Aproape 90 la sută dintre chiriași și-au plătit obligațiile la timp către proprietarii clădirilor de birouri, în prima jumătate a anului

Majoritatea chiriașilor și-au respectat la timp obligațiile contractuale față de proprietarii clădirilor de birouri administrate de Colliers International în prima jumătate a anului, chiar dacă în unele cazuri spațiile au rămas neocupate o perioadă, pe fondul stării de urgență.

Ponderea chiriașilor care și-au plătit la timp datoriile a rămas, în medie, constantă, față de aceeași perioadă din 2019, de aproape 90 la sută, în ciuda efectelor pandemiei asupra activității lor, arată datele diviziei de administrare a proprietăților din Colliers International.

Pe piața birourilor există semnale că obligațiile contractuale, ce includ chiria, utilitățile și costurile cu serviciile, vor continua să fie respectate și achitate la termen de chiriași, chiar dacă există incertitudini privind acest sector și așteptări că va trece prin transformări importante în următorii ani, cel puțin din perspectiva balanței dintre lucrul de la birou și lucrul de acasă.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Și chiriașii din spațiile industriale administrate de Colliers International au încercat, în cea mai mare parte, să-și plătească la timp obligațiile, deși există diferențe ușoare în ceea ce privește numărul de companii care au putut respecta toate obligațiile contractuale în prima jumătate din acest an, față de aceeași perioadă din 2019. Dacă în cazul anumitor proiecte au existat chiriași mai afectați de contextul actual și au fost nevoiți să întârzie obligațiile de plată (facilități de producție), la altele a fost înregistrată o rată chiar mai ridicată de companii care au plătit la timp (facilități de depozitare), față de anul trecut, sau chiar proiecte în care acest lucru s-a întâmplat în cazul tuturor chiriașilor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Chiriașii spațiilor de retail aflate la parterul clădirilor de birouri de clasă A au fost cei mai afectați în ultima perioadă. Asta s-a tradus într-o scădere a numărului de retaileri care au putut să-și respecte obligațiile contractuale față de proprietarii spațiilor de birouri administrate de Colliers International.

Proprietarii de spații de birouri au fost deschiși să găsească soluții, împreună cu chiriașii de retail de la parterul clădirilor, astfel încât revenirea să fie cât mai rapidă. Printre ele s-au numărat, în primă fază, amânări la plata chiriei, iar alte măsuri concrete ar putea fi stabilite în perioada următoare, odată ce evoluția pieței se mai clarifică.

Colliers International administrează un portofoliu de peste 550.000 mp de spații industriale și de birouri și include proiectele de Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, trei parcuri industriale, în Timișoara, Brașov și Arad, și ELI Park 1, dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.

Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, peste 15.000 de specialiști oferă consultanță și servicii de specialitate, pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share