Companiile care implementează munca remote 100 la sută sau în stil hibrid și programe de lucru flexibile contribuie la dezvoltarea durabilă, protejarea mediului, creșterea economiei la nivel local și național și încurajarea turismului românesc, este concluzia fondatoarelor startup-ului Remote-Stories.com.
Potrivit acestora, acum, mai mult ca oricând, există oportunitatea de a stabili o strategie de afaceri sustenabilă într-o organizație, iar „green business” este trendul pe care-l vor putea urma companiile. Punerea sustenabilității în centrul business-ului și alinierea sa la noile standarde internaționale – muncă total sau parțial remote, practici eco-friendly, investiții în inovare și digitalizare, responsabilitate socială – vor duce la creșterea eficienței și valorii companiei.
Angajații care au posibilitatea de a lucra remote total sau parțial, câteva zile pe săptămână, nu mai sunt nevoiți să facă zilnic naveta până la birou (uneori chiar și câte 2-3 ore petrecute în trafic, dus-întors). Astfel, companiile contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în atmosferă. Conform unor studii, o reducere de zece la sută a programului de lucru la birou ar duce la o scădere cu 15 la sută a amprentei de carbon/ persoană, în condițiile în care transporturile sunt responsabile pentru 27 la sută din emisiile de gaze cu efect de seră din UE.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Companiile care le permit angajaților să lucreze remote sau parțial remote (dintr-un co-workingspace sau din spații de birouri mai mici, necesare pentru joburile ce nu permit munca remote) contribuie și la scăderea consumului de energie (iluminat, încălzire, aer condiționat, computere, imprimante). Clădirile sunt responsabile în prezent pentru circa 40 la sută din consumul de energie.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Munca remote contribuie semnificativ și la decongestionarea traficului, mai ales în orele de vârf, la reducerea numărului de mașini din trafic și a accidentelor rutiere. Este nevoie doar de o scădere de cinci la sută a traficului pentru a crește cu 50 la sută viteza de deplasare pe drumurile congestionate.
Munca remote duce și la repopularea localităților din mediul rural și a orașelor mai mici, dar și la îmbunătățirea nivelului de trai. Cum sediile principalelor companii se află în marile orașe, acest lucru a dus la creșterea numărului de locuitori și a prețului locuințelor din aceste zone. Lucrul de la distanță diminuează necesitatea de a locui aproape de centrul orașelor sau în marile orașe și duce la migrarea angajaților către localități mai mici, mult mai accesibile.
Datele pentru 2019 arată că în Bucureşti s-a concentrat aproape o zecime din populaţia cu domiciliul în România (9,6 la sută). În 2019, judeţele cu populaţie numeroasă au fost Iaşi (4,3 la sută) şi Prahova (3,6 la sută), iar la polul opus s-au aflat Sălaj, Tulcea şi Covasna, cu o concentrare a populației de circa 1,0 la sută.
„Având în vedere că marea majoritate a populației este concentrată în marile orașe, ne dăm seama de ce peste 100.000 de cetățeni au migrat, în anii trecuți, din marile orașe către orașe mai mici sau în zonele rurale. Din martie 2020 și post carantină, numărul persoanelor care au migrat de la urban către orașele regionale și localitățile rurale a crescut mult mai mult”, spune Amalia Ștefan, co-fondatoare Remote-Stories.com. „Principalele motive pentru care oamenii decid să se mute în localități mai mici sau în mediul rural sunt dorința de a avea un stil de viață mai relaxat, faptul că beneficiază de mai mult spațiu, pot avea o grădină, pot petrece mai mult timp în aer liber, petrec mai puțin timp în trafic, au mai mult timp pentru ei și pentru cei dragi, costurile sunt mai mici, se pot întoarce în locul natal, pot moderniza casa părintească etc.”, completează Mara Eliza Barza, co-fondatoare Remote-Stories.com.
Repopularea localităților din mediul rural și a orașelor mai mici, ca efect al muncii remote, contribuie la creșterea consumului local și, respectiv, a economiei locale. Așadar, companiile care optează pentru munca remote și le oferă posibilitatea angajaților să lucreze de oriunde își doresc susțin economia românească. Prin munca remote, companiile își reduc costurile și economisesc bani, iar aceste sume pot fi reinvestite în angajați, prin cursuri, traininguri, vouchere etc. De exemplu, companiile își pot încuraja angajații să lucreze și din alte locații adaptate muncii la distanță, precum hoteluri și pensiuni din diferite zone ale țării. Astfel, susțin consumul local și industria turismului.
DESPRE REMOTESTORIES
A fost lansat în septembrie 2019 de Mara Eliza Barza, specialistă în comunicare și PR, și Amalia Ștefan, specialistă în turism și tehnologie digitală, amândouă remote workers cu experiență. Start-up-ul lor este primul proiect online din România prin care se promovează complet conceptul Remote Work și beneficiile activității profesionale de la distanță atât pentru companii, cât și pentru angajați și freelanceri.
Proiectul RemoteStories are o abordare de tip 360 grade și vizează toate aspectele ce definesc conceptul remote: avantajele pe care le oferă angajaților și angajatorilor, oportunități de joburi remote, oferte remote din industria HoReCa, recomandări pentru locații adaptate activității remote, adaptarea spațiului de acasă pentru munca remote, tool-uri ideale, workshop-uri pentru angajații corporate, cursuri și traininguri pentru familiarizarea și adaptarea la munca remote sau consultanță pentru adaptarea business-urilor la munca remote și sustenabilitate.
Comments are closed.