În urmă cu 30 de ani, să străbați țara dintr-o parte în alta părea un lux pe care nu foarte mulți și-l permiteau. În ziua de astăzi, în numai 2-3 ore și la costuri mai mult decât rezonabile, suntem într-un alt colț al bătrânului continent.
Apariția numeroaselor companii internaționale în România, organizarea de evenimente dedicate numeroaselor industrii, dar și ieftinirea transportului aerian, a oferit posibilitatea multor români să străbată țara sau chiar să călătorească în afara acesteia, în interes profesional.
Vest-europenii călătoresc în afara țării de reședință, în interes de serviciu, de ani buni, iar americanii fac acest lucru de zeci de ani. Tot în SUA a apărut, pentru prima dată, conceptul de “bleisure”. Dată fiind suprafața mare a țării (de la New York la Los Angeles sunt circa 4.500 km), angajații care călătoreau în interes de serviciu s-au gândit să îmbine utilul cu plăcutul.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Și, cum ziua de vineri era dedicată în mod normal pentru întâlniri, conferințe sau simpozioane, rămâneau și peste weekend, pentru a descoperi atracțiile locale, fie că vorbim de obiective turistice, evenimente culturale, concerte sau un tur al restaurantelor. Practic, îmbinau afacerile – “business-ul” – cu plăcerea – “leisure-ul”. Etimologia acestui termen dezvăluie toate aspectele – esența “bleisure” este integrarea eficientă a muncii și a divertismentului personal în locul unei călătorii strict în interes profesional.
Conform agenției de travel online eSky România, fenomenul capătă popularitate și în rândul românilor. Este tot mai atractiv pentru generațiile tinere, millenials și generația Y, care sunt mereu în căutarea de experiențe noi și văd în călătoriile de tip “bleisure” o modalitate pragmatică de a vizita un nou oraș, pentru care nu ar fi avut bugetul pregătit sau timpul necesar pentru un city break sau un concediu.
Acest tip de călătorii este popular mai ales în rândul angajaților din industriile medicale, tehnologice, financiare sau pentru cei din media, care, de multe ori, pe lângă întâlnirile organizate de companii în alt oraș sau în altă țară, participă și la evenimente dedicate industriei, simpozioane sau târguri internaționale. Agențiile online de turism simplifică mult procesul de transformare a unei călătorii în interes profesional într-o călătorie de tip “bleisure”: se poate prelungi perioada șederii sau se pot găsi alte variante de cazare, în caz că bugetul personal nu permite continuarea șederii la hotelul rezervat de companie.
Conform unui studiu realizat de compania americană Luth Research, în 2018 în SUA, 43 la sută dintre cei care călătoresc în interes profesional transformă călătoria într-una de tip “bleisure”, iar cei mai mulți călătoresc pentru a participa la conferințe sau simpozioane.