Concurență pentru Uber, Clever și Bolt: Yango se lansează în România

Aplicația digitală de e-hailing care operează în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, s-a lansat astăzi în București.

România devine a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda. Yango este parte a grupului Yandex, una dintre cele mai mari companii de IT din Europa.

Călătoriile comandate prin aplicație pornesc de la prețul de cinci lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de trei kilometri și o durată a cursei de șapte minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa zece lei, iar una din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. Clienții Yango pot ajunge de la Aeroportul Otopeni până în Piața Universității cu circa 35 lei. Cursele pot fi plătite doar printr-un card bancar, înregistrat în aplicație. 

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, și o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor Machine Learning. Aceste caracteristici permit reducerea semnificativă a costurilor nete ale călătoriilor, astfel încât utilizatorii plătesc mai puțin, în timp ce șoferii câștigă mai mult.

“Ca prim pas înainte de lansarea oficială, echipa noastră a organizat sesiuni de training pentru șoferii partenerilor, care au fost instruiți cu privire la specificațiile serviciului, cum să comunice cu pasagerii și alte aspecte importante. În plus față de prețurile foarte accesibile, Yango excelează la capitolul tehnologie, principalul nostru avantaj competitiv. Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate, care controlează automat starea mașinii și modul de conducere, pe care plănuim să le aducem și în România cât mai curând. Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile unice, precum comanda unei mașini pentru o altă persoană sau rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon, în același timp”, declară Andrei Voicu, director regional Yango pentru România și Republica Moldova.

Dacă utilizatorul introduce punctul de destinație când comandă o mașină, aplicația va calcula prețul exact pe care îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Prețul nu se va modifica, chiar dacă mașina e blocată în trafic sau șoferul este nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

Yango nu are propriile mașini sau șoferi, ci lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Un centru dedicat pentru șoferi a fost deschis de un partener Yango în București. Șoferii se familiarizează aici cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.

Yango permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații serviciului de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

Articolul anterior

Country Manager-ul Lugera este noul preşedinte al Asociaţiei Române a Agenţilor de Muncă Temporară

Articolul următor

Șeful Departamentului de Psihologie din Universitatea București: Prevenția riscului psihologic este slab reglementată în România

Articole din aceeași categorie
Total
8
Share