Huawei se situează pe locul I în topul celor mai dezirabili angajatori din România, conform studiului Randstad Employer Branding 2019, realizat de filiala locală a Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare.
Podiumul este completat de IBM și Ford. Cei mai dezirabili angajatori, în funcție de industrii, sunt ING Bank (industria financiar-bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producție industrială), OMV (petrol și gaze), Orange (telecomunicații), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) și Huawei (IT).
Potrivit studiului, lansat în premieră în România, trei elemente-cheie determină valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, sănătatea financiară și reputația. Industriile cu cele mai bune calificative sunt IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancară, telecom, industrie-producție, petrol și gaze, resurse umane și retail.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Studiul relevă aspectele cele mai importante pentru români, în ceea ce privește decizia de angajare: salariu și beneficii atrăgătoare (70 la sută), atmosfera de lucru plăcută (57 la sută), siguranța locului de muncă (54 la sută), evoluția în carieră (50 la sută), echilibrul viața profesională – viața personală (44 la sută).
Angajații consideră că primele trei atribute nu sunt suficient de bine reprezentate în organizațiile din România. Principalele motive pentru care ei părăsesc un loc de muncă sunt pachetul de compensații prea mic (57 la sută), oportunități de carieră limitate (45 la sută), lipsa recunoașterii/ recompenselor (38 la sută), aspecte legate de echilibrul viața profesională-viață personală (24 la sută) și lipsa de stabilitate financiară a companiei (23 la sută).
33 la sută dintre cei din generația Z (cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani) – un procent mai ridicat față de alte categorii de vârstă – își doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46 la sută dintre reprezentanții generației X (35-54 de ani) își doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumătate dintre millennials (25-34 de ani) – oportunități de carieră, iar 40 la sută dintre boomers (55-64 de ani) – sănătate financiară.
Când caută un loc de muncă, românii apelează la relații/ recomandări personale, agenții de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei și târguri de joburi.
Companiile cu reputație proastă plătesc cu zece la sută mai mult per angajare
Companiile cu un brand pozitiv primesc de două ori mai multe aplicații decât cele cu un brand negativ și au mai puține cheltuieli cu angajații lor. 50 la sută dintre candidați nu ar lucra pentru o companie cu o reputație proastă, chiar dacă asta le-ar aduce o creștere salarială. 96 la sută sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulțumiți la locul de muncă. 80 la sută dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra șanselor lor de a angaja talente.
Și recrutorii, și candidații, menționează cultura companiei drept unul dintre factorii determinanți în alegerea angajatorului. Este important ca aceasta să fie una transparentă: candidații se documentează activ despre cultura companiilor, pentru a înțelege dacă li se potrivește. Dacă citesc pe forumurile de specialitate despre experiențe pozitive ale angajaților și candidaților, se simt mai încrezători să-și prezinte CV-ul și să facă o schimbare profesională.

Organizațiile care investesc în experiența candidatului îmbunătățesc calitatea angajărilor cu 70 la sută. 62 la sută dintre angajați caută informații despre companii în social media, înainte de a aplica pentru un post. Companiile cu reputație proastă plătesc cu zece la sută mai mult per angajare, iar cele care au o strategie de implicare a angajaților se bucură de o probabilitate cu 67 la sută mai mare de a-și îmbunătăți cifra de afaceri, de la un an la altul. E mult mai probabil ca angajații care consideră că există o aliniere puternică între ceea ce declară angajatorul despre el și experiența lor de lucru acolo să-l recomande ca fiind un loc de muncă dezirabil.
„Odată cu lansarea studiului, managerii din România beneficiază de un ghidaj util pentru a avansa cu mai multă claritate și eficiență în nouă era a resurselor umane. Însă dincolo de schimbările de formă, există o constantă, de fond – găsirea unui echilibru între nevoile angajatorului și dorințele angajaților. Testăm în fiecare zi, cu succes, eficiența acestui crez, prin care ne propunem să aducem mai aproape cererea de ofertă, conform misiunii noastre: to take the lead in shaping the world of work„, spune Mihaela Marâncă, director general, Randstad România.
În România, studiul a fost realizat între 24 decembrie 2018 și 11 ianuarie 2019, prin metodologia dezvoltată la nivelul Grupului Randstad, ce constă în derularea unor interviuri online. Au participat 4.205 respondenți, cu vârsta între 18 și 64 ani, și au fost evaluați 75 cei mai mari angajatori din România, cunoscuți de cel puțin zece la sută din populație. Studiul Randstad este realizat în 32 de țări.
DESPRE RANDSTAD
Lider mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad este specializat în soluții în domeniul serviciilor flexibile de muncă și resurse umane. Serviciile sale variază de la angajări regulate temporare și plasări permanente la servicii, profesioniști și soluții HR de tip înhouse (inclusiv outsourcing-ul procesului de recrutare, programe de management al serviciilor și outplacement). Randstad deține unul din primele trei locuri în Argentina, Belgia și Luxemburg, Canada, Chile, Franța, Germania, Grecia, India, Italia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția și SUA, și poziții importante în Australia și Japonia. La sfârșitul lui 2017, Randstad avea 38.331 angajați corporativi și 4.858 sucursale și locații înhouse, în 39 de țări. În 2017, a generat venituri de 23,3 miliarde de euro și se situează pe primul loc în lume în industria sa, din noiembrie 2018. Randstad a fost fondată în 1960 și are sediul în Diemen, Olanda.