Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) a organizat în 26 noiembrie, la București, o nouă ediție Business Awards, evenimentul dedicat promovării excelenței, inovației și impactului pozitiv în mediul de afaceri francofon din România.
Evenimentul a reunit peste 200 de participanți, lideri de top, parteneri, reprezentanți ai autorităților publice și membri ai comunității CCIFER, pentru a sărbători reușitele comunității din ultimul an, într-un cadru festiv.
„Cele trei criterii-cheie ale competiției – inovația, impactul în comunitate și cultura organizațională – sunt mai mult decât niște repere de selecție. Ele reflectă valorile pe care le promovăm ca organizație: credem în puterea inovației de a transforma modele de afaceri, în angajamentul față de comunitate ca factor de dezvoltare durabilă și în crearea unor medii de lucru care inspiră și motivează”, spune Adriana Record, director executiv CCIFER.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
„Am avut o participare numeroasă în cursa pentru câștigarea trofeelor Business Awards: 67 de proiecte înscrise, provenite din companii și organizații din București și din diverse regiuni ale țării, fiecare dintre ele cu un impact semnificativ în comunitate. Selectarea premianților a fost o provocare reală, având în vedere calitatea și contribuția fiecărei inițiative”, spuneFranck Neel, președintele juriului, Executive board Member responsible of Downstream gas and power activities OMV Petrom.
Business Awards a recunoscut cinci proiecte remarcabile, ce demonstrează că succesul se măsoară nu doar în cifre financiare, ci și prin impactul asupra societății:
- AFIN: Programul de finanțare dedicat exclusiv creditorilor din sectorul economiei sociale, cu scopul de a oferi antreprenorilor sociali o șansă reală de a accesa resursele financiare necesare să-și dezvolte afacerea. AFIN este o instituție financiară nebancară (IFN) dedicată exclusiv sectorului economiei sociale și oferă un concept one-stop-shop de servicii financiare pentru dezvoltarea acestui sector. Facilitează accesul la finanțare pentru operatorii economici cu impact social care au depășit faza de startup și necesită resurse ca să se extindă. În parteneriat cu Social Finance Association și ADV România, oferă consultanță, mentorat și asistență specializată. Fondată în 2021, cu aportul a 181 de acționari, dintre care peste 70 la sută sunt implicați direct în economia socială, este prima instituție financiară din România cu misiune socială stipulată în actul constitutiv și atestată ca întreprindere socială și reinvestește 90 la sută din profit.
- Auchan România: Proiectul-pilot cu privire la noile standarde de accesibilitate pentru persoane cu dizabilități. Prin parteneriatul dintre Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Auchan a implementat un proiect-pilot în premieră în retail, dedicat accesibilității pentru persoanele cu dizabilități, la hipermarketul Auchan Berceni. Proiectul include măsuri esențiale, ca parcări speciale, culoare tactile pentru nevăzători, coșuri pentru persoanele în fotoliu rulant, servicii de însoțire la cumpărături și case de marcat dedicate. Aceste inițiative au făcut din Auchan Berceni un exemplu de bune practici, iar magazinul a fost certificat de CNDR ca fiind accesibil persoanelor cu dizabilități. După succesul acestui proiect, Auchan intenționează să extindă aceste standarde în toate unitățile sale din țară.
- Dacia România: Campania de schimbare a comportamentului pietonilor și reducere a accidentelor rutiere prin educație și conștientizare. Campania „Primul Pas Contează”, dezvoltată de platforma KilometrulBine, cu sprijinul Dacia, își propune să atragă atenția asupra comportamentelor pietonale riscante care pot duce la accidente rutiere, încurajând pietonii să respecte regulile de siguranță. Campania se bazează pe un mesaj educativ pozitiv și subliniază importanța fiecărui pas pe trecerea de pietoni ca un moment decisiv, ce poate influența destinul. Lansată cu un studiu despre comportamentele pietonale, a fost promovată prin diverse canale media, inclusiv PR, digital și outdoor, ca să ajungă la un public larg. Obiectivul pe termen lung este schimbarea comportamentului pietonilor și reducerea accidentelor rutiere prin educație și conștientizare.
- Fundația World Vision România: Programul de reducere a inegalităților de șanse pentru elevii din zonele rurale și periurbane. Programul „Vreau în clasa a IX-a” este cel mai longeviv proiect dedicat elevilor din mediul rural și este implementat de World Vision România, o organizație cu o experiență de 34 de ani în educație, dezvoltare și intervenție umanitară, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție. Scopul său principal este să reducă inegalitățile de șanse pentru elevii din zonele rurale și periurbane, susținând continuarea studiilor liceale și maximizarea potențialului lor. Anual, peste 1.000 de elevi beneficiază de sprijin financiar, materiale educaționale, meditații, sesiuni de dezvoltare personală și consiliere psihologică. Cu o rețea solidă de voluntari și mentori, programul este implementat în 11 județe și 95 de unități de învățământ, iar rezultatele sunt remarcabile, cu 86,7 la sută dintre elevii susținuți care promovează examenul de bacalaureat.
- Universitatea de Vest din Timișoara (UVT): Proiectul pentru accesibilitate educațională și învățarea inclusivă. „Atlasul Geografic General Tactil” este un proiect inovator, ce permite persoanelor cu deficiențe de vedere să acceseze cunoștințe geografice prin tehnologie tactilă, text Braille și explicații audio. Conceput să ofere autonomie utilizatorilor, include 70 de planșe tactile. Fiecare oferă informație vizuală și tactilă, astfel încât să poată fi utilizat de persoane cu și fără deficiențe de vedere. Fiecare planșă conține un cod QR ce redirecționează către resurse online în format audio. Realizat în parteneriat cu Clubul Francofon de Afaceri din Timișoara (CFAT) și AtoS IT Solutions and Services, proiectul implică tehnologie avansată, ca software-ul GIS pentru cartografie și tehnologia ZyFuse pentru crearea hărților tactile, și promovează accesibilitatea educațională și învățarea inclusivă.
Participanții au făcut cunoștință cu câștigătorii Business Awards CCIFER 2024 printr-un panel în care au descoperit ce se află în spatele proiectelor premiate, provocările depășite și lecțiile valoroase învățate pe parcursul drumului lor spre succes, direct de la protagoniști: Bogdan Merfea, președinte Consiliul de Administrație AFIN, Raluca Mindirigiu, director Marketing Auchan România, Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia South Eastern Europe Dacia România, Mihaela Nabăr, director executiv Fundația World Vision România, și Mădălin Bunoiu, prorector responsabil cu strategia CDI, sustenabilitate, transfer tehnologic și relația cu diaspora UVT.
Membrii juriului au fost Fady Chreih, CEO Regina Maria, membru Consiliul Director CCIFER, Georgeta Dendrino, Managing Director Interact Business Communications, membru Consiliul Director CCIFER, Jérôme France, CEO EMI International, Irina Munteanu, CEO Veolia România Soluții Integrate, Franck Neel, președintele juriului, Executive board Member responsible of Downstream gas and power activities OMV Petrom, membru Consiliul Director CCIFER, Oana Nastasă, responsabil Centru de Formare & Servicii HR CCIFER, Richard Perrin, Partner KPMG România, trezorier CCIFER, și Charles Roussel, președinte Clubul Francofon de Afaceri Cluj.
Evenimentul a găzduit și o dezbatere interactivă ce a abordat provocările și oportunitățile de dezvoltare a afacerilor și s-a concentrat pe teme esențiale precum investițiile, inovația și finanțarea, din perspectiva mediului public și a mediului privat. Experții invitați au fost Alin Andrieș, secretar de stat Ministerul Finanțelor, Mihai Precup, consilier de stat în Cancelaria Prim-Ministrului, Andreea Porojan, Sustainability & CSR Manager Raiffeisen Bank România, Alexandru Bogdan, CEO & GP ROCA X, Răzvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader Forvis Mazars, și Remus Dănilă, Head of Business Development Bursa de Valori București.
Business Awards 2024 a avut loc la Face Convention Center București, iar gazda serii a fost Ionuț Bunoiu, redactor-șef Forbes România. Partenerii care au făcut posibil evenimentul: Arabelle Solutions, Arval, Forvis Mazars, Michelin, Raiffeisen Bank, TIAB și WDP.
DESPRE CCIFER
Fondată în 1996, este una dintre cele mai reprezentative organizații de business din România, care înglobează o comunitate relevantă pentru dezvoltarea și competitivitatea țării. Cu apartenență internațională, într-o rețea formată din 118 de Camere în 93 de țări, acționează ca un partener pentru parcursul de transformare durabilă a comunităților, a companiilor și a României. Dezvoltă servicii pentru 580 de membri, companii cu capital francez, internaționale și românești, ONG-uri și universități. Cele mai multe dintre companii dețin poziții-cheie în diverse sectoare de activitate ale economiei naționale.