Programele de wellbeing pentru angajați au evoluat de la un simplu beneficiu la o necesitate pentru performanță. Potrivit raportului Starea de bine la locul de muncă 2026, 92 la sută dintre angajații români au rezultate mai bune când își prioritizează sănătatea prin inițiative structurate de wellbeing la locul de muncă.
Realizat pe un eșantion de peste 5.000 de angajați din zece țări, inclusiv România, studiul arată că organizațiile care investesc în programe de wellbeing pentru angajați obțin avantaje competitive semnificative.
Programele de wellbeing corporativ oferă un ROI spectaculos
În România, la nivelul întregii forțe de muncă, 90 la sută dintre angajați au experimentat simptome de burnout în ultimul an, 93 la sută ar lua în considerare părăsirea unei companii care nu pune accent pe bunăstarea angajaților, în timp ce 89 la sută sunt de acord că angajatorul lor are responsabilitatea de a contribui la bunăstarea lor.
Companiile care implementează programe structurate de wellbeing pentru angajați obțin rezultate mult mai bune decât cele care nu au astfel de beneficii:
- 92 la sută dintre angajații români spun că, atunci când acordă prioritate bunăstării lor, reușesc să aibă performanțe mai bune la locul de muncă;
- 88 la sută afirmă că, după ce petrec timp în spații dedicate wellbeingului (săli de sport, studiouri de yoga, cursuri de fitness) își îmbunătățesc capacitatea de a gestiona stresul asociat locului de muncă;
- 95 la sută sunt de acord că bunăstarea fizică, mintală, emoțională și socială sunt interconectate, iar 39 la sută sunt complet de acord cu această afirmație.
- Mădălina Precup (Nagarro): „AI poate analiza CV-uri, dar nu poate simți potențialul unui candidat și nu poate înțelege dinamica unei echipe”
- Furnizorul de servicii media Full Season își deschide primul birou în București, în Globalworth BOC
- Tot mai puțini români vor să lucreze în afara țării. Numărul candidaturilor pentru joburile din străinătate, la cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani
Avantajul competitiv
Organizațiile care folosesc platforme complete de wellbeing obțin cele mai bune rezultate. Companiile vizionare își regândesc strategia de beneficii pornind de la această realitate, și tratează wellbeingul nu ca pe un cost, ci ca pe principalul motor al performanței.
Dan Moraru, Country lead, 7card by Wellhub România: „Wellbeingul nu mai este doar despre echilibru personal, ci despre performanță colectivă. Angajații valoroși se așteaptă ca organizația să le ofere sprijin real pentru starea de bine – iar 89 la sută dintre români cred că angajatorul are responsabilitatea de a contribui la bunăstarea lor. Companiile care înțeleg acest lucru și tratează wellbeingul ca parte din strategia de business reușesc să atragă, să păstreze și să motiveze talentele care fac diferența”.
Cercetările arată că investiția în wellbeing este una dintre strategiile de HR cu cel mai mare ROI și aduce beneficii care depășesc indicatorii tradiționali de sănătate, inclusiv implicarea angajaților, retenția și câștiguri de performanță măsurabile.
Zonele de recreere – noile locuri preferate pentru discuțiile informale
Studiul identifică un „al treilea spațiu” axat pe wellbeing – spații în afara casei și biroului unde oamenii se adună pentru conexiune – drept noul epicentru al relațiilor la locul de muncă. Angajații se îndreaptă tot mai mult de la baruri și cafenele către săli de sport, studiouri de yoga și hub-uri de wellbeing, care devin destinații pentru reîncărcare, gestionarea stresului și consolidarea comunității.
La nivel global, 91 la sută dintre angajați afirmă că aceste spații îi ajută să facă față mai eficient presiunilor de la muncă, iar 74 la sută le vizitează săptămânal. Unu din cinci merge zilnic. Departe de a fi doar beneficii, acestea devin infrastructură esențială pentru sentimentul de apartenență și responsabilitate. 22 la sută dintre angajați se conectează acum cu colegii în astfel de spații.
Totuși, există încă bariere – jumătate dintre angajați menționează lipsa de timp, iar alții invocă lipsa de motivație (27 la sută), dar și costul (23 la sută), și așteaptă ca angajatorii să ofere un sprijin mai mare pentru wellbeing.
Gen Z conduce adoptarea programelor de wellbeing ca răspuns la stresul de la locul de muncă
Angajații mai tineri, aflați adesea în primele și cele mai formative etape ale carierei lor, duc cele mai mari poveri emoționale și mentale. Printre Millennials, 56 la sută raportează creșterea nivelului de stres, în timp ce 55 la sută dintre angajații din generația Z spun același lucru. Ambele cifre depășesc media globală pentru toate generațiile. Dincolo de stresul general, aceste grupuri tinere sunt cele mai predispuse să raporteze simptome frecvente de burnout. Mulți le experimentează de mai multe ori pe săptămână.
Generația Z, în special, redefinește ce înseamnă să ai grijă de tine la locul de muncă. Nu doar că acești tineri sunt cei mai activi utilizatori ai instrumentelor digitale de wellbeing – 72 la sută folosesc aplicații de wellbeing săptămânal -, dar sunt și cei mai predispuși să considere terapia esențială pentru starea lor de bine. Mai mult de două treimi dintre angajații Gen Z (68 la sută) consideră terapia critică pentru wellbeingul lor general, față de 59 la sută dintre Millennials, 45 la sută dintre Gen X și doar 33 la sută dintre Baby Boomers.
Aceasta evidențiază o schimbare generațională: angajații mai tineri resping concepțiile învechite despre reziliență, ca „a rezista cu stoicism”, și adoptă abordări structurate și proactive de îngrijire. Ei construiesc un nou model de succes profesional sustenabil, în care suportul pentru sănătatea mintală, rolurile flexibile și instrumentele integrate de wellbeing devin componente indispensabile ale experienței la locul de muncă.
38 la sută dintre Baby Boomers, 47 la sută dintre Gen X, 56 la sută dintre Millennials și 55 la sută dintre Gen Z raportează creșterea nivelului de stres în ultimul an
Raportul complet poate fi găsit pe 7card.ro.
DESPRE 7CARD BY WELLHUB
Este cea mai extinsă rețea de beneficii de wellbeing pentru angajați din România și parte din platforma globală Wellhub (fostul Gympass), lider global în corporate wellbeing. Oferă acces integrat la peste 650 centre de fitness, yoga, pilates, piscine, studiouri de dans, escaladă și alte 40 de activități, dar și la programe de nutriție, mindfulness, consiliere și wellness digital. Cu peste 13 ani de experiență, sprijină peste 250.000 de angajați din 1.000+ companii, în 57 de orașe, să-și construiască un stil de viață sănătos și echilibrat.
DESPRE WELLHUB
Este o platformă de wellbeing corporativ care conectează angajații cu cei mai buni parteneri pentru fitness, mindfulness, terapie, nutriție și somn – toate incluse într-un singur abonament, conceput să coste mai puțin decât fiecare serviciu individual. Peste 26.000 de companii din 13 țări folosesc Wellhub ca să ofere milioanelor de angajați acces la programe de wellbeing corporativ de top, dovedite că stimulează adoptarea și implicarea pe scară largă.









