BILKA: investiții de 12 milioane de euro, la “mâna” Primăriei din Brașov

Foto: fwdBV

După ce a finalizat etapa de expansiune pentru rezidențial, în 2016, liderul pieței de acoperișuri vizează noi planuri de investiții și dezvoltare, ce-i pot impulsiona afacerile să urce, în următorii doi ani, la 100 milioane de euro.

Din 2017, conducerea companiei are în vedere demararea unui nou plan investițional în sectorul industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profiluri industriale, casete structurale și hale la cheie. „Producţia pentru spaţiile industriale reprezintă 12 la sută din producţie și vrem să o ducem la 40 la sută, în următorii ani. Pentru acest proiect, avem bugetate și planificate investiții de 12 milioane de euro, însă avem nevoie de noi spații de producție. Spațiile disponibile din vecinătatea fabricii se află în domeniul public și avem înaintată o cerere de închiriere către autoritățile locale. Dacă ni se închiriază terenul solicitat, vom demara investițiile și în doi ani vom ajunge la afaceri de 100 milioane de euro. Dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Aici întâmpinăm dificultăți, dar sperăm că autoritățile vor analiza oportunitățile și nu vor pune piedici unei investiții de 12 milioane de euro”, precizează Horațiu Țepeș (foto), proprietarul BILKA.

Investiții de zece milioane de euro, afaceri dublate

În primele nouă luni din 2016, BILKA a înregistrat afaceri de 45 milioane euro, în creștere cu 44 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele se datorează în principal proiectului investițional de zece milioane de euro, demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect, BILKA a instalat 15 noi linii de producție pentru fabricarea sistemului complet pentru acoperiș și a ajuns să numere 250 de angajaţi, faţă de 150, anul trecut. „Am reuşit să ne menținem ritmul de creștere de aproximativ 40 la sută din ultimii ani, iar asta se datorează în principal planului de dezvoltare și investiții, desfășurat între 2014 și 2016. Am achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție, de 27.000 de metri pătrați, am instalat 15 noi linii de producție și am lansat trei noi modele de țiglă metalică. Astfel, încheiem investițiile pentru divizia rezidențial. Efectele acestui proiect se reflectă în cifra de afaceri a companiei, care aproape s-a dublat, de la 23 de milioane de euro, cât era la finalul lui 2013, la 45 milioane, cât am înregistrat în primele nouă luni ale lui 2016. Pentru sfârșitul anului, estimăm menținerea creșterii înregistrate în primele nouă luni, ceea ce va duce compania în top 100 companii românești”, declară Horațiu Țepeș.

În 2015, BILKA a înregistrat afaceri de 43,1 milioane de euro. Fabrica se întinde pe o suprafață de 45.000 de metri pătrați, cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Pe poarta sa au ieșit doar anul trecut peste 5,5 milioane de metri pătrați de țiglă metalică, iar în cei nouă ani de activitate – peste 18,2 milioane de metri pătrați, ceea ce înseamnă 100.000 de acoperișuri. Liniile de producţie sunt complet automatizate și se bazează pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2015, BILKA și-a vândut produsele prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua sa de distribuție acoperă integral teritoriul României.

Piața de acoperișuri în 2016 – cea mai mare creștere din ultimii opt ani

Conform studiilor oficiale, în 2015, piața totală de acoperișuri s-a ridicat la 31 milioane de metri pătrați, din care 65 la sută (20 milioane de metri pătrați) reprezintă țigla metalică, țigla de beton opt la sută, iar țigla ceramică 13 la sută. Restul este reprezentat de alte tipuri de acoperiș. „Proiectele rezidențiale și industriale demarate în ultimii doi ani se reflectă și în creșterile înregistrate de piața de acoperișuri. În contextul în care doar 11 la sută din locuinţele României sunt case şi apartamente noi, ridicate după 1990, această creștere a sectorului rezidențial este necesară și estimăm că se va menține și în următorii ani”, afirmă Horațiu Țepeș. Pentru finalul lui 2016, compania estimează o creștere a pieței de acoperișuri cu 10 la sută. 70 la sută din totalul acoperișurilor comercializate sunt reprezentate de cele metalice, iar previziunile sunt ca în trei ani să depășească 70 la sută.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share