Cea mai mare tipografie flexografică producătoare locală de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, a dezvoltat, în 2023, un nou flux de oferte și proiecte la nivel internațional, și-a reorganizat portofoliul de produse și a atras cu circa șapte la sută mai mulți clienți globali, față de 2022. Compania a înregistrat în 2023 comenzi în 14 țări și are în plan consolidarea poziției pe piețele Uniunii Europene.
Rottaprint a raportat o creștere a volumului exporturilor cu circa cinci la sută în 2023. Țările care se mențin în topul exporturilor rămân, în continuare, Ungaria, unde s-au înregistrat creșteri de circa opt la sută, și Germania, datorită existenței infrastructurii necesare pentru livrarea produselor. Principalele domenii pentru care a exportat tipografia au fost industria alimentară – carne, lapte, logistică și industria chimică -, detergenți și îngrijire personală.
“În 2023, ne-am lărgit portofoliul de produse în țările în care exportăm cel mai mult. E o dovadă clară a reușitei strategiei noastre de extindere, dar și a angajamentului față de calitate, respectiv produse ce răspund la noile cerințe ale clienților. Am introdus cu succes produse deja consacrate în România și Ungaria pe piața germană, cum ar fi etichetele shrink și capacele de aluminiu. În paralel, în Ungaria, etichetele C-wrap au devenit rapid un produs atractiv, cunoscut pentru calitatea superioară pe care o oferă și pentru utilizarea eficientă în industria preparatelor din carne”, declară Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
În plus, pentru Germania, compania a observat un interes crescut pentru etichetele autoadezive cu antifurt inserat. Ele nu numai că oferă un avantaj competitiv supermarketurilor, dar și un control sporit brandurilor asupra protejării produselor la raft.
Pentru 2024, Rottaprint are în plan consolidarea și extinderea prezenței pe anumite piețe din UE și vizează o creștere de cel puțin cinci la sută față de anul precedent. În ceea ce privește piața internațională și nu numai, reprezentanții companiei sunt de părere că vor exista creșteri de prețuri la materiile prime, iar consumul din industria alimentară va înregistra o scădere față de 2023. Există deja semne în aceste direcții. Rottaprint consideră că pot apărea și schimbări legislative fiscale care vor influența consumul din diverse industrii, precum mărirea taxelor și a impozitelor, care pot duce la scăderea puterii de cumpărare.
Rottaprint are o istorie de peste 33 de ani pe piața din România. În 2023, business-ul clujean a înregistrat o cifră de afaceri de 35 milioane de euro, în creștere cu zece la sută față de anul anterior. Pentru 2023, și-a concentrat activitatea pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, dar și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de două milioane de euro. Circa 75 la sută din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, 20 la sută pentru logistică și cinci la sută pentru software.
DESPRE ROTTAPRINT
Este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține două centre logistice în România, în Brașov și Ilfov, și două în Ungaria și Germania. În 2023, a livrat produse în 14 țări din Europa, SUA și Asia.