Spitalele din Europa așteaptă cu brațele deschise asistenți medicali din România – elvețienii plătesc între 4.000 și 8.000 CHF

Foto: i.huffpost.com

Asistenții medicali care vor să-și încerce norocul în străinătate nu vor avea prea mult de așteptat, atunci când vor dori să-și găsească un loc de muncă plătit decent. Spitalele și azilurile din vestul Europei au mare nevoie de personal calificat, așa că singura bătaie de cap rămâne alegerea variantei potrivite.

MD Hellas Recruitment & Studies, o organizație educativă și de plasare de personal, care susține și conduce programe europene (Leonardo, Erasmus+, MobiPro-UE), caută asistenți medicali generaliști pentru centre de îngrijire a persoanelor în vârstă, în Germania. Candidații trebuie să aibă minimum doi ani de experiență și studii postliceale sanitare încheiate după 2007. Salariul minim pentru persoanele cu experiență începe de la 2.600 de euro brut, contractul se încheie pe cel puțin doi ani, iar orele suplimentare și turele de noapte sunt plătite extra. Nu sunt obligatorii cunoștințele de germană, însă candidații care nu îndeplinesc această condiție trebuie să participe, timp de patru-cinci luni, la un curs gratuit de învățare a limbii, până la nivelul B1 (400 ore), în România. Angajatorul oferă apoi, gratuit, training și specializare, la locul de muncă. Echipa MD Hellas este formată din specialiști HR, sociologi, psihologi, medici, personal administrativ și financiar, profesori de limbi străine, precum germana și engleza, consultanți vorbitori de limba engleză, germană, bulgară, italiană și română. Mai multe informații pot fi obținute la adresa de mail kariera@md-hellas.gr.

EcoService städ&Fönsterputs recrutează 50 de asistenți medicali generaliști, pentru spitale, policlinici și aziluri de bătrâni din Suedia. Candidatul ideal este absolvent de studii superioare / cursuri specializate / școală sanitară de asistent medical, finalizate cu examen de licență, trebuie să fie o persoană “politicoasă, serioasă, punctuală, discretă”, să aibă capacitate de planificare și organizare, orientare către satisfacerea nevoilor pacienților și către rezultate, și să vorbească limba engleză la nivel mediu. Contractele sunt în regim full-time (cel puțin 40 de ore pe săptămână, dar există și posibilitatea de a efectua ore suplimentare). Agenția însoțește candidații pe durata interviului de angajare, se ocupă de obținerea dreptului de liberă practică, astfel încât ei să poată să înceapă lucrul cât de repede posibil. Viitorii angajați vor beneficia de un curs gratuit de limba suedeză, în Suedia, vor avea o locuință garantată pe perioada contractului, concediu plătit și transportul spre Suedia asigurat. Contractele de muncă se încheie direct cu angajatorul suedez, după terminarea cursurilor de limbă suedeză și obținerea actelor necesare de a profesa. Salariul lunar este de 2.000 de euro net. Interviurile vor fi susținute direct cu angajatorul din Suedia. Mai multe informații pot fi obținute la telefon +46 762 881 379.

TTM Healthcare, unul dintre liderii pe piață în materie de recrutare de personal medical și furnizare de profesioniști din domeniul sănătății, în Marea Britanie și Irlanda, este în căutare de asistenți medicali generaliști pentru spitale de stat din sud-vestul Angliei. Contractele se încheie, într-o primă fază, pe nouă luni, însă există posibilitatea de a fi prelungite. Programul de lucru este de 37,5 ore/săptămânal, iar salariul anual este cuprins între 21.909 și 28.462 de lire. Angajatorul asigură cazarea în primele două luni. Candidații trebuie să aibă o diplomă de asistent medical generalist și să cunoască limba engleză la nivel conversațional. Informații suplimentare sunt disponibile la adresa de mail info@ttmhealthcare.co.uk. Asistenții medicali din România pot ajunge în Marea Britanie și prin intermediul agenției Work Experience. Ofertele de muncă sunt atât în cadrul caselor de bătrâni (Nursing Home sau Care Home), cât și în spitale private sau de stat. Pot candida persoanele care au studii de specialitate ca asistenți medicali. Salariul oferit este cuprins între nouă și 12 lire/oră. Consultanții agenției vor oferi consiliere pentru obținerea înregistrării la instituția corespondentă Ordinului Asistenților Medicali din România – NMC. Pentru aceasta, aplicanții trebuie să se înscrie online în baza sa de date. Work Experience caută personal și pentru Norvegia, unde salariul de start este de 22,5 euro/oră. Atât în Marea Britanie, cât și în Norvegia, la salariul de bază se pot adăuga bonusuri și indemnizații pentru eventualele ore suplimentare. Procesarea dosarului pentru toți candidații este gratuită, iar serviciile sunt suportate de către partenerii externi.

Una dintre cele mai generoase oferte pentru asistenți medicali generaliști vine din Elveția. Nu este tocmai cea mai ieftină țară din lume, însă salariile nu vor fi de lepădat – între 4.000 și 8.000 CHF (1 CHF-0,92 euro). Elvețienii preferă candidații care au absolvit cel puțin școala postliceală de trei ani (inclusiv din promoția 2016) și care au cel mult 50 de ani. Constituie avantaj experiența și specializările obținute, studiile superioare, și au prioritate persoanele care au lucrat minimum trei ani în Italia, Franța, Germania, Austria sau Belgia. Cum Elveția nu se află în UE și are condiții stricte și clare de accedere la un permis de muncă, întocmirea actelor și medierea unui loc de muncă poate dura între șase luni și un an. Cei care sunt în posesia recunoașterii profesionale de la Crucea Roșie Elvețiană și au cunoștințe de limbă germană la nivelul B2 pot susține proba de muncă în 30 de zile. Dosarul de candidatură trebuie să fie trimis la adresa contact@amgjobs.eu și va include CV în limba română, germană, franceză sau italiană, copie după actul de identitate, documente din care rezultă profesia și experiența, o fotografie “în picioare”, scrisoare de intenție în care să apară și o adresă de Skype, plus datele și orele când candidatul este disponibil.

AMG Jobs lucrează și cu instituții sanitare publice, case private de tratament și case de riposo, din Italia. Acestea au nevoie de asistenți medicali generaliști, care au studii postliceale sau universitare și cunoștințe de limbă italiană (termeni, proceduri și tehnici medicale, cod deontologic legislație în domeniu), la nivelul B1, prevăzut în Certificatul European de Competență Lingvistică. Candidații trebuie să aibă sub 50 de ani. Procedura de recrutare este aceeași ca și în cazul joburilor din Elveția.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share