Studiu: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, sunt responsabili și investesc în ei înșiși

master1305 @ freepik

Contrar părerii generale, tinerii din Generația Z sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși, relevă studiul Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?”, realizat în nouă țări europene, inclusiv România.

Respondenții din Generația Z (cu vârste între 23 și 27 de ani) au planuri în proporție de 83 la sută. 38 la sută dintre ei își stabilesc obiective pentru cel puțin trei ani, iar un procent egal, pentru unu-trei ani. Aceștia sunt urmați de Millenniali (cu vârste între 28 și 42 de ani), dintre care 81 la sută își planifică viitorul, și de Generația X (43 și 55 de ani), cu 71 la sută.

Principalele preocupări ale Gen Z din Europa sunt incapacitatea de a se întreține pe ei înșiși și familia și că nu-și vor permite să cumpere o proprietate, aspecte care evidențiază un simț al responsabilității pentru propriul viitor și pentru cel al familiilor lor. Războiul este o altă sursă de îngrijorare, în special pentru bărbații din țările est-europene.

Cei mai tineri dintre participanții la studiu sunt mai interesați de propria bunăstare decât alte generații (Gen Z – 26 la sută, Millenniali – 24 la sută, Generația X – 22 la sută). Ei caută în mod activ modalități să se bucure de viață și sunt mai dispuși decât cei mai în vârstă să cheltuie bani pentru îngrijirea personală și ca să aibă acces la diverse experiențe (Generația Z – 28 la sută, Millenniali – 22 la sută, Generația X – 21 la sută). Economisirea pentru pensie nu reprezintă o prioritate pentru ei, însă investesc în propria sănătate și bunăstare (24 la sută) și în dobândirea de noi competențe (18 la sută).

Tinerii sunt pe aceeași lungime de undă cu alte grupe de vârstă când vine vorba de sentimentul de siguranță pe care îl oferă banii (Gen Z – 33 la sută, Millenniali – 32 la sută, Generația X – 32 la sută), dar sunt mai puțin preocupați de finanțele lor și nu se consideră la fel de cumpătați ca alte generații (Gen Z – 24 la sută, Millenniali – 26 la sută, Generația X – 30 la sută). Această atitudine poate fi explicată de condițiile economice favorabile, care i-au făcut mai relaxați în ceea ce privește banii. Gen Z intră pe piață într-o perioadă în care șomajul este scăzut și salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scăzută la prețuri, cel puțin când vine vorba de produse de asigurare, așa cum sugerează răspunsurile lor.

Studiul indică și că Gen Z utilizează numeroasele surse de informare la care are acces și abordează orice subiect, inclusiv achiziționarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documentează din mai multe surse și compară ofertele înainte să ia o decizie de cumpărare.

În contextul creșterii prețurilor locuințelor și a costului vieții, mulți tineri din Europa încă locuiesc cu părinții. Dintre cei care s-au mutat din casele părinților, tinerii Gen Z din România se remarcă prin preferința puternică pentru achiziționarea unei locuințe, în detrimentul închirierii, similar celorlalte generații. O altă diferență evidențiată de studiu este că România are o pondere considerabil mai mare decât media de tineri care își fac planuri (96 la sută), dintre care 54 la sută au obiective bine definite, față de 40 la sută, media europeană.

Studiul Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?” a fost efectuat în rândul a peste 10.000 de consumatori din Cehia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania și Ungaria, cu vârste între 23 și 55 de ani.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță fiscală și juridică, consultanță, consultanță financiară și managementul riscului către circa 90 la sută dintre companiile din topul Fortune Global 500 și către mii de companii din sectorul privat. Cu o istorie de peste 175 de ani, acoperă peste 150 de țări și teritorii și are circa 460.000 de angajați.

Cu circa 3.200 de angajați, Deloitte România este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din țară și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, consultanță fiscală, servicii juridice, consultanță și managementul riscului, consultanță financiară, soluții de servicii și consultanță în tehnologie și alte servicii adiacente.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share