Angajații care lucrează de la distanță reprezintă aproape două treimi (60 la sută) din forța de muncă. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre companii au politici de lucru la distanță la nivelul întregii organizații, iar unu din trei angajați folosește propriul dispozitiv pentru muncă, potrivit unui raport Accenture.
Raportul, intitulat „Honing Your Digital Edge”, include un sondaj realizat pe un eșantion de 5.400 de angajați și 12 CIO (Chief Information Officer) din nouă industrii și 12 țări. Potrivit acestuia, 25 la sută dintre angajați se confruntă periodic cu probleme în ceea ce privește tehnologiile de lucru la distanță. Companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare să prognozeze o creștere ridicată a veniturilor în următorii trei ani, sunt considerate un loc de muncă foarte bun de majoritatea angajaților (69 la sută) și conduc topurile de satisfacție a clienților (68 la sută).
Ce presupune fluența digitală
Fluența digitală reprezintă măsura în care persoanele adoptă și folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate și mai eficiente. Companiile ce pun accent pe fluență digitală au angajați mai activi și conduc la capitolul inovație și servicii pentru clienți, relevă raportul.
„La începutul pandemiei, toată lumea a trebuit să acționeze rapid și să-și accelereze transformările digitale. Totuși, puține companii erau suficient de mature digital pentru a se deplasa la scara și viteza necesare tranziției și deblocării valorilor. Ca să aibă succes în condițiile actuale, companiile trebuie să-și perfecționeze abilitățile digitale și să-și sprijine angajații să identifice oportunități de consolidare a abilităților și de dezvoltare a potențialului și ingeniozității”, spune Eva Sage-Gavin, Global Talent & Organization/ Human Potential Lead la Accenture.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Pentru a ajuta companiile să ia măsuri care să le îmbunătățească perspectiva și viteza necesare supraviețuirii și dezvoltării, raportul Accenture prezintă un cadru de lucru ce integrează oportunitățile digitale ale unei organizații. Cele patru elemente de bază ale fluenței digitale includ: Fundații digitale, Operațiuni digitale, Leadership și cultură digitală și Coeficientul tehnologic al forței de muncă.
„Deși transformarea digitală a fost o prioritate, în ultimii ani, există încă un decalaj major între fundația tehnologică de care dispune o companie și abilitățile sau instrumentele digitale de care au nevoie angajații ca să fie creativi în noile condiții de lucru. Promovarea unei forțe de muncă fluente din punct de vedere digital înseamnă reducerea acestui decalaj al companiei, de multe ori pornind de la vârf. CIO-ul este esențial pentru a realiza acest lucru. El trebuie să-și transforme rolul de la simpla dotare a angajaților cu infrastructură digitală la valorificarea entuziasmului lor de a stimula inovația în companie”, arată Emma McGuigan, Intelligent Platform Services Lead la Accenture.
Despre cercetare
Sondajul Accenture 2020 privind reziliența forței de muncă globale își propune să înțeleagă mai bine mentalitățile, caracteristicile și pârghiile organizaționale de care este nevoie pentru o forță de muncă adaptată la digital. Accenture a analizat peste 5.400 de angajați din 12 arii geografice, în perioada mai-august 2020. Zonele cercetării includ Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Japonia, Singapore, Spania, Marea Britanie și SUA. Cercetarea acoperă nouă sectoare: bănci/ piețe de capital; comunicații, mass-media și tehnologie; asigurări; bunuri de consum și servicii; high tech; retail; aerospațial și apărare; energie; petrol și gaze.
DESPRE ACCENTURE
Este o companie globală de servicii profesionale cu abilități de top în domeniul digital, cloud și securitate. Combină experiența specializată în peste 40 de industrii pentru a oferi servicii de strategie și consultanță, servicii interactive, tehnologie și operațiuni – toate bazate pe cea mai mare rețea din lume de centre de tehnologie avansată și operațiuni inteligente. Cei 514.000 de angajați deservesc clienții din peste 120 de țări.