Când toată industria îngrijirii corporale s-a orientat către produse occidentale, Mihaela Daniela Spilcă a avut inspiraţia de a „paria” contra curentului şi a lansat o platformă online, unde comercializează parfurmuri din ţările arabe.
Ideea de afaceri a apărut într-o mini-vacanţă petrecută în Emiratele Arabe Unite, la invitaţia unei prietene stabilite de mulţi ani acolo. Cum nu mai prea exista colţişor din Europa pe care să nu-l fi explorat, tânara a decis să plece în acel loc care nu are nici măcar cea mai mică tangenţă cu ceea ce era obişnuită să vadă pe bătrânul continent.
A avut o revelaţie… olfactivă în deşert
Ajunsă în acel „mini Rai”, aşa cum îl descrie Mihaela Daniela Spilcă, prima destinaţie a fost deşertul. Maşini de teren, sandboarding, multă distracţie. Mai apoi, adrenalina s-a mai domolit cum avansa în deşert şi apăreau cămilele, beduinii şi corturile lor, unde au făcut popas. În acele locuri uitate parcă de lume, a cunoscut un localnic care vindea „miresme pentru frumuseţe” (aşa le numea el), care i-au aprins imediat toate simţurile olfactive.
„M-am oprit brusc la acel beduin, cu toate că riscam să rămân în urmă. Dacă îmi aduc bine aminte, pierdusem chiar şi începutul spectacolului, însă mă îndrăgostisem pe loc de acele miresme arăbeşti pe care le vindea beduinul. Fiind obişnuită cu parfurmurile occidentale, care păstrează cam aceeaşi linie, parfumurile arăbeşti erau parcă din altă lume. Te făceau să te simţi liberă, fără griji, fără probleme, plină de viaţă şi erau extrem de concentrate. Nu mai simţisem niciodată acele arome, cu toate că eram pasionată de parfumuri. Am decis pe loc că aceste miresme nu trebuie să rămână blocate în deşert şi că prietenii mei de acasă trebuie să simtă şi ei esenţele pe care tocmai le-am mirosit. Cumpărasem vreo 50 de cutii, de arome diferite”, îşi aminteşte Mihaela Daniela Spilcă.
A plecat ca turist şi s-a întors antreprenor
S-a întors acasă cu un bagaj plin de parfurmuri arăbeşti, iar prietenii săi au fost, pur şi simplu, entuziasmaţi de cadourile primite. Atunci i-a venit pe loc ideea de a transforma această experienţă unică într-o afacere. „Aveam două alegeri: ori să plătesc chirie şi să deschid un magazin fizic sau să mă axez exclusiv pe mediul online. Prima variantă a picat imediat deoarece îmi reducea considerabil piaţa. Trebuia să vând doar în oraşul meu, ca să nu spun doar în cartierul meu. Magazinul online a fost mult mai aproape de ceea ce îmi doream să fac, deoarece voiam să vând în toate colţurile ţării şi, de ce nu, în lumea întreagă. Oportunităţile erau uriaşe, cunoştinţele tehnice le deţineam, strategiile de vânzări online le-am avut foarte bine puse la punct şi am devenit primul dealer autorizat din România care comercializează parfurmuri arăbeşti, aduse direct din deşert”, declară Mihaela Daniela Spilcă, directorul arabicscent.ro.
Atuurile parfumurilor arabeşti
Cu toţii cunoaştem zicala „gusturile nu se discută”, însă persistenţa parfumurilor arăbeşti este de notorietate. Au și un miros puternic, care nu se estompează în timp, deoarece sunt produse din surse naturale, precum specii de arbori sau plante din zona deşertului, iar esenţele sunt foarte concentrate. „O simplă picătură este îndeajuns pentru a-ţi schimba atitudinea, pentru a-ţi oferi o stare de bine şi, desigur, pentru a ieşi în evidenţă atunci când ieşim pe stradă într-o ţară europeană. Toată lumea va întoarce capul după voi după ce va simţi arome care nu erau întipărite în memoria olfactivă”.
O singură pulverizare a unui parfum arăbesc pe haine poate să ţină ore în şir, o întreagă zi, spre deosebire de unele parfumuri occidentale, care-şi pierd din aromă nu după foarte mult timp şi sunt uşor de contrafăcut, deoarece sunt produse din resurse pe care le găsim la tot pasul în Europa. Diversitatea aromelor parfumurilor arăbeşti este încă un atu în comparaţie cu cele occidentale, deoarece în ţările arabe putem găsi parfumuri din esenţe pe bază de iasomie, chihlimbar, mosc, oud, până la aroma de cedru sau mesteacan, spune Mihaela Daniela Spilcă. Preţul unui parfum arăbesc variază între 85 de lei și 200 lei, în funcţie de gramaj şi arome.