Majoritatea angajaților preferă flexibilitatea – o balanță între timpul petrecut la birou și cel petrecut muncind de acasă – iar revenirea la modelul de lucru clasic, de opt ore/ zi de la birou, nu se află pe lista preferințelor lor, relevă Ghidul Salarial 2023, lansat de agenția de recrutare Hays România.
Potrivit studiului, 49 la sută dintre candidați/ angajați nu ar accepta o ofertă de muncă într-o organizație care le solicită desfășurarea activității doar de la birou.
Ghidul Salarial analizează în fiecare an situaţia pieţei în industrii specifice, tendinţele în recrutare, nivelurile salariale, pachetele de beneficii şi alte aspecte. Ghidul îmbină perspectiva experţilor Hays cu rezultatele sondajelor dedicate profesioniștilor şi angajatorilor.
- Cât de fericiți sunt angajații din România la locul de muncă? Pe o scară de la 1 la 10, „nota” lor ar fi 7. Doar 1 din 3 le-ar recomanda jobul lor și altora
- Analiză: 5 trenduri care vor defini industria de HR în 2025
- Programe de ucenicie plătite pentru tinerii sub 30 de ani. Companiile primesc de la stat 2.250 de lei pe lună pentru fiecare ucenic pe care îl angajează
Flexibilitatea a căpătat, în ultimii ani, valențe multiple. Salariații își doresc ca angajatorii să fie flexibili în ceea ce privește locul desfășurării activității, dar și programul de lucru. 33 la sută și-ar căuta un job nou, într-o companie ce practică modelul de muncă hibrid, dacă organizația lor actuală ar reveni la un program standard, cu muncă doar de la birou. 24 la sută ar accepta doar dacă programul/ orarul ar fi flexibil.
“Observăm această tendință la majoritatea profesioniștilor, însă practicile flexibile sunt un must în domenii precum IT, marketing și Business Services. Experții în aceste domenii acceptă rar un program de muncă fix și desfășurarea activității preponderent de la birou. Atragerea potențialilor candidați este și mai dificilă în cazul organizațiilor care au renunțat la modelul de lucru hibrid. Practicile flexibile, încrederea în angajați și consolidarea relațiilor lor cu managerii direcți sunt elemente ce nu ar trebui să lipsească din nicio strategie de retenție a angajaților”, arată Ioana Barcan, Marketing Manager Hays România.



Dezbaterea cu privire la cât de multă flexibilitate și unde ar trebui stabilite limitele pare să se fi estompat în 2022. Preferințele angajaților se aliniază cu planurile multor companii, care, pe baza experiențelor și a rezultatelor anterioare, consideră că modelul hibrid este de succes și nu au de gând să-l schimbe în acest an (79 la sută), în primul rând datorită satisfacției sporite ale angajaților.

A treia ediție a Ghidului Salarial Hays România are la bază perspectiva a peste 400 de angajați și angajatori care au participat la sondaj în ultimul trimestru din 2022. Datele sunt obţinute în urma proceselor de recrutare desfășurate de Hays în 2022 și pe baza opiniilor experților din industrie. Raportul este bilingv și poate fi descărcat de aici.
DESPRE HAYS ROMÂNIA
Hays România face parte din Hays plc, cea mai mare agenție de recrutare specializată din lume. Cu peste 50 de ani de experiență în recrutare, grupul operează în 266 de birouri din 33 de țări. Hays România și-a început activitatea în 2015, în București, și a devenit una dintre cele mai importante companii specializate în recrutarea permanentă.