Aon HR Breakfast: În recrutare, majoritatea companiilor caută un culture fit. Abilitățile pot fi dezvoltate

Cele mai eficiente trenduri din zona HR, pe care angajatorii le mixează ca să fie în măsură să asigure retenția angajaților, variază de la programe de concediu anual, în care angajații își iau câte zile de concediu doresc, cu singura condiție de a acoperi în continuare sarcinile alocate, la programe de voluntariat sau programe de nutriție și discounturi integrate pentru servicii și produse.

Aceasta este una dintre concluziile invitaților la evenimentele Aon HR Breakfast, organizate de Aon România, unul dintre liderii globali ai pieței brokerajului de asigurări corporate, în București, în 11 iunie, și la Cluj-Napoca, în 18 iunie, cu prilejul prezentării rezultatelor Studiului de Beneficii Angajați – 2024.

Luciana Diaconu – Senior Human Resources Manager la London Stock Exchange Group, Gabriela Pui – Human Resources, Compensation and Benefits Manager Holcim și Simona Busuioc – HR Transformation Lead EveryMatrix au fost membrii panel-ului la evenimentul din București.

La evenimentul din Cluj-Napoca, organizat în parteneriat cu Talent Matchmakers, invitații au fost Gyongyi Hunyadi – Human Resources Manager, VCST Automotive Production Alba, Ioana Popa – General Manager, Betfair Romania Development, Mădălina Precup – Eastern Europe HRBP Lead, Nagarro și Alina Vicol – Head of Employer Branding & Communications, Nagarro.

Invitații la cele două evenimente, moderate de Adrian Löw-Vesa – Head of Health Solutions Aon și Armina Dobrică – author of Let’s Get Physical, au discutat despre principalele tendințe în recrutare, importanța beneficiilor pentru angajați și strategii eficiente de retenție, wellbeing, dar și despre provocările generate de inteligența artificială și cum poate fi folosită aceasta de profesioniștii HR.

În România, discrepanțele între salariile angajaților nu sunt la fel de pronunțate ca în SUA sau în țările din vestul Europei. Cu toate acestea, în contextul tendințelor globale și a noilor reglementări legislative, specialiștii preconizează o creștere a transparenței salariale și o recompensare a angajaților care nu se va mai baza doar pe criterii de senioritate și poziție ierarhică, ci și pe măsura implicării și valorii aduse companiei. Aceste schimbări vor influența modul în care angajații își gestionează carierele și preferințele și vor transforma beneficiile extrasalariale în factori de decizie critici în alegerea unui loc de muncă. 

“Zona de atracție și retenție a talentelor este pe locul patru la nivel global în ceea ce privește principalele tendințe care influențează mediul de afaceri, potrivit studiului Aon Client Trends, însă, când ne-am uitat la Europa de Est, riscurile respective nu erau cotate în top 10 riscuri, ceea ce înseamnă că marile companii încă sunt apăsate de multe alte riscuri. Totuși, când firmele din Europa de Est au fost întrebate care sunt riscurile percepute pentru următorii cinci ani, riscurile legate de forța de muncă, de atracție și retenție a angajaților au apărut în top 3. Asta înseamnă că suntem cu toții conștienți că zona de resurse umane este provocarea viitorului, iar zona de wellbeing e cea care poate face o diferență notabilă în atragerea și retenția forței de muncă”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.

Benefits Survey Results 2024 arată că beneficiile oferite prin programe de wellbeing includ terapia psihologică (în proporție de 60 la sută) programe pentru managementul stresului (40 la sută), abonamente la sala de sport (34 la sută) opțiuni de mâncare sănătoasă (34 la sută), programe de educație financiară (31 la sută), sesiuni de coaching (31 la sută), programe de training pentru grupe de angajați (20 la sută), dar și programe de management al greutății corporale (14 la sută).

“Felul în care ne uităm, ca organizații, la mixul de beneficii, se va schimba, pe măsură ce generația Z va deveni dominantă în companii. Așteptarea sa este de flexibilitate și beneficii customizabile. Marea parte a studiilor care vizează acest grup de angajați identifică salariul și work-life balance drept principalii factori pe care un tânăr îi ia în calcul când alege un loc de muncă. Beneficiile extrasalariale pot face mult diferența, fiindcă vizează, uneori, ambii factori simultan și, astfel, o companie devine mult mai atractivă pentru noile talente”, a spus Adrian Löw-Vesa.

Preocupare tot mai mare pentru zona de diversitate și incluziune

Generațiile tinere, felul în care se simt la muncă și modul în care asta se transpune și în timpul lor liber a devenit prima lor prioritate. Dacă vorbim de recrutare, majoritatea companiilor caută acel culture fit, pentru că abilitățile pot fi dezvoltate. Și asta nu se poate întâmpla cu succes decât în companiile cu o cultură sănătoasă, a completat Adrian Löw-Vesa.    

În România, există o preocupare tot mai mare pentru zona de diversitate și incluziune, unde abordările sunt extrem de diferite, în funcție de organizație și de politicile sale interne globale. Devine evidentă o schimbare în priorități, la capitolul programe de wellbeing, unde așa-numitul wellbeing fizic este cel mai important pentru companii azi, vs. work-life balance, așa cum era anul trecut. Un trend care a luat amploare la nivel internațional începe să se resimtă și pe piața locală – ESG (Environmental, Social, Governance), iar companiile își pregătesc deja experți în domeniu.

Pentru a eficientiza procesele interne, specialiștii din HR au început să utilizeze inteligența artificială, de la crearea unor agende de training la trecerea printr-un soft a mesajelor către angajați, care să elimine anumite erori de procedură, la utilizarea de chatbot-uri și folosirea dronelor pentru a executa lucrări de mentenanță la echipamente, în scopul protejării angajaților. Deși încă nu este utilizată la scară largă, AI aduce o serie de oportunități de perfecționare a competențelor pentru seniori, dar poate fi utilizată cu succes și în pregătirea noilor angajați.

“Ce ne propunem noi este să devenim partenerul la care să apelați pentru rezolvarea provocărilor cu care vă confruntați, să fim văzuți de dumneavoastră ca furnizorul de expertiză spre care vă îndreptați când trebuie să luați o decizie bazată pe date. Expertiza noastră la nivel local este sprijinită de expertiza Aon la nivel de grup, astfel încât suntem în măsură să vă sprijinim să luați cele mai bune decizii pentru succesul afacerii, în actualul context plin de provocări”, a completat Eugen Anicescu, CEO-ul Aon România.

DESPRE AON ROMÂNIA

Este filiala locală a Aon plc, lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Aon plc combină soluții de risc inovatoare și eficiente cu expertiză tehnică a resurselor sale la nivel mondial. A fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager captive de către surse multiple din industria de profil. Aon România este unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România și oferă servicii profesionale societăților comerciale și instituțiilor financiare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share