Unul dintre liderii pieței din România în dezvoltarea și implementarea de soluții software pentru departamentul HR a lansat noi funcționalități pe platforma colorful.hr, pentru a ajuta companiile să planifice și să gestioneze mai eficient lucrul de acasă.
Pontajul planificat, cererea pentru telemuncă și onboarding au fost dezvoltate în plină pandemie. Ele vin să completeze suita de aplicații din platforma colorful.hr, ce ajută departamentele HR să-și reducă volumul de muncă, iar pe angajați să rămână conectați cu compania, în contextul lucrului de acasă.
“Din momentul declanșării pandemiei, am fost foarte atenți la ce s-a întâmplat în mediul de business și la modul în care s-au schimbat procedurile de lucru în organizații. Acolo unde natura muncii a permis, a fost implementat lucrul de acasă, care se menține în multe companii. Dezvoltarea de funcționalități care să răspundă <noii realități> a venit firesc, așa că ne-am mobilizat rapid pentru a oferi companiilor instrumentele de care au nevoie pentru a-și organiza angajații care lucrează de acasă și pentru a planifica eficient timpul de lucru”, spune Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Multe companii au optat pentru lucrul mixt, ce permite unei părți ale echipei să lucreze de acasă și alteia de la birou. În acest caz, pontajul planificat permite gestionarea și comunicarea mai bună a echipelor. Este un instrument ce poate fi utilizat de departamentul de resurse umane, dar și de manageri și angajați, și oferă posibilitatea de a stabili programul de lucru în avans, așa încât angajații să aibă acces la o planificare exactă privind statusul fiecarui coleg – cine lucrează de acasă, cine lucrează de la birou, când își ia fiecare pauza de masă.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
“Atunci când au luat decizia ca angajații să lucreze de acasă, una dintre temerilor managerilor a fost legată de modul în care își vor organiza și gestiona oamenii. Plecând de la această nevoie, am dezvoltat pontajul planificat, astfel încât orice angajat, indiferent că lucrează de acasă sau de la birou, să poată iniția o planificare a programului de lucru, care poate fi aprobată, refuzată sau modificată de manager”, explică Victor Dragomirescu.
Cererea pentru telemuncă este o altă funcționalitate utilă, când angajații nu lucrează de la birou. Le permite să-și seteze adresa de unde lucrează și perioada în care muncesc remote. Pe de o parte, specialiștii HR au datele despre locațiile angajaților într-un singur loc, online, iar în cazul unui control de la ITM pot emite imediat rapoartele necesare. Afișarea informațiilor legate de prezența angajaților ajută și la evidențierea corectă a pontajului.
Onboarding este o funcționalitate care eficientizează procesul de integrare a noilor angajați, pe care HR-ii și managerii îl pot gestiona online, fără să mai fie nevoie de interacțiune față în față. Colegii noi au acces rapid la toate informațiile și documentele de care au nevoie pentru a se familiariza cu task-urile și procedurile de lucru.
“În iunie, am lansat asistentul virtual IRIS, un chatbot care ajută profesioniștii în resurse umane să comunice rapid cu angajații, iar pe angajați să devină autonomi când lucrează de acasă. Acum lansăm aceste noi funcționalități și lucrăm la alte aplicații, cum ar fi una de raportare de HR, pentru ca managerii să poată lua decizii mai bune în contextul pandemiei”, arată CEO-ul Romanian Software.
De peste 20 de ani, Romanian Software este unul dintre promotorii digitalizării în domeniul HR și susține mediul de afaceri prin dezvoltarea de soluții software și servicii de HR. colorful.hr automatizează și optimizează procesele-cheie de resurse umane: bugetare, recrutare, administrare de personal, pontaj electronic, salarizare, training, evaluarea competențelor, spațiul personal al angajatului, comunicare internă, managementul documentelor.
DESPRE ROMANIAN SOFTWARE
Prin colorful.hr, are peste 700 de clienți și administrează datele a peste 200.000 de salariați. Printre clienții săi se numără organizații precum eMAG, Vivre, Altex, Starbucks, Libra Bank, Bergenbier, Universitatea București sau Nuclearelectrica. Oferă și servicii de externalizare a proceselor de resurse umane, consultanță legislativă, recrutare și leasing de personal, și traininguri acreditate de formare a specialiștilor HR. A dezvoltat și administrează și calculatorvenituri.ro, un calculator de salarii, ce facilitează calculații rapide de la brut la net și de la net la brut pentru venituri din salarii, inclusiv deduceri personale sau alte beneficii cu facilitate fiscală, mandate de director, administrator, convenții civile, drepturi de autor și PFA.