Trei sferturi dintre companii le vor acorda angajaților beneficii de Crăciun. Cei mai mulți vor primi bani, petreceri de final de an cu echipa și tichete cadou

Foto: cookie_studio @ freepik

76 la sută dintre angajatorii care au participat la un sondaj derulat de eJobs și Up România au pregătit beneficii de Crăciun pentru angajați, pe care le vor acorda luna aceasta.

16 la sută nu au avut buget alocat acestui scop, iar opt la sută încă nu au luat decizia finală. La fel ca în fiecare an, cele mai multe companii își vor direcționa fondurile pentru beneficiile de sărbători către primele în bani (beneficiu menționat de 79 la sută dintre respondenți). 40,7 la sută vor face petrecere cu echipa, 33,3 la sută oferă tichete cadou, 28,4 la sută coșuri cu produse specifice de sărbători, 18,5 la sută zile libere suplimentare și 2,5 la sută tichete de vacanță.

„Beneficiile de Crăciun, poate mai mult decât cele de Paști, au devenit un obicei pe care angajatorii încearcă să-l păstreze și în anii mai dificili din punct de vedere economic. Au întotdeauna un efect motivator asupra angajaților și marchează într-un mod pozitiv încheierea unui an de muncă. Ce vedem, în schimb, este o dinamică între tipurile de stimulente pe care le oferă. Cu toate că primele în bani rămân principalul beneficiu oferit, vedem, de la an la an, mișcări de poziții între celelalte. Spre exemplu, anul acesta sunt mai des menționate decât în anii trecuți petrecerile cu echipa, tichetele cadou sau zilele libere suplimentare”, spune Ana Călugăru, Head of Communications la eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

28 la sută dintre angajatorii intervievați au la dispoziție un buget cuprins între 200 și 400 de lei. 22 la sută între 400 și 600 de lei și la fel de mulți peste 1.000 de lei. Câte șapte la sută vor aloca 600-800 de lei, respectiv 800-1.000 de lei, și șase la sută au un buget cuprins de 100-200 de lei.

„Vedem o creștere a sumelor alocate pentru cadourile de Crăciun. O parte dintre creșteri a mers către primele în bani, iar o altă parte către beneficiile de tipul tichetelor cadou, pe care le regăsim în număr tot mai mare, de la un an la altul, în componența pachetelor acordate la final de an. Pachetele sunt diversificate întotdeauna și în funcție de semnalele transmise de angajați către angajatori. Peste 35 la sută dintre aceștia măsoară nivelul de satisfacție a angajaților cel puțin o dată pe an și aproape la fel de mulți poartă discuții unu la unu cu angajații când simt că e nevoie, lucru ce îi ajută să adapteze pachetele de beneficii în funcție de nevoile lor, să le facă mult mai custom și să direcționeze bugetele spre platforme de beneficii flexibile, ca Up MultiBeneficii”, arată Loredana Vătăvoiu, Marketing & Communication Director la Up România, unul dintre cei mai importanți emitenți de tichete valorice de pe piața locală.

62 la sută dintre angajatori afirmă că valoarea pachetelor de beneficii pe care le oferă anul acesta a rămas la fel ca anul trecut. 26 la sută au bugete mai mari și doar cinci la sută au alocat mai puține fonduri. Întrebați cu cât a crescut valoarea beneficiilor de sărbători, patru din zece au menționat o majorare a bugetelor de 10-20 la sută, trei din zece – peste 20 la sută și la fel de mulți – maximum zece la sută.

Dacă ar fi putea alege ce beneficii să primească, prima opțiune a angajaților ar fi primele în bani, menționate de 90 la sută. Urmează zilele libere suplimentare, tichetele cadou, tichetele de vacanță și coșurile cu produse de sezon. 59 la sută dintre ei au primit și anul trecut beneficii de Crăciun și, în mare parte, angajatorii au fost atenți la dorințele lor. Cei mai mulți au primit bonusuri în bani, tichete cadou, petreceri cu echipa, coșuri cu produse de sărbători și tichete de vacanță. Nouă din zece angajați cheltuie primele în bani și tichetele cadou în hyper și supermarketuri, 38,6 la sută în magazinele online, 21,5 la sută fac cumpărături direct de la producători, iar 11 la sută merg la târguri cu specific de Crăciun.

Sondajul a fost realizat în noiembrie, pe un eșantion de 387 de respondenți din rândul angajatorilor și 3.195 de angajați.

DESPRE EJOBS

Este platforma de locuri de muncă din România care verifică manual toate anunțurile și companiile. Pentru recrutori și angajatori, oferă acces la o bază de peste cinci milioane de CV-uri și soluții de recrutare eficiente.

DESPRE GRUPUL UP

Este un grup internațional şi solid. Prezent în peste 25 de țări, este alături de 23 de milioane de persoane prin zeci de mărci de produse și servicii. Up România deservește peste 25.000 de clienți și peste 1,3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up, Cadou, Up Vacanță, Up Cultură. Lor li se adaugă peste 1,2 milioane de beneficiari pe Up Social, din 150 de proiecte sociale naționale și locale realizate în ultimii șase ani. Cu o prezență de 22 de ani în România, oferă instrumente de motivare și soluții financiare pentru performanța business-ului companiilor, printre care se numără produse și servicii pentru salariați, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comercianților și soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share