SoftServe, compania IT cu origini în Ucraina, și-a relocat peste 5.000 de angajați de la începutul războiului. 50 dintre ei au ajuns în România

De la începutul invaziei rusești în Ucraina, SoftServe și-a relocat 5.675 de angajați ucraineni în străinătate și în zone mai îndepărtate de linia frontului și le-a oferit asistență financiară, iar peste 1.750 de persoane din Polonia și Ucraina au beneficiat de suport psihologic gratuit.

Circa 50 de angajați au fost relocați în România, iar 14 dintre ei au decis să se alăture echipei de 100 de persoane de la SoftServe Romania. Încă de la începutul invaziei, SoftServe a acordat prioritate siguranței angajaților săi, prin eforturi menite să ofere sprijin financiar, operațional, informațional și psihologic, potrivit raportului anual de sustenabilitate al companiei.

Oportunități egale de carieră pentru femei

În 2022, SoftServe a continuat să promoveze o cultură a diversității, echității și incluziunii (DEI). Egalitatea de gen a fost unul dintre domeniile cel mai semnificativ impactate de inițiativele DEI, deoarece numărul oportunităților de angajare, conducere și educație a crescut din 2021 până în 2022.

Anul trecut s-a încheiat cu 36 la sută din forța de muncă a companiei formată din femei. La SoftServe România, 41 la sută dintre angajați sunt femei. Procentul femeilor în funcții de asociat, de conducere și de management a crescut cu unu la sută, respectiv trei și doi la sută. Raportul de femei în roluri de conducere și management depășește standardele industriei. SoftServe a colaborat și cu organizații neguvernamentale din Ucraina și Columbia, ca să ajute peste 110 femei să-și înceapă cariera în IT, prin oferirea de cursuri gratuite.

Remodelarea stării de bine

Raportul de sustenabilitate al SoftServe detaliază și evoluția inițiativei “Dare to Care”, un proiect desfășurat la nivelul întregii companii, care oferă managerilor, liderilor și angajaților instrumente și sfaturi practice pentru îngrijirea de sine. În total, au fost organizate peste 80 de evenimente dedicate stării de bine ale angajaților, pentru aproape 13.000 de participanți. Potrivit sondajului care măsoară gradul de satisfacție al angajaților, ratingul general al inițiativelor privind bunăstarea și asistența medicală s-a îmbunătățit cu trei puncte și plasează SoftServe în primele cinci la sută companii din industrie, la acest indicator.

Educație pentru un viitor mai bun

În 2022, SoftServe și-a reluat parteneriatele cu universitățile, după pauza cauzată de pandemie. Compania și-a extins programele în noi locații, a format peste 20 de noi parteneriate și a crescut numărul partenerilor universitari la 84, în Ucraina, Mexic, Columbia, Polonia și Bulgaria. Ca parte a colaborării sale cu universitățile, a dezvoltat programe de educație duală pentru a ajuta studenții să obțină o diplomă de licență în domeniul IT și să devină specialiști pregătiți pentru piața muncii. Din 2022, în șase universități partenere din Ucraina erau înscriși 1.381 studenți în programe de educație duală.

Sprijin pentru Ucraina

Ca răspuns la războiul din Ucraina, Open Eyes, fundația caritabilă a companiei, a strâns peste 11,7 milioane de dolari pentru a furniza asistență umanitară vitală și resurse celor aflați în nevoie, inclusiv 71 de ambulanțe și 52 de vehicule de evacuare medicală de pe liniile de front.

Open Tech, platforma de crowdsourcing pro bono a SoftServe, a creat zece programe axate pe ajutorarea Ucrainei, precum The Shelter, care a găzduit peste un milion de refugiați, și jocul educativ NUMO, dezvoltat în colaborare cu UNICEF Ucraina, de care au beneficiat 74.000 de copii din adăposturile antiaeriene.

DESPRE SOFTSERVE

Este una dintre cele mai mari companii IT din Europa Centrală și de Est, cu peste 12.000 de angajați. Înființată în 1993, la Lviv, Ucraina, s-a extins în Polonia și Bulgaria, în 2014, și a deschis recent centre de dezvoltare în Mexic, Columbia, Chile și România. În România, are acum aproape 100 de angajați și intenționează să ajungă la 800, în trei ani. Oferă expertiză aprofundată în inginerie software, Cloud și DevOps, Big Data, AI și Machine Learning, Internetul Lucrurilor, realitate extinsă (XR) și robotică. Printre clienții săi se numără giganți precum IBM, Cisco, Panasonic sau Cloudera. Este partener Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, dar și al altor companii de tehnologie cunoscute.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share