Unul dintre cei mai apreciați producători de jocuri pentru platforme digitale, compania Gameloft este prezentă pe toate continentele, își distribuie jocurile în peste 100 de țări și se bazează pe mai mult de 5.000 de dezvoltatori.

Peste 1.100 dintre ei lucrează în studiourile din România, în București și Cluj-Napoca. Ei au creat și au dezvoltat titluri de succes, disponibile pentru Apple iPhone, iPad, iPod, Android și tablete. Departamentul de Resurse Umane de la Gameloft, condus de Elena Mănăilă, este mereu în căutare de tineri creativi, care să își pună amprenta pe viitoarele produse ale companiei.

AngajatorulMeu.ro?: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

Am intrat în domeniul HR acum 13 ani, pornind de la o poziție de asistent al biroului de resurse umane din compania din care fac parte și acum. Traseul profesional a fost unul parcurs în ritm rapid, continuând cu un rol de specialist cu responsabilități principale pe recrutare și ajungând, în 2007, în poziția de Manager de Resurse Umane al Gameloft România.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu? Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Nu am o întrebare preferată. Prefer să am un interviu structurat, dar care să fie, în esență, o discuție liberă care să pună în evidență candidatul, nu recrutorul.

Pentru noi, candidații sunt valoroși. Suntem înțelegători cu aspecte precum anularea interviului cu doar o jumătate de oră înainte sau neprezentarea la interviu fără nici o explicație. Nu îi descalificăm complet și încercăm să vedem lucrurile și din perspectiva lor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Candidații își trec diverse aptitudini în CV, însă ele trebuie verificate în cadrul interviului. Focusul principal va fi pe competențele și aptitudinile necesare realizării jobului pentru care au fost invitați la interviu. Ceea ce încearcă orice recrutor să extragă din interviu este certitudinea că un candidat este sau nu potrivit pentru un job.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

Cred că paradigma este ușor schimbată în perioada actuală. Nu candidații trebuie să fie mai vizibili, ci recrutorii, prin abordări personalizate, cu date sincere despre oferta lor. În schimb, candidații ar trebui să își actualizeze constant CV-ul.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Recrutorii nu caută candidatul perfect, ci candidați cu competențe potrivite rolului pentru care aplică. Ne dorim candidați activi, realiști în evaluarea proprie, dar și a jobului,  cu un nivel de engagement sincer, cu un combo reușit de calități tehnice și interpersonale.

Piața competitivă provoacă orice angajator la creativitate în a atrage resursele necesare, îl provoacă să își schimbe strategiile din mers, să caute modalități cât mai out of the box de a atrage resursele umane potrivite.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

În general, nu ofer sfaturi. Ceea ce pot oferi este propriul exemplu, propria istorie profesională. Pot spune tuturor că, dacă își urmează visul, vor ajunge să fie în locul dorit, să aibă șansa profesională pe care o urmăresc. Totul se învârte în jurul cuvântului “muncă”. Fără muncă, nu poți evolua.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Este din ce în ce mai dificil să găsești angajații potriviți în domeniul IT. Piața competitivă provoacă orice angajator la creativitate în a atrage resursele necesare, îl provoacă să își schimbe strategiile din mers, să caute modalități cât mai out of the box de a atrage resursele umane potrivite.

Noi mergem mult pe retenție, diversificăm pe cât posibil aria de beneficii importante pentru generațiile actuale de angajați. Oferim un mediu de lucru în care fiecare să se regăsească și se alimenteze cu energia necesară pentru a avea o viață profesională și personală echilibrată.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

Angajații noștri au multiple posibilități de creștere profesională prin intermediul programelor interne de training, tehnice și deschiderea oportunităților de promovare către mediul intern. Preferăm să creștem intern oameni pe care să îi promovăm ulterior pe poziții de management.

Lupta pe resursele umane valoroase va fi din ce în ce mai acerbă, e deja o concurență majoră pe piață. Iar oamenii valoroși vor fi tot mai vânați.

Care sunt așteptările pentru  a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special? Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Mă aștept la provocări, evident, în domeniul resurselor umane, care din perspectiva mea este un domeniu critic pentru orice companie. Lupta pe resursele umane valoroase va fi din ce în ce mai acerbă, e deja o concurență majoră pe piață. Iar oamenii valoroși vor fi tot mai vânați. De aceea, strategia fiecărui angajator se va adapta la acest tip de provocări.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Cea mai importantă decizie a fost acceptarea rolului de HR Manager, bineînțeles. Un rol cu multe provocări, cu multă muncă și cu un nivel de responsabilitate foarte ridicat. Din această poziție, am luat multe decizii care au avut în centru oamenii, le-am influențat într-un fel destinul, iar acest fapt nu e unul banal.

Cu toată sinceritatea, nu mi-am dorit alt domeniu de activitate. Dacă aș face altceva, printr-o conjunctură oarecare, cu siguranță ar avea în centru tot oamenii.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Oana Costescu (Schulte & Schmidt): “Cea mai dificilă decizie din carieră: cea de a renunța la un coleg”

Prezentă de peste zece ani la Braşov, compania Schulte & Schmidt reprezintă…

Ioana Roxin (Coindu): “Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un salariu bun, dar au dispărut provocările, e timpul să-ți zgudui zona de confort”

Înființată ca o divizie Coindu Group, Coindu România s-a ridicat la nivelul…

Marius Ciurariu (Provident): “În HR există acum trendul titulaturilor sofisticate – Head of, Manager of, etc. Parcă uneori sunt prea mulţi <şefi>“

Unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România, cu o vechime…

Liliana Bica (Adient): “Candidatul e o poveste frumoasă, care începe cu banalul CV, cu emoții și cu așteptări”

Cu 75.000 de angajați în 230 de fabrici, aflate în 33 țări,…