Studiu: 58 la sută dintre managerii de companii spun că lucrurile vor evolua foarte defavorabil în economia românească, în următoarele luni

78 la sută dintre companii apreciază că situația generată de pandemie în România este critică și foarte critică, arată un blitz survey realizat, luna trecută, de compania de consultanță Valoria, pentru a sonda perspectiva managerilor și directorilor executivi.

Managerii a 58 la sută dintre cele 305 de companii respondente spun că, în următoarele luni, în mediul economic local lucrurile vor evolua foarte defavorabil, 31 la sută spun că vor evolua oarecum defavorabil, iar 11 la sută au răspuns ”nici favorabil, nici defavorabil”. 39 la sută estimează că perioada de recuperare a impactului pandemiei în economie va fi de 9-12 luni, 44 la sută estimează că va fi de 12-24 de luni, iar 17 la sută consideră că va fi de 24-36 luni.

Puși sub presiunea reorganizării activității, a digitalizării și realocării resurselor pe noi proiecte, respondenții consideră că top 3 cele mai importante competențe pe care echipa de management trebuie să le stăpânească în acest moment sunt managementul schimbării (88 la sută), conducerea și motivarea echipei prin valori (63 la sută) și tehnici de neutralizare a sabotorilor eficienței (38 la sută).

“Sondajul captează nivelul de agilitate și capacitatea de învățare a companiilor și a oamenilor. Acum companiile pot exprima intenții legate de viitorul apropiat, după ce au trecut deja prin trei valuri ale pandemiei. După ce au pivotat în mediul online, ele consolidează noile procese căutând noi metode să le îmbunătățească. Pentru angajați, munca în regim hibrid, de acasă și de la birou, a modelat noi așteptări și atitudini.

S-au adoptat competențe noi, adaptate la noile modalități de lucru din punct de vedere operațional. Managementul echipelor la distanță sau la birou a devenit mai versatil, iar instruirea angajaților a devenit prioritate. Cu procese susținute de tehnologie și un management capabil să gestioneze echipe de la distanță, companiile își cresc productivitatea și competitivitatea. De aceea, training-urile care susțin aceste obiective sunt preferate de managerii respondenți”, spune Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, co-autor al cercetării.

Digitalizarea forțată de contextul pandemic este un proces care nu s-a încheiat și probabil nu se va încheia prea curând. Pentru companii, nu e suficient să mute procesele în cloud, să se asigure că au un sistem CRM și/ sau ERP performant ori să apeleze la diverse soluții SaaS sau IaaS. Este obligatoriu să instruiască și oameni care să le folosească. Rămân necesare dezvoltarea abilităților de luarea deciziilor, project management și gestionarea oamenilor în noul context. La rândul lor, angajații trebuie să accepte schimbarea și să-și actualizeze cunoștințele pentru lucrul eficient și sustenabil de acasă și de la birou, arată realizatorii studiului.

Constantin Măgdălina, Expert @ Tendințe și Tehnologii Emergente & Elena Badea, Managing Director @ Valoria.

Presiunea schimbării și hibridizarea mediului de lucru a provocat și situații conflictuale și a stimulat companiile să considere și mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri. Aptitudinile considerate relevante de companii pentru echipele lor și pentru care fac training sunt comunicarea eficientă (75 la sută), mecanismele auto-motivației (71 la sută), feeback și feedforward în mediul online (38 la sută).

“Deși companii din domeniile care nu au fost puternic afectate de pandemie au reușit rezultate peste așteptări în 2021, ele se confruntă cu numeroase probleme zi de zi. Pentru a le depăși, este nevoie de o atenție continuă la pregătirea și motivarea angajaților, iar studiul arată care sunt competențele de interes pentru manageri și echipele lor”, afirmă Elena Badea, Managing Director, Valoria.

Despre sondaj

Măsoară percepţia managerilor asupra temelor de interes, formatului, duratei, prețului cursurilor pentru instruirea angajaților și echipei de management. Are la bază un chestionar ce analizează percepțiile a 305 de manageri din companii cu activitate în zece industrii. Chestionarul a fost aplicat în septembrie. Dintre respondenți, 12 la sută provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane euro, zece la sută din companii cu afaceri între 50-100 milioane, 13 la sută între 10-50 milioane, 25 la sută între 2-10 milioane și 40 la sută sub două milioane de euro. 44 la sută dintre respondenți sunt CEO/ președinte/ director general.

DESPRE VALORIA

Este o companie de consultanță, training, și executive coaching. Prin serviciile sale, ajută antreprenorii să-și dezvolte afacerile și să facă succesul concret și predictibil. “Companiile apelează la noi pentru consultanță de marketing, de resurse umane și de vânzări. Răspundem des solicitărilor ca să facem training sau coaching echipelor de conducere. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate și colaborări pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate și cea mai bună calitate, la prețul corect”, declară Elena Badea. În 2021, publicația Daily Finance a nominalizat Valoria în Top 20 companii de management consulting din București.

Articolul anterior

Capgemini susține Asociația Națională de Dezbateri și Retorică

Articolul următor

Webinar: Cum te pregătești pentru primul job?

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share