Singura platformă din România care ajută companiile să aleagă aplicația software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, atrage o rundă de finanțare de 200.000 de euro, la o evaluare de 1,4 milioane de euro. Plasamentul privat a fost realizat prin platforma de crowdfunding Ronin.
Printre investitorii care au validat modelul de business și perspectivele de creștere ale platformei se află antreprenori și Business Angels cu experiență în IT/ software, blockchain, plăți online, dar și din industrii conexe: Alexandru Lăpușan, Călin Lupșan, Felix Crișan. Investiția permite creșterea accelerată a platformei Softlead.ro pe piața locală, dezvoltarea modulului Softlead Digital DNA și pregătirea pentru internaționalizare.
Softlead Digital DNA este un instrument care indică nivelul de digitalizare al unei companii în funcție de cele mai importante caracteristici ale acesteia, dar și tipurile de aplicații software sau bugetele necesare susținerii unui proces de digitalizare complet, în acord cu profilul, provocările și modelul de business al organizației.
„Această rundă de finanțare și atragerea unor nume-cheie din industria IT în echipa Softlead va conduce către îndeplinirea obiectivelor de creștere rapidă la nivel local, pentru ca platforma să devină principalul reper de informare și de selectare a aplicației și serviciilor software potrivite pentru companiile de tip IMM din România. Investitorii strategici din industrii complementare, care s-au alăturat proiectului, ne vor ajuta în rafinarea mecanismelor de adresare eficientă către achizitorii software”, spune Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.
„În tot acest proces de ridicare a unei runde de finanțare, am validat modelul de business din perspectiva planurilor coerente de creștere și dezvoltare și din cea a utilității unei astfel de platforme și a beneficiilor pe care le aduce companiilor aflate în plin proces de informare sau de achiziție software. Una dintre cele mai importante realizări ale închiderii acestei runde este faptul că printre investitori se află și clienții și partenerii Softlead, reprezentanți ai unor companii IT care au înțeles că platforma este un canal de generare a proiectelor calificate, ce le susțin creșterea portofoliilor de clienți existenți”, arată Andrei Dumitrașcu, Co-Founder Softlead
În perioada următoare, Softlead vizează creșterea și dezvoltarea departamentelor de software development, digital marketing și vânzări. În 2021, a înregistrat cu 45 la sută mai multe cerințe de implementări software față de anul anterior. Valoarea totală a proiectelor a atins 4,158 milioane de euro (cu 26 la sută mai mult decât perioada anterioară). Rezultatele sunt validate de perspectiva globală a industriei, unde, potrivit Gartner, în 2022 este așteptată o creștere cu 11 la sută a nivelului investițiilor în soluții software.
Conform unui studiu de piață publicat de ANIS (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii), în colaborare cu Roland Berger, industria de software și servicii crește de trei ori mai repede decât economia. Dacă în ultimii cinci ani analizați (2015-2020), creșterea economică a României a fost de șase la sută, industria a înregistrat o creștere de 17 la sută.
DESPRE SOFTLEAD
Este prima platformă de tip marketplace B2B, ce ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, din cele 900 de aplicații listate de cei peste 470 de parteneri IT. Cu ajutorul unui instrument lansat anul trecut, companiile pot afla și urmări gradul de digitalizare al unui departament sau al întregii organizații și pot descărca un raport complet, ce include recomandări de soluții software potrivite, și bugetele asociate achiziției.