În 2024, Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, menține vânzările la un nivel constant de 850.000 euro, similar anului precedent, în contextul creșterii cu 30 la sută a numărului de clienți.
Această dinamică subliniază o schimbare în comportamentul de achiziție al companiilor, care prioritizează optimizarea bugetelor. Experiența „cazare și degustare de vinuri la cramă„ domină topul celor mai alese experiențe de către clienții Complice persoane fizice, în timp ce evenimentele tematice cu componentă experiențială sunt alegerea preferată a companiilor pentru consolidarea relațiilor de echipă și loializarea angajaților.
Tendințele de pe piață arată că, în contextul unui mediu de lucru dinamic și al nevoii de consolidare a culturii organizaționale, evenimentele corporate capătă tot mai mult o componentă experiențială. Fie că vorbim de teambuilding-uri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajați, clienți sau parteneri, fiecare experiență gândită de echipa Complice.ro, la birou sau în afara lui, este concepută ca să stimuleze creativitatea, să consolideze relațiile și cooperarea între participanți, dar și ca să aducă un suflu nou la locul de muncă.
- „Giganții” tech IBM și Amazon Web Services deschid un laborator de inovare în București
- Încep recrutările pentru Paști. Peste 15.000 de joburi în retail, turism, industria alimentară sau entertainment, postate pe eJobs, în ultima lună. Salariul mediu propus: 3.500-5.000 de lei
- Ministrul Muncii: Piața forței de muncă are cea mai mare dinamică din istorie
„A fost un an marcat de presiuni semnificative asupra bugetelor corporate. Companiile și-au regândit strategiile de motivare și retenție a angajaților, iar finalul de an – cea mai importantă perioadă pentru noi – a adus provocări suplimentare, generate de instabilitatea economică și politică. Presiunea pe buget va fi pregnantă și în 2025. Asta înseamnă că vom adopta soluții creative pentru optimizarea costurilor, cum ar fi experiențele hibrid, colaborările cu furnizori locali și alegerea unor activități care maximizează impactul emoțional cu resurse optimizate”, precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro.
În 2024, numărul total de comenzi a crescut cu peste 30 la sută, iar valoarea medie a comenzii se situează în jurul valorii de 410 euro (110 euro – residential, 3.920 euro – corporate)
Cele mai solicitate experiențe în 2024
Cazare și degustare de vinuri la cramă este cea mai aleasă experiență de către clienții Complice persoane fizice, urmată de experiența în simulatorul de zbor și experiența de conducere a unei mașinuțe special preparate pe șosea. Top 5 cele mai populare experiențe este completat cu o experiență de zbor, respectiv pilot pentru o zi și o experiență inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.
Printre cele mai solicitate experiențe corporate din 2024 se numără evenimentele tematice cu componentă experiențială care promovează wellbeing-ul angajaților, atelierele de dezvoltare personală și experiențele cu componentă sportivă și de aventură, care contribuie la consolidarea relațiilor între colegi și dezvoltarea spiritului de echipă.
Cele mai alese experiențe de grup în 2024 rămân activitățile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private în echipă, competițiile sportive inspirate de Jocurile Olimpice, dar și activități centrate pe wellbeing-ul angajaților. Toate au ca obiectiv conectarea oamenilor și stimularea creativității.
Evenimente mai mici, dar mai multe și recurente
În 2024, numărul de companii care au ales să integreze experiențele complice în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților, a crescut cu circa 30 la sută. Valoarea medie a comenzilor corporate se situează în jurul a 4.000 euro. Cele mai multe solicitări au venit, la fel ca în anii trecuți, de la companii din IT, retail și industrii creative, iar 80 la sută dintre comenzi provin de la clienți recurenți.
„Experiențele corporate memorabile pot lua multe forme – de la evenimente desfășurate în locații emblematice, care combină cultura și istoria, până la activități de team-building creative și interactive. O conferință de business poate fi completată de o cină tematică într-un castel și le oferă participanților ocazia să descopere povești fascinante într-un cadru de poveste. Sau de o cină pe nevăzute, probabil tipul de experiență once in a lifetime.
Exercițiile colaborative, precum construirea unui oraș ideal sau explorarea unor scenarii de spionaj prin realitate augmentată, adaugă un plus de dinamism și stimulează gândirea strategică a echipelor. 2025 va fi despre personalizare la superlativ, sustenabilitate și impact emoțional – anticipăm o tendință către evenimente mai multe și mai mici, care permit un control mai eficient al bugetului și o conectare recurentă cu angajații și partenerii”, arată Oana Pascu.
Pachetele flexibile, cu mai multe experiențe incluse în același buget, din care destinatarul o alege pe cea preferată, Flexibox, rămân o opțiune importantă pentru cadourile personale și pentru cadourile ori premiile corporate.
Experiențele, instrument de loializare a partenerilor de business
În 2024, trendul recompensării partenerilor prin experiențe premium a continuat creșterea. Companiile au optat pentru soluții care depășesc sfera cadourilor tradiționale corporate. De la degustări exclusive și călătorii de business personalizate, până la evenimente private premium, partenerii de afaceri sunt tot mai des surprinși cu momente autentice și relevante pentru interesele lor.
Potrivit feedback-ului colectat, companiile care au adoptat această abordare raportează o creștere a nivelului de engagement și loialitate din partea partenerilor și o percepție îmbunătățită asupra brandului. Personalizarea joacă un rol esențial în acest proces, iar soluțiile flexibile permit adaptarea experiențelor la nevoile și obiectivele fiecărei inițiative în parte.
„Relațiile de afaceri nu mai sunt doar despre rezultate, ci despre conexiuni autentice și construirea unui ecosistem de colaborare bazat pe încredere. Experiențele bine alese pot avea un impact semnificativ – le oferă partenerilor o amprentă emoțională pozitivă și consolidează relația pe termen lung.
Printre cele mai solicitate experiențe pentru partenerii de business se numără evenimentele premium private, cu experiențe inedite, sesiunile de networking în locuri deosebite. De la evenimente premium cu cine private în castele celebre, până la evenimente de networking la schi în una dintre cele mai cunoscute zone din Europa și la participarea la târguri și expoziții de profil, combinate cu experiențe locale inedite chiar și la Las Vegas, 2024 a continuat să ne provoace să găsim cele mai memorabile experiențe pentru clienții noștri și partenerii lor de business”, explică Oana Pascu.
DESPRE COMPLICE.RO
Este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare dintre noi să se bucure de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate către zona de business (cu un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), și către B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină) pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.
În cei aproape zece ani de prezență pe piață, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu public ce include peste 350 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 300 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.