bestjobs lansează un instrument de coaching în carieră, bazat pe Inteligența Artificială, care ajută candidații să devină mai competitivi pe piața muncii

Inteligența Artificială își face tot mai mult loc pe piața muncii și, odată cu creșterea numărului de instrumente AI disponibile, în spațiul public apar și mai multe temeri legate de un posibil pericol, cu efecte negative precum creșterea șomajului și a tensiunilor sociale.

Temerile par însă nejustificate: peste 60 la sută dintre respondenții unui sondaj bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, 22 la sută apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job și doar 18 la sută rămân sceptici.

Dintre participanții la sondajul bestjobs, care au folosit Chat GPT, 27 la sută au apelat cel mai adesea la acesta pentru job, 27 la sută ca să genereze texte și articole, 35 la sută pentru informații de cultură generală, șapte la sută pentru template-uri și răspunsuri la mail-uri, iar cinci la sută pentru scrierea de cod. O bună parte dintre ei au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare: 32 la sută au implicat Chat GPT în căutarea de joburi, 12 la sută în obținerea de sfaturi pentru interviu, 25 la sută ca să scrie mailul sau scrisoarea de intenție când aplică la un job nou.

Platforma de recrutare online bestjobs lansează primul Coach în carieră pe bază de AI, care funcționează ca un consilier personal de carieră și ajută candidații să se orienteze mai bine profesional, să-și completeze CV-urile sau să-și rafineze căutările pe bestjobs.

Utilizatorii pot primi sfaturi utile de la coach-ul digital, ca să fie mai bine pregătiți pentru un potențial interviu, transformând complet experiența de utilizare a unei platforme de recrutare. “Amplificăm folosirea AI prin integrarea și antrenarea unui career coach 100 la sută digital, care folosește Inteligența Artificială ca să le ofere candidaților sfaturi valoroase și personalizate despre cum să-și îmbunătățească prezența pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului și până la participarea la interviu”, spune Andrei Frunză, CEO bestjobs.

Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare și tot atâția au început să urmărească la candidați abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea, recrutorii folosesc AI pentru scrierea anunțurilor de angajare, pentru selecția mai eficientă a candidaților potriviți pe baza CV-urilor primite și pentru crearea conținutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.

“În ultimii ani, piața muncii a fost de partea candidaților. În multe domenii, aceștia au fost insuficienți în raport cu joburile disponibile. Asta a însemnat un volum de muncă mult mai mare pentru angajatori, care erau într-o constantă căutare de candidați potriviți. Bestjobs a creat un algoritm care să sprijine recrutorii în potrivirea mai rapidă a candidaților cu joburile active, pe baza informațiilor din descriere. În plus, a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conținut pentru descrierile joburilor. Astfel, recrutorii economisesc 60 la sută din timpul dedicat publicării unui anunț”, arată Andrei Frunză.

Sondajul a fost realizat în perioada mai-iunie, cu participarea a 1.867 de utilizatori de internet.

DESPRE BESTJOBS

Cu o experiență de peste 22 de ani în domeniu, este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, aici sunt peste 35.000 de joburi și 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share