În 2016, echipa Bosch din România a ajuns să numere în jur de 4.800 de angajaţi – o creștere cu peste 50 la sută față de 2015. Compania preconizează o creștere a acestui număr în 2017, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara.
În 2016, Bosch a investit circa 282 milioane de lei în România, în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producție pentru Soluții de mobilitate și a activităților de cercetare și dezvoltare. La fabrica din Jucu, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unități electronice pentru siguranță. Bosch construiește aici și un Centru multifuncțional, dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar și dezvoltării angajaților.
Anul trecut, fabrica din Blaj și-a mărit capacitatea de producție, în sectorul Soluții de mobilitate pentru senzori și componentele electronice pentru grupul motopropulsor. Unitatea, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să își consolideze poziția, prin extinderea capacității de producție. Bosch planifică să investească, în următorii doi ani, în construirea unui depozit nou și a unei clădiri suplimentare de birouri.
În calitate de furnizor şi utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată: Bosch operează deja 150 de proiecte de Industrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unitățile de producție de la Blaj și Jucu utilizează deja tehnologie de ultimă oră, în procesul de producție. De exemplu, mașinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreținere poate verifica imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau accesa documentația mașinii.
Centrul de Inginerie din Cluj
O altă investiţie importantă a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operațiuni hardware și mecanice, precum testarea și verificarea calității produselor. Momentan, peste 170 de ingineri lucrează la teme strategice, precum asistența la condus și conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor și dispozitive conectate. Sistemele de asistență la condus sunt precursoarele conducerii automatizate și pot preveni accidente, crescând siguranța și confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie intenționează să își extindă operațiunile, în următorii doi ani.
Zece ani de servicii de externalizare a proceselor de afaceri
Și Bosch Service Solutions din Timișoara, principala locație din Europa ce oferă servicii externalizate pentru Grupul Bosch, a înregistrat o creștere cu două cifre, în 2016. Diversitatea lingvistică reprezintă unul dintre atuurile importante ale locaţiei, care oferă servicii în 20 de limbi de circulaţie internaţională. Compania sărbătorește în acest an un deceniu de activitate în România.
Investiții în dezvoltarea angajaților și îmbunătățirea condițiilor de muncă
Bosch le oferă angajaților diverse beneficii, precum program de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă, acces la activități sportive sau servicii medicale. În plus, potrivit conducerii companiei, încurajează o cultură organizațională deschisă, bazată pe colaborare și creativitate. Pentru a sprijini această viziune, a început implementarea “condițiilor de muncă inspiraţionale” în locațiile sale din România. În 2016, Bosch le-a oferit angajaților săi peste 2.500 de zile de instruire în țară, iar circa 500 de salariați au avut ocazia să-și extindă competențele în locații internaționale.
Susținere pentru educație şi comunităţile locale
Bosch România este partener al școlilor locale, în cadrul proiectului de sistem educaţional dual, din 2013. Peste 120 de elevi din licee și școli profesionale se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni, în fabricile Bosch din Blaj și Jucu. În plus, fabrica Bosch din Jucu a donat, anul trecut, echipament tehnic în valoare de 296.000 de lei liceelor partenere din Cluj. Tot în Cluj, Centrul de Inginerie se află în discuții avansate cu Universitatea Tehnică, pentru a iniția un program de masterat cu o programă înnoită şi stagii de practică. În plus, 350 de studenți și-au început carierele în programe specifice dezvoltate în locaţiile Bosch din România. În același timp, compania susține mai multe organizații caritabile, în activitățile lor pentru oameni aflaţi la nevoie, comunități locale și mediu. Campania de responsabilitate socială, intitulată “Donează un zâmbet”, a încurajat angajații să se implice și ei în proiecte sociale.
An record
Lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, Bosch a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de circa 1,5 miliarde de lei în vânzări consolidate, în România, o creștere de 22 de procente față de anul anterior. Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere de aproximativ 58 de procente. “2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru noi. Ne așteptăm ca vânzările să continue să crească, deoarece căutăm în permanență noi domenii de expansiune, în toate sectoarele de activitate. În primul trimestru din 2017, am atins din nou o creștere a vânzărilor semnificativă, cu două cifre”, declară Mihai Boldijar (foto), reprezentantul Grupului Bosch în România.