Peste 80 la sută dintre angajații din România se simt mai productivi și motivați să performeze în perioadele în care participă activ la activități de wellbeing, iar nouă din zece spun că, dacă și-ar schimba locul de muncă, ar fi interesați ca la noul job să poată beneficia de programe de tipul wellbeing, reiese dintr-un studiu realizat de Wellbeing.ro, pe baza programelor desfășurate în 2022.
Industriile care au accesat cel mai frecvent și în mod regulat astfel de programe, anul trecut, sunt farma, banking, retail, IT & gaming, HoReCa și automotive. Sportul și nutriția rămân principalele puncte de interes pentru angajați, atunci când aleg să participe la activități de wellbeing. În topul celor mai accesate programe sunt și cele dedicate echilibrului mintal, hobby-urilor și lucrului în echipă. De altfel, 68 la sută dintre angajați și-au îmbunătățit considerabil stilul de viață după ce au participat la programele de sport și nutriție organizate de compania pentru care lucrează.
“Principala nevoie a companiilor identificată în ședintele de consultanță pentru alegerea programului de wellbeing potrivit are la bază preocuparea de a crea un mediu de lucru sigur și prietenos la locul de muncă, mai ales în contextul reîntoarcerii angajaților în birouri după pandemie. Reconectarea echipei, sudarea legăturilor dintre colegi, cunoașterea noilor colegi după perioada îndelungată de work from home și creșterea engagement-ului angajaților s-au aflat printre prioritățile departamentelor HR în 2022”, explică Alecsandra Ioniță, specialist programe wellbeing și fondator Wellbeing.ro by SmartExperience.
- ING Germania va avea un șef de Resurse Umane român, din noiembrie
- Auchan România la “majorat”: peste 7.000 de angajați, care activează în peste 50 de meserii
- EY România, ASE București și Banca Mondială lansează Programul MBA în Economia Educației și Leadership
Programele on-site, din nou la putere
Cu toate că 2022 a debutat cu programe desfășurate preponderent online, din lunile de primăvară s-a văzut o tendință de reluare a programelor on-site, desfășurate la sediul companiilor sau în locații terțe de evenimente.
Dacă în perioada ianuarie-aprilie ponderea activităților online depășea 60 la sută, raportul s-a schimbat semnificativ în lunile ce au urmat, odată cu relaxarea restricțiilor. Conform statisticilor Wellbeing.ro, din iunie 2022, 95 la sută din programele de wellbeing s-au desfășurat cu prezență fizică și doar cinci la sută au rămas în format hibrid.
În total, peste 6.000 de angajați din 55 de companii au participat la programele derulate de Wellbeing.ro în 2022, online și on-site, în creștere cu aproape 50 la sută față de perioada de dinaintea pandemiei (4.100 de participanți în 2019, din 43 de companii). În 2022, au fost organizate 148 de programe de tip wellbeing, față de 98 în 2019.
Tendințe în 2023 – principalii piloni în programele de wellbeing
În condițiile în care 76 la sută dintre angajați consideră că este important pentru sănătatea echipei ca în compania lor să se desfășoare un program de wellbeing, specialiștii estimează că în 2023 se va păstra tendința organizării de programe de tip wellbeing ample și complexe, dezvoltate pe mai mulți piloni.
“Majoritatea companiilor aleg activități de wellbeing planificate pe sănătate fizică și mintală, dezvoltare personală, hobby-uri și pasiuni. Acestea au cel mai mare impact asupra echipelor, răspund tuturor nevoilor angajaților și dovedesc rezultate pe termen lung. În 2022, s-a reușit reconturarea valorilor mediului de lucru, iar majoritatea companiilor doresc să ducă mai departe programele și păstrează baza construită până acum”, afirmă Alecsandra Ioniță.
Conform evaluărilor realizate împreună cu departamentele HR ale celor mai importante companii partenere Wellbeing.ro, cele mai accesate programe din 2023 vor avea la bază teme precum managementul stresului, mindfulness și meditație, stil de viață sănătos, sustenabilitate la locul de muncă și acasă, managementul resurselor și educație financiară.
Studiul Wellbeing.ro are la bază evaluarea cantitativă și calitativă realizată în rândul participanților la programele desfășurate de companie în perioada ianuarie-decembrie 2022, respondenți ai survey-ului, în cele 55 de companii partenere din România.
DESPRE ALECSANDRA IONIȚĂ
Cu o experiență solidă în marketing, comunicare și vânzări, în companii de tip antreprenorial, și în companii multinaționale și ONG-uri, și-a concentrat activitatea din ultimii 15 ani pe consultanță specializată în wellbeing. În 2010, a înființat divizia Wellbeing.ro a SmartExperience, prima companie care adoptă o abordare integrată a programelor de wellbeing și îmbină metode clasice de training cu angrenarea cursanților în activitățile desfășurate prin cele mai interactive modalități.
DESPRE WELLBEING.RO
Înființată în 2010, este singura companie din peisajul de business românesc, care pune la dispoziția angajatorilor o gamă completă de servicii wellbeing, de la ateliere de două ore la sediul companiei, până la activități de tipul wellbeing retreat, care durează până la o săptămână. Divizia numără peste 70 de facilitatori ce susțin organizarea celor peste 110 de tipuri de workshopuri oferite clienților-companii. Facilitatorii provin din domenii diverse de activitate (actorie, iluzionism, gastronomie, arte plastice, dezvoltare personală, modă), unde sunt recunoscuți pentru experiența și talentul lor.