Compania TAROM va merge înainte, este sprijinită de Guvern şi, dacă se va respecta planul de restructurare, în 4-5 ani va deveni profitabilă, susţine ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
„Am adoptat măsuri de sprijin financiar pentru redresarea companiei. TAROM a intrat în această criză sanitară într-o situaţie proastă, mai rău de atât nu se putea. Întreg sectorul aerian este grav afectat, au scăzut încasările cu peste 90-95 la sută, dar preocuparea noastră a fost să sprijinim operatorul naţional, aşa cum au făcut şi alte state, cu acel ajutor de salvare care a fost accesat, cu acel ajutor de restructurare, cu acel ajutor pentru compensarea pierderilor. În continuare, preocuparea noastră este să ducem la bun sfârşit planul de restructurare a companiei pe toate palierele, inclusiv cel legat de resurse umane. Am început acest demers”, a declarat Lucian Bode, citat de Agerpres.
Peste 100 de angajaţi au accesat deja varianta de plecări voluntare și au primit între șase şi opt salarii medii în compensaţie. „Am extins perioada în care pot opta pentru acest demers. Vom finaliza această etapă de restructurare de personal, în paralel cu reorganizarea activităţii agenţiilor externe şi interne și cu renegocierea contractelor pentru combustibil. Faptul că avem o flotă diversificată şi nu una uniformă ne duce la costuri mult mai mari decât într-o companie cu o flotă uniformă. Compania TAROM este sprijinită de Guvern, aşa cum este sprijinită şi compania românească Blue Air”, susţine Lucian Bode.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
În planul de restructurare, TAROM are obligaţia să vină cu un plan de eficienţă organizaţională. Proiectul aprobat de Consiliul de Administraţie vizează renunțarea la circa 600 de persoane, care vor primi salarii compensatorii între șase şi opt salarii medii. “Sigur, înainte vom vedea ce se întâmplă cu plecările voluntare şi câţi vor opta pentru plecările voluntare. Din păcate, la TAROM avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi”, a arătat şeful de la Transporturi.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Ministrul a adăugat că în 4-5 ani compania TAROM ar trebui să devină profitabilă. „Ne-am propus ca, prin respectarea acestui plan cu toate etapele – reînnoirea flotei, optimizare comercială, eficienţă organizaţională, optimizarea costurilor legate de combustibil – în 4-5 ani compania să devină profitabilă, dar asta ţinând cont şi de ce se întâmplă în întreaga lume cu sectorul aerian. Nu este vina TAROM că, spre exemplu, ieri s-a luat decizia în Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă să venim cu noi restricţii pentru anumite ţări. Zborurile nu sunt suspendate, dar cei care intenţionează să călătorească în România ştiu că dacă vin din Italia, spre exemplu, trebuie să stea 14 zile în carantină. Am încercat să ne adaptăm şi pe intern şi pe extern, astfel încât să producem câtuşi de puţin ca să putem să trecem prin această perioadă”, spune Bode.
La finele anului viitor, TAROM va avea 23 de aeronave – nouă ATR-uri noi, patru Airbus-uri şi zece Boeing-uri.