Companiile care sunt obligate să depună declarațiile fiscale până la data de 25 martie 2020 nu beneficiază de o amânare a termenului, așa cum anunțaseră autoritățile anterior.

Ramona Țariuc

Director Taxe Indirecte @ Deloitte România

Mai mult, dincolo de problemele create de epidemia de COVID-19, contribuabilii trebuie să se adapteze rapid și la modificarea unei declarații esențiale în domeniul TVA: D 390. Acest formular a fost modificat recent, iar implementarea este dificilă pentru majoritatea celor vizați.

Autoritățile fiscale au anunțat că, deși prelungirea termenului de depunere de la 25 martie la 25 aprilie nu mai este aplicabilă, vor fi tratate cu deschidere și indulgență situațiile în care contribuabilul dovedește că nu a putut respecta termenul de depunere din cauza unor evenimente extraordinare.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

Setul declarațiilor de TVA ce trebuie depuse până miercuri, 25 martie, include noua versiune a formularului 390. Versiunea anterioară a fost modificată în urmă cu o săptămână, pentru a fi incluse prevederile referitoare la remediile fiscale (măsurile nou intrate în vigoare în domeniul TVA la 1 ianuarie 2020 în toate statele Uniunii Europene). Formularul nou se completează și se depune lunar, începând cu operațiunile desfășurate în luna februarie 2020.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În aceste condiții, poate fi dificil pentru contribuabili să-si ajusteze sistemele astfel încât să depună automat acest raport. Modificarea bruscă a declarațiilor și comunicarea lipsită de consecvență din partea autorităților fiscale pot amplifica situația deja dificilă în care se află companiile în această perioadă. Pentru a limita pe cât posibil efectele cumulate cauzate, pe de o parte, de dezechilibrele din economie și, pe de altă parte, de incertitudinea în procesele de raportare, companiile trebuie să se informeze în permanență cu privire la soluțiile pe care le au la îndemână pentru a depăși cât mai ușor dificultățile financiare.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

IT-iștii: cine sunt, cu ce se “mănâncă” și cum îi recrutezi

Lucrez în resurse umane de o veșnicie – cred că peste 12…

Cum am devenit “neangajabilă”​

În primul rând, termenul de “neangajabil” nu există în limba română. O…

Oamenii își părăsesc managerii, nu companiile

În zece ani de lucrat în IT în străinătate, am navigat de…

Corporatistul din Pipera

În fiecare dimineață, mergem spre Pipera, locul mirobolant unde se termină subit…