri de peste șase milioane de euro. Investițiile noi pe care le-am făcut ne-au dus la următorul nivel din punct de vedere tehnologic. Prin mărirea capacității de producție, vom exporta, în premieră, mai mult săpun solid decât importăm”.
Despre planurile până la sfârșitul lui 2022 și pentru 2023, Andrei Severin explică: „Până la jumătatea lui 2023, ne-am propus să realizăm investiția totală în valoare de circa șase milioane de euro. Sperăm că până la finele acestui an vom finaliza întregul proiect de aproape 6.500 mp construiți la Băicoi, aflat pe un teren de peste 20.000 mp, urmând și o dotare suplimentară cu echipamente. Estimăm că, odată ajunse la maturitate, fabricile CAHM din județul Prahova vor genera circa 100 de locuri noi de muncă”.
Relația cu banca – factor determinant pentru creșterea sănătoasă a afacerii
Reinventarea rapidă a companiei ar fi fost dificil de realizat fără susținerea unui partener bancar potrivit și predictibil.
„Relația cu ING a fost timidă la început. În 2014, însă, în momentul în care noi ne doream să facem un pas mare pentru companie din punct de vedere investițional, reprezentanții ING au reușit să ne asculte planurile de dezvoltare și să înțeleagă viziunea de a face lucruri incredibile pentru dimensiunea companiei de la acel moment. Am apreciat în mod special structura inedită a băncii și profesioniștii săi, care au abilitatea de a vedea potențialul într-un proiect, astfel că te pot credita dincolo de limitele unei bănci normale, în funcție de nevoile specifice ale afacerii tale”, concluzionează CEO-ul CAHM Europe.
Sustenabilitatea – parte din ADN-ul CAHM Europe
Interesul în creștere față de un mediu mai sănătos s-a concretizat recent prin lansarea noii game Nordic Swan, care reprezintă angajamentul CAHM Europe la un drum către sustenabilitate, ghidat de responsabilitatea și recunoștința față de natură. O altă dovadă este reprezentată de lansarea pe piața cosmeticelor de retail a săpunului lichid Sense, cu 99,3 la sută ingrediente naturale, în ambalaj BIO pet imprimat serigrafic cu vopsea non-toxică, utilizată și în procesul de fabricație a jucăriilor pentru copii, care a fost votat produsul anului 2022 pentru inovație.
„Știm că, în momente de criză, una dintre primele recomandări este aceea de a nu inova, însă noi îndrăznim să credem că prin inovație vom reuși să ne diferențiem de concurență. Suntem la un pas de o premieră în rândul companiilor producătoare românești. În gama Sense, vom lansa trei produse noi: dischete demachiante impregnate cu apă micelară, geluri de duș de tip spumă și încă unul surpriză. Între 6 și 10 noiembrie, suntem prezenți la cel mai important eveniment dedicat hotelierilor din Europa, EquipHotel Paris. Aflat la a treia participare, CAHM se va diferenția clar de competitori prin prezentarea unui brevet la nivel mondial, care sperăm că va deveni noul obicei de spălare al următoarelor generații. În paralel, fiindcă ne dorim să protejăm și mai mult mediul, pe lângă energia utilizată, pe care o achiziționăm de la un producător exclusiv de energie verde, am început să investim în panouri solare în incinta fabricii”.
După mai mult de un deceniu de activitate, în care a acumulat o experiență valoroasă în dezvoltarea de produse la standarde internaționale, CAHM Europe este lider de piață pe segmentul de cosmetice hoteliere din România. Deține unica fabrică din estul Europei, care poate produce cosmetice hoteliere în cantități mari, atât în brand propriu, cât și pentru game private label.
Gamele CAHM de cosmetică hotelieră sunt Sense, Botanika, Omnia și Holiday Care. În zona de retail, pe lângă Sense, gamele dedicate sunt Smoos și Săpun de-ăla bun, ce include produse cu specific tradițional românesc, vândute cu predilecție pe piața locală. Produsele sunt prezente în cele mai cunoscute lanțuri farmaceutice, hypermarketuri și benzinării. CAHM produce și pentru companii precum BIC Graphics, Tailor of London și colaborează cu retaileri, printre care Penny, Metro, DM Drogerie Markt, Dedeman și OMV.