Reputația solidă, cultura de angajator și proiectele complexe – “rețeta” prin care Connections a atras talente în ultimul an

Conform datelor Connections, lider pe piața de transformare digitală din România, reputația solidă pe piața de tehnologie, cultura de angajator și proiectele complexe dezvoltate de companie sunt principalele motive ce au facilitat procesul de recrutare și retenția angajaților în perioada de pandemie.

Procesul de recrutare a fost simplificat de contextul crizei sanitare, iar timpii de angajare s-au redus cu 30 la sută, datorită flexibilității pe care o oferă interviurile în format online. Pentru posturile middle-senior, recrutarea durează acum cel mult două luni, iar pentru cele de nișă (ex. RPA) pe zona de entry level – în medie, 2-3 săptămâni.

“Durata recrutării depinde mult de tipul de proiect – tehnologii noi, domeniu de impact, proiect inovator, stabilitate -, de brandul de angajator și de pachetul salarial alocat pentru poziția respectivă. Datorită complexității proiectelor derulate, focusul nostru este pe atragerea de seniors și talente. Suntem unul dintre principalii parteneri ai UiPath în România și am implementat alături de ei procese de automatizare în industrii-cheie”, declară Iulia Andreea Bădăuță, IT & RPA Talent Acquisition Connections.

Iulia Andreea Bădăuță, IT & RPA Talent Acquisition @ Connections

Connections a creat un tool propriu pentru a automatiza și fluidiza procesul de recrutare și retenție a talentelor, iar recrutarea se realizează intern, cu o echipă specializată. Angajații petrec, în medie, peste patru ani în companie. ”Ne bucurăm de o rată ridicată de retenție, iar colegii care ni se alătură apreciază proiectele pe care le derulăm local și internațional, și care le dau oportunitatea de a crea un portofoliu profesional competitiv. În 2020, numărul solicitărilor proactive de poziții în compania noastră a crescut cu 18 la sută pe segmentul middle și seniors”, spune Iulia Andreea Bădăuță.

Connections a abordat o strategie dinamică de sprijin față de companiile care, confruntate cu criza sanitară, au fost nevoite să facă trecerea către gestionarea afacerii online. Echipele de programatori seniori au creat produse specifice, precum Digital Workplace, un produs care oferă servicii la cheie hardware și software pentru funcționarea online aafacerilor, soluție potrivită pentru lucrul de acasă, Tudor – Robotul virtual de contabilitate, și aplicația ID Scanner, prin care se pot extrage datele din cărțile de identitate printr-o simplă fotografie. Echipele Connections au dezvoltat și robotul SAM, care ajută la managementul administrativ al pacienților dintr-o instituție medicală privată.

”Programatorii noștri de top au înțeles că este important să se dedice clienților și să-i ajute și pe ei să traverseze mai ușor criza. Nivelul ridicat de engagement al colegilor a avut ca rezultat idei de excepție, implementate în produse bine primite pe piață. Tehnologia a facilitat relațiile dintre noi, iar angajații ne consideră o destinație, nu un punct de tranzit”, afirmă Bogdan Florea, CEO și Founder Connections.

Imediat după declanșarea pandemiei, Connections a apelat la o platformă suport pentru angajați și a alocat bugete importante, care să le permită să participe la programe de dezvoltare profesională și personală. Angajații Connections au avut permanent acces și la consiliere psihologică. ”Numeroși colegi au apelat la programul gratuit de consiliere psihologică, pe care l-am gândit și implementat în timpul pandemiei. I-a ajutat să privească situațiile prin care trec cu mai multă claritate, să gestioneze mai bine stresul și să privească din altă perspectivă singurătatea asociată automat cu pandemia”, explică Aurelia Călin, Recruitment & Corporate Wellbeing Specialist Connections.

Aurelia Călin, Recruitment & Corporate Wellbeing Specialist @ Connections

Pandemia a readus în atenția angajaților beneficiile non-financiare. Ei sunt tot mai interesați de cooperare la nivelul echipei, suport din partea managerului, comunicare transparentă, proiecte dinamice și complexe, stabilitate și o mare flexibilitate dusă spre remote work.

DESPRE CONNECTIONS

Este lider pe piața de digital transformation din România, are 300 de angajați și birouri în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management și Software Development On Demand. Clienții săi sunt companii globale și companii medii românești din banking, FMCG, Oil & Gas, telecom și retail. Din iulie 2018, Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat procese de automatizare robotizată în industrii-cheie, și a investit peste 200.000 de euro în dezvoltarea unei platforme fintech de open banking. A încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de șapte milioane de euro.

Articolul anterior

Ford investeşte încă 300 de milioane de dolari în România - va produce aici un nou vehicul comercial, inclusiv cu o variantă electrică

Articolul următor

Angajații Schaeffler au pus umărul pentru sprijinirea ONG-urilor din România, în vremuri dificile

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share