România “exportă” lideri în Europa Centrală și de Est: Carmen Ravon, noul Head of Retail Occupiers al CBRE pentru întreaga regiune

CBRE, liderul global al pieței de consultanță imobiliară, își consolidează operațiunile în cele zece țări din regiunea CEE și o numește pe Carmen Ravon, unul dintre cei mai apreciați experți români în retail, lider al echipei de retail CBRE România, în rolul de Head of Retail Occupiers pentru întreaga regiune.

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul imobiliar de retail, Carmen Ravon a semnat contracte de închiriere cu companii internaționale de top, precum Peek & Cloppenburg, Inditex Group, Decathlon, H&M, C&A, Hervis, LC Waikiki, DM, Lidl, Sephora, Adidas, Mango, Jysk, KFC, McDonalds, Starbucks sau Office Shoes. Împreună cu echipa sa locală, a consiliat retaileri importanți, ca Victoria’s Secret, Burger King, Nespresso, Michael Kors, Lagardere și Philip Morris, în procesul de optimizare a portofoliilor, și a coordonat procese de închiriere pentru noi centre comerciale și parcuri de retail și proiecte de renovare și re-închiriere pentru centre comerciale în toate orașele mari din România.

Carmen Ravon este artizanul noii linii de business Omnichannel. CBRE România a fost prima companie imobiliară care a lansat servicii de acest tip, din dorința de a asista retailerii în expansiunea lor pe sectorul logistic. Cum dezvoltarea comerțului electronic implică strategii și investiții în lanțul de aprovizionare și logistică pe toate piețele din CEE, Carmen Ravon va colabora îndeaproape în noul rol și cu experții CBRE din regiune pe sectorul Industrial & Logistics.

Este absolventă a ASE București, specializarea Finanțe și Bănci, și deține o diplomă de management de la The Open University Business School din Londra. Vorbește româna, engleza și franceza, este implicată în multiple asociații de afaceri și camere de comerț și este unul dintre cei mai doriți speakeri la evenimentele majore din domeniul imobiliar.

“Pentru a pune lucrurile în contextul unei perspective globale relevante, este de reținut că penetrarea comerțului electronic va împinge vânzările online către o valoare de 3,9 trilioane de dolari până în 2025, ceea ce înseamnă de patru ori mai mult decât în 2015. Cu ajutorul expertizei echipelor de retail din CEE, vom sprijini companiile specializate de retail în luarea unor decizii profitabile pentru afacerile lor prin extinderea în țările CEE, zone care beneficiază de un climat economic stabil, condiții fiscale avantajoase, forță de muncă educată și, cel mai important, de o putere de cumpărare în creștere”, arată Carmen Ravon.

După rezultate mai slabe ale sectorului de retail în 2020, Oxford Economics prevede o creștere anuală pentru toate țările din regiunea CEE în 2021 și 2022. În medie, este prognozată la cinci la sută față de anul anterior în 2021 și trei la sută față de anul anterior, în 2022. Printre țările cu cea mai mare creștere în 2021 (peste opt la sută față de 2020) se numără Bulgaria, Croația, România și Slovenia. În 2022, Cehia, Estonia și Slovacia ar putea înregistra peste șase la sută față de anul anterior.

În timp ce chiriile de tip prime au fost revizuite semnificativ în 2020 în majoritatea țărilor din CEE, atât pentru centrele comerciale, cât și pentru cele de tip high street, în 2021 ele au rămas relativ stabile, deși s-a înregistrat o presiune continuă, în principal pe locațiile high street. În trimestrul III din 2021, Cehia a dominat piața de retail din CEE cu cele mai mari chirii prime, urmată de Ungaria și Polonia. La polul opus, cel mai scăzut nivel s-a înregistrat în țările baltice și în Bulgaria.

Sunt așteptate în continuare presiuni semnificative asupra chiriilor, reduceri și contribuții mai mari, dar și flexibilitate a duratei contractelor de închiriere până în momentul în care efectele pandemiei se vor diminua suficient și piața își va reveni.

În România, stocul modern de retail ar putea depăși bariera de patru milioane mp și va ajunge la 4,10 milioane mp până la sfârșitul lui 2021. Luând în considerare proiectele în construcție și cele planificate, până la sfârșitul lui 2022, valoarea totală ar putea atinge 4,30 milioane mp, volum care este în măsură să redea investitorilor și dezvoltatorilor încrederea în retailul tradițional. Stocul de spații moderne de retail din România înregistrează 3,98 milioane mp la sfârșitul trimestrului III din 2021 și reunește ca formate de retail centre comerciale și parcuri de retail.

Totuși, influența comerțului electronic în modelele de afaceri ale retailerilor și creșterea puternică a acestui mod de achiziție în preferințele clienților interferează deja cu modelul tradițional de desfacere a mărfii și rămâne la latitudinea retailerilor să aleagă modul în care vor integra abordarea omnichannel în strategiile lor de vânzare.

CBRE Group, Inc., cu sediul central în Dallas, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2020. Are peste 100.000 de angajați și deservește clienți din peste 100 de țări. Oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare.

Articolul anterior

Rezoluții profesionale pentru 2022, după aproape doi ani de pandemie: tot mai mulți candidați caută o schimbare profesională

Articolul următor

Doar una din patru companii știe acum care sunt competențele necesare angajaților în viitor

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share