Experții digitali nu sunt doar printre cele mai căutate talente din lume, dar sunt și printre cei mai mari doritori de a se reloca. În medie, 67 la sută dintre ei ar lucra într-o altă țară, pentru a avansa profesional, față de 55 la sută dintre cei fără competențe în acest domeniu.
Destinațiile de top pe care le-ar alege sunt SUA și Germania, iar dintre orașe, Londra e în fruntea opțiunilor, potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group, în colaborare cu BestJobs, în 180 de țări, printre care și România.
Dorința de relocare în rândul experților digitali variază de la o țară la alta. În România, între 55 și 70 la sută dintre experții digitali ar dori să lucreze în afara țării sau o fac deja. Din acest punct de vedere, România se află pe același palier cu țări ca Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Polonia, Rusia sau SUA.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Cel mai mare interes de relocare pentru oportunități mai bune de a avansa în carieră, dar și cel mai mare procent de experți digitali care lucrează deja peste hotare, se înregistrează în Brazilia, Canada, Franța, India, Singapore sau Marea Britanie, unde peste șapte din zece din respondenți au răspuns afirmativ. La polul opus, cel mai slab interes se manifestă în China, Israel, Ungaria, Slovacia, unde sub 55 la sută dintre respondenți iau în calcul o astfel de mutare. Studiul arată că, în general, experții digitali sunt cel mai mult interesați de relocare într-o țară apropiată sau într-un loc unde pot asimila cultura și limba.
În clasamentul primelor cinci cele mai atractive destinații se află SUA (40 la sută dintre respondenți), Germania (31 la sută), Canada (27 la sută), Australia (24 la sută) și Marea Britanie (24 la sută). De altfel, cele cinci țări sunt și cele mai populare destinații din lume pentru oricine este interesat de relocare profesională. Clasamentul continuă cu Spania, Franța, Elveția, Italia și Japonia.
La nivel de oraș, în afară de Londra, cea mai dorită destinație pentru 24 la sută dintre respondenți, în topul alegerilor se mai află New York (19 la sută), Berlin (18 la sută), Amsterdam (17 la sută) și Barcelona (14 la sută). Clasamentul continuă cu Dubai, Los Angeles, Paris, Sydney și Abu Dhabi.
Cele mai importante criterii de alegere a jobului
Pentru experții digitali, cel mai important criteriu în alegerea angajatorului este o balanță echitabilă între job și viața personală. Pun o mare valoare și pe oportunitățile de învățare și training, pe oportunitățile de dezvoltare profesională și pe relațiile bune cu șefii și colegii. Compensațiile financiare sunt abia pe locul cinci.
„Companiile care au nevoie de experți digitali, pentru a-și extinde afacerea, se confruntă cu o concurență acerbă pentru atragerea talentelor. Așadar, trebuie să acorde atenție nevoilor lor. Dat fiind deficitul uriaș de pe piață, companiile își pot asigura necesarul de specialiști dacă le oferă angajaților existenți programe de îmbunătățire a aptitudinilor în domeniu sau de reconversie profesională”, spune Dan Puică, CEO BestJobs.
Despre studiu
A fost realizat pe un eșantion de 27.000 de oameni din 180 țări, cu expertiză ridicată în programare și dezvoltare de rețea sau de aplicații mobile, inteligență artificială, design digital, robotică și inginerie. Experții digitali au câteva lucruri în comun. Opt din zece au licență și 68 la sută sunt bărbați. Contrar opiniei comune, preferă să lucreze pentru o companie mare ori ca antreprenori, nu pentru un startup. Doar nouă la sută sunt în managementul de top, în timp ce 41 la sută lucrează pe poziții fără responsabilități de conducere.
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, oferă peste 25.000 de joburi active în orice moment, în țară și în străinătate. Boston Consulting Group (BCG) este o companie de consultanță în management și lider global în consiliere pentru strategii de business. Printre partenerii săi se numără clienți din sectorul privat, public, dar și sectoarele non-profit. Fondată în 1963, BCG este o companie privată, cu birouri în peste 90 de orașe, din peste 50 de țări.