Anul 2022 aduce schimbări în studiul BrandRO, prezentat de Revista Biz și realizat de Unlock Research.
Dacă în 2021 Borsec și Arctic ocupau primul loc împreună, anul acesta, Arctic este campionul celor mai puternice branduri românești. Pe următoarele două poziții apar Borsec și Gerovital.
De 13 ani, Biz analizează cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. După o perioadă dificilă, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor. Iar cele mai puternice 50 de branduri locale reușesc, an de an, să-și întărească poziția prin consecvență, creativitate, inovație, tehnologie și strategie.
„Fiecare an vine cu noi provocări pentru brandurile românești, iar această ediție a topului nu face excepție. Analiza pe care o facem alături de Unlock Market Research, de 13 ani, scoate la iveală companiile și oamenii care știu să câștige consumatorii de partea brandului lor, dar și cât de important e să investești constant și să ai o strategie de branding bine gândită. Doar așa te poți impune printre cele mai puternice branduri românești”, spune Marta Ușurelu, owner Biz.
În ultimul an, consumatorii au fost tot mai exigenți cu brandurile românești, iar acestea sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic. Următorul pas va fi o triere, în urma cărora vor rămâne brandurile cu adevărat relevante, cele care sunt mult mai mult decât „doar un brand românesc”. Românii nu sunt “împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. 40 la sută vor să cumpere mai multe mărci și produse românești, anul viitor, însă au nevoie și de opțiuni relevante.


„Studiul anual și topul brandurilor românești din 2022 indică faptul că intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare a acestei piețe, pe care să spui că ești din România nu mai e suficient. Oamenii au avut nevoie de o perioadă de acceptare și re-valorizare a brandurilor românești, dar este firesc ca această etapă să se încheie, mai ales că a existat multă dezvoltare în zona made în România. Acum oamenii spun că au nevoie de mult mai multă competitivitate în zona de business-uri locale românești, de diferențiere prin calitatea produselor și serviciilor oferite. Nu mai ajunge să spui <sunt de-al vostru, născut aici>, ci contează mai mult ce faci pentru români și România, cum contribui la creșterea calității vieții oamenilor din acestă țară, de pe această piață”, arată Alexandra Cojocaru, Partner Unlock.
Mai multe informații despre topul Brand Ro și metodologia studiului pot fi găsite aici.
Business-ul Biz Agency înglobează revista Biz, Biz Events, o divizie de organizare evenimente și conferințe, Biz Story, servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View, o divizie dedicată studiilor de piață, și portalul online revistabiz.ro.