Raport SAS & LinkedIn: Curiozitatea la locul de muncă – un skill tot mai căutat de angajatori

Curiozitatea la locul de muncă devine o abilitate tot mai apreciată de manageri, relevă un raport realizat de SAS, lider global în soluții de analiză avansată de date, în parteneriat cu rețeaua profesională LinkedIn.

Companiile caută angajați cu un nivel ridicat de curiozitate, care pot contribui la rezolvarea celor mai mari provocări cu care se confruntă organizațiile – de la îmbunătățirea retenției specialiștilor și a statisfacției profesionale, la crearea unor medii de lucru mai productive, inovatoare și colaborative.

Raportul SAS definește curiozitatea ca fiind impulsul de a căuta noi informații și experiențe și de a explora noi posibilități. Curiosity@Work subliniază importanța acestei trăsături indiferent de rolul sau nivelul unui angajat într-o companie. Studiul, realizat pe un eșantion de 2.000 de manageri din mai multe țări, a constatat că aproape trei sferturi (72 la sută) dintre manageri consideră curiozitatea angajatului o trăsătură foarte valoroasă. Mai mult de jumătate sunt de acord că aceasta are un impact real asupra evoluției business-ului (59 la sută) și că angajații mai curioși au performanțe mai bune (51 la sută).

“Ultima periodă, marcată de schimbările provocate de pandemie, ne-a arătat un nou mod de a evalua business-urile și propriii angajați. Curiozitatea a devenit o resursă valoroasă în mediul de business, iar noul raport SAS confirmă nevoia companiilor de a cultiva curiozitatea în organizație și sprijinirea angajaților în acest sens”, declară Ștefan Baciu, Country Manager SAS Romania & Republica Moldova.

Pentru completarea raportului, SAS a colaborat cu LinkedIn, platforma profesională cu peste 774 milioane de utilizatori. Potrivit datelor LinkedIn, de la an la an a avut loc o creștere cu 158 la sută a ratei de engagement pentru postările și articolele ce menționează curiozitatea, o creștere cu 90 la sută a numărului de anunțuri de angajare care menționează curiozitatea și o creștere cu 87 la sută a postărilor în care sunt menționate abilități asociate cu sau legate de curiozitate.

În mediul actual de lucru, în care majoritatea companiilor au adoptat un sistem hibrid de muncă, iar unele chiar full-remote, 60 la sută dintre manageri consideră că este deosebit de dificil să păstreze moralul și motivația angajaților la un nivel ridicat. Peste jumătate dintre ei (52 la sută) se confruntă cu provocări în păstrarea angajaților valoroși și în a-i determina să colaboreze cu succes cu alte echipe și departamente (50 la sută).

Totuși, o bună parte dintre beneficiile asociate curiozității sunt responsabile cu rezolvarea acestor provocări. Managerii intervievați apreciează printre cele mai valoroase beneficii ale curiozității: eficiență și productivitate mai ridicate (62 la sută), o mai bună gândire creativă și orientată spre soluții (62 la sută), colaborări mai solide între angajați, echipe, departamente (58 la sută), implicare și satisfacție mai ridicate în rândul angajaților (58 la sută). Cei mai mulți manageri sunt de acord că valoarea curiozității este mai evidentă atunci când angajații trebuie să inoveze soluții noi (62 la sută), să abordeze probleme complexe (55 la sută), să analizeze date (52 la sută).

Pentru ca organizația lor să reușească în următorii trei ani, managerii declară că au nevoie de angajați cu expertiză tehnică în inteligența artificială (63 la sută) și analiza de date (60 la sută), precum și de atribute personale precum gândirea creativă (59 la sută) și rezolvarea problemelor (59 la sută). Cu toate acestea, managerii se luptă să găsească noi angajați cu această combinație de abilități tehnice necesare (65 la sută) și atribute personale (60 la sută) – cum ar fi curiozitatea -, de care departamentele lor au nevoie pentru a merge mai departe.

Multe organizații riscă să stagneze din cauza incapacității de a dezvolta și de a valorifica curiozitatea

Deși există o recunoaștere tot mai mare a acestei valori  la locul de muncă, numeroase companii trebuie să facă încă progrese în această direcție. Se observă, de altfel, potențialul unui avantaj competitiv clar în rândul acelor organizații care pot folosi în mod eficient puterea curiozității ca set de abilități în rândul angajaților lor. Cu toate acestea, nu toți managerii sunt constant de acord cu valoarea sa inerentă și multe organizații se luptă să o promoveze și să o valorifice în mod eficient în operațiunile lor de zi cu zi.

În timp ce majoritatea managerilor chestionați consideră curiozitatea valoroasă, mulți se confruntă cu provocări în promovarea și încurajarea acestei aptitudini. De fapt, peste doi manageri din cinci nu reușesc să identifice curiozitatea în rândul candidaților (47 la sută) și a subalternilor (42 la sută). Chiar și atunci când managerii sunt echipați pentru a identifica această trăsătură, mulți spun că este o provocare să dezvolte curiozitatea la angajații care nu o au în mod natural (47 la sută) și se luptă să conecteze curiozitateacu performanța la locul de muncă (47 la sută) și impactul asupra businessului (43 la sută). Aceste constatări evidențiază o deconectare între beneficiile percepute ale curiozității și potențialul organizațiilor de a valorifica această abilitate în rândul angajaților.

O modalitate de a rezolva aceste provocări constă în analizarea practicilor managerilor în organizațiile cu un nivel ridicat al curiozității. Ei încurajează adesea curiozitatea în întreaga companie, inclusiv în traininguri (79 la sută), evaluări (76 la sută), promovări (74 la sută) și criterii de angajare (74 la sută). Astfel de manageri folosesc o varietate de metode pentru a încuraja și mai mult această trăsătură valoroasă în rapoartele lor directe și le permit angajaților inclusiv utilizarea timpului de lucru pentru a explora proiecte parsonale și pasiuni (60 la sută), coaching sau mentorat (59 la sută) și aprecierea publică a angajaților care demonstrează curiozitate (69 la sută).

Raportul Curiosity@Work poate fi descărcat gratuit aici.

Metodologie

SAS a efectuat un sondaj global în rândul managerilor pentru a înțelege valoarea, impactul și prevalența curiozității în cadrul organizațiilor. Managerii au fost definiți ca persoane cu trei sau mai mulți subalterni direcți și activează în  industrii precum servicii financiare, comerț cu amănuntul/ bunuri de larg consum, producție, asistență medicală/ life sciences sau instituții guvernamentale. Studiu a avut loc în șase țări: Brazilia, Germania, India, Singapore, Marea Britanie și SUA. În total, 1.973 de manageri au fost chestionați online între 19 august și 5 septembrie.

SAS a colaborat și cu LinkedIn pentru a analiza conversațiile despre curiozitate pe platforma sa. Acest lucru a fost realizat printr-o analiză a postărilor (inclusiv a anunțurilor de angajare) și a competențelor listate de utilizatori (1 iulie 2019 – 31 iulie 2020 și 1 august 2020 – 30 august 2021), prin analizarea cuvintelor-cheie curiozitate și engagement.

Articolul anterior

Constantin Mareș preia conducerea noii Divizii Digital din OTP Bank România

Articolul următor

Studiu: O treime dintre angajatori vor ca toți salariații să revină la birou, indiferent dacă ar putea lucra de acasă sau nu

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share