Producătorul auto a semnat un contract cu Iran, pentru a produce anual peste 150.000 de mașini în această țară. Este cea mai mare tranzacție auto din istoria statului din Orientul Mijlociu, iar valoarea acordului, semnat după zece luni de negocieri, este de 660 de milioane de euro.
Renault, compania iraniană Negin Khodro și Fondul iranian de investiții Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO) vor produce, din 2018, cele mai recente versiuni ale brandurilor Symbol și Duster ale producătorului auto francez, transmite Agerpres. “60 la sută din acțiunile parteneriatului vor aparține Renault, iar restul Iranului. Din participația de 40 la sută a Iranului, 20 la sută sunt ale IDRO și 20 la sută ale sectorului privat (Negin Khodro)”, afirmă președintele IDRO, Mansour Moazzami.
Agenția iraniană de presă IRNA a anunțat că acordul prevede și înființarea unei centru de inginerie și vânzări în Iran. Renault va fi obligat să exporte 30 la sută din producție, care include mașini și componente auto. O a doua etapă, care încă nu a fost finalizată, se referă la producția de mașini în Iran, din 2019.
Rivalul Renault, grupul PSA, a semnat, în iunie 2016, un acord cu cel mai mare producător auto al țării, Iran Khodro, pentru a produce anual 200.000 de vehicule Peugeot. PSA a încheiat un acord și cu rivala Iran Khodro, SAIPA, pentru a produce 200.000 de vehicule Citroën. Producția totală de mașini din Iran ar urma să ajungă la două milioane de unități până în 2020, de la 1,2 milioane în 2016.
În primul semestru din 2017, vânzările Renault în Iran au urcat cu 100,3 la sută, la 68.365 vehicule, iar cota de piață a producătorului auto francez a urcat la 9,8 la sută, în urma succesului modelelor Tondar și Sandero. Companiile auto importante își pregătesc revenirea pe piața din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian, în schimbul eliminării sancțiunilor.