Salariul este principalul motiv pentru care candidații din România aleg să-și schimbe locul de muncă, arată un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs.
54 la sută dintre respondenți au candidat pentru un job nou doar fiindcă salariul afișat era mai mare decât câștigau ei. În plus, aproape toți participanții la studiu (96 la sută) preferă să știe salariul pentru poziția la care candidează încă de la citirea anunțului.
44 la sută dintre cei care caută noi oportunități ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat, pe motiv că oferta salarială ar putea fi sub nivelul pieței. Alți 46 la sută apreciază transparența în cazul anunțurilor care publică salariul și 42 la sută consideră că afișarea salariului este firească și toți angajatorii ar trebui să o practice.
Salariul este și principalul criteriu în funcție de care candidații analizează posibilitatea de a alege un job, declară 87 la sută dintre ei. Descrierea activității este importantă pentru 68 la sută. Pentru 30 la sută, contează nivelul de experiență necesar, iar pentru 20 la sută – posibilitatea de a lucra de la distanță.
39 la sută dintre candidați ar încerca să obțină un job și dacă salariul afișat este mai mic decât ar fi dispuși să accepte, dar s-ar pregăti să negocieze la interviu. Pe 55 la sută dintre ei, salariul mai mic din anunț i-ar împiedica să candideze.
Înainte de interviu, 73 la sută dintre candidați iau în calcul, în primul rând, dacă nivelul salariilor este în acord cu piața. 59 la sută se informează despre reputația companiei și citesc păreri ale altor angajați, 60 la sută sunt curioși să afle despre cultura, misiunea și valorile companiei, iar pentru 52 la sută contează locația biroului.
Profilul profesional al managerului este mai important decât site-ul companiei sau prezența ei în social media – 20 la sută dintre candidați analizează profilul managerului și doar zece la sută site-ul companiei.
La interviu, candidații vor să afle, în primul rând, salariul sau intervalul salarial oferit, spun 81 la sută dintre ei. În plus, se interesează despre rolul pe care l-ar avea în echipă, după angajare (74 la sută), beneficiile extrasalariale (54 la sută) și posibilitățile de promovare (44 la sută). O treime cer, în etapa interviului, detalii despre proiectele pentru care ar lucra, și doar cinci la sută se interesează de politica de concedii.
În opinia candidaților, pentru a atrage angajații potriviți, companiile ar trebui să ofere salarii peste nivelul pieței (57 la sută), beneficii extrasalariale (54 la sută), proceduri pentru activitatea desfășurată de viitorii angajați (49 la sută) și transparență cu privire la deciziile luate (38 la sută). Alții consideră că ar fi util ca angajatorii să ofere un proces de integrare detaliat (31 la sută), posibilitatea de a lucra remote oricând (26 la sută) și zile libere pentru ocazii speciale, precum ziua de naștere a angajatului, copilului sau copiilor acestuia (18 la sută).
Sondajul a fost efectuat între 8 și 23 septembrie, pe un eșantion de 1.346 utilizatori de internet din România. BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, găzduiește peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 30.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.