Soluție inedită pentru atragerea de candidați: o săptămână de lucru de trei zile, cu 80% din salariu

Din cauza lipsei de talente în domeniul tehnologiei, companiile din India caută soluții, precum mai multe zile de concediu și concediu parental, prin care să atragă candidați. Un startup din Bangalore duce această “bătălie” la un alt nivel: o săptămână de lucru de trei zile.

Fintech-ul Slice le propune noilor angajați o săptămână de trei zile, cu un salariu de 80 la sută din cel practicat pe piață. Potrivit fondatorului companiei, Rajan Bajaj, un tânăr de 28 de ani, este o abordare avantajoasă pentru ambele părți: angajații au timp și pentru alte activități, în timp ce își asigură un salariu constant și beneficii complete de la Slice.

Slice mizează pe faptul că abordarea sa o va face să se diferențieze de concurență. Compania are 450 de angajați și vrea să recruteze 1.000 de ingineri și manageri de produs în următorii trei ani, notează Bloomberg.

Startup-ul, înființat în 2016, este specializat în oferirea de carduri de credit tinerilor. Cardul fizic a fost lansat în 2019, iar cei care îl doresc se pot înscrie pe site în mai puțin de un minut și beneficiază de opțiuni de cashback și multiple variante de plată. În septembrie, Slice a emis 110.000 de carduri, ceea ce o plasează printre furnizori de top din țară.

Investitori globali “pompează” miliarde de dolari în startup-urile tehnologice din India, iar extinderea echipelor a devenit o mare provocare. Salariile au crescut – cele ale inginerilor, chiar de trei ori, în ultimii trei ani -, iar oamenii buni sunt tot mai greu de găsit. Atât de mare este concurența pe piața muncii, încât Bhavish Aggarwal, fondatorul startup-ului de transport Ola și al startup-ului de mașini electrice Ola Electric Mobility, a scris recent pe Twitter, mai în glumă, mai în serios, că se gândește să externalizeze munca într-o destinație mai ieftină: San Francisco Bay Area.

Pentru a atrage candidați, startup-urile de tehnologie din India extind mereu lista beneficiilor extrasalariale. Platforma de comerț social Meesho a anunțat o pauză de zece zile la nivelul întregii companii, în noiembrie, astfel încât angajații să se deconecteze de la muncă, iar fintech-ul BharatPe oferă cadouri pentru persoanele care recomandă angajați noi – de la biciclete BMW și diverse gadget-uri, la vacanțe de cricket în Dubai.

Scurtarea săptămânii de lucru este luată în calcul de tot mai multe companii, care invocă studii ce arată o creștere a productivității și a bunăstării angajaților, ceea ce a determinat țări precum Irlanda și Islanda să o încerce. Amazon.com a testat o săptămână de patru zile pentru anumiți angajați, în 2018, și chiar și China încearcă să țină în frâu orele de lucru excesive.

Articolul anterior

Germanii de la emz construiesc o fabrică în România. Vor începe cu 50-100 de angajați, dar vor să ajungă la 500

Articolul următor

Premieră pentru angajații Bosch din România: staţie de încărcare pentru maşini și biciclete electrice, alimentată cu energie verde

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share