Compania Continental dezvoltă un vehicul de transport autonom, de ultimă generație, pentru a continua să crească eficiența producției proprii.
În fabricarea de sisteme de frânare, de exemplu, vehiculele autonome ghidate (aAGV) dezvoltate și construite intern pot transporta sarcini grele de peste o tonă. Această soluție tehnologică face parte integrantă din strategia Continental de implementare a industrei 4.0 în locațiile sale. Scopul este acela de a optimiza întregul lanț valoric prin procese digitalizate și fluxuri de date cu transparență și predictibilitate ridicate, timpi scurți de producție, stocuri reduse și flexibilitate ridicată.
Continental vede un mare potențial în dezvoltarea propriului său aAGV. Acest lucru se aplică industriei 4.0 și pentru alte zone de activitate, ca logistica și diferite domenii de aplicare în care transportul autonom de mărfuri poate fi utilizat pentru a crește eficiența. aAGV își demonstrează performanța și capacitatea de încărcare în fabricile Continental din Zvolen (Slovacia) și Frankfurt pe Main (Germania). Primele vehicule robotizate din etapa de dezvoltare conduc în mod autonom acolo între punctul de pornire și destinație și transportă material pentru producerea frânelor.
aAGV se poziționează pe direcția corectă și evită în mod flexibil obstacolele. Această dezvoltare internă a fost posibilă, printre altele, printr-un transfer de tehnologie din sectorul autoturismelor. Experiența de la senzori de înaltă fiabilitate care urmăresc mediul înconjurător, precum radar, cameră, ultrasunete și lidar, și fuziunea senzorilor și modelul de mediu, a fost o componentă-cheie în dezvoltarea vehiculelor autonome ghidate.
În România, fabricile Continental de componente electronice din Timișoara și Sibiu, cea de anvelope din Timișoara și unitățile ContiTech din Carei, Nădab și Timișoara, folosesc vehicule ghidate automat (AGV) și alte tehnologii specifice industriei 4.0, pentru un grad mai ridicat de eficiență a producției.
Optimizarea transportului de materiale cu roboți autonomi mobili
Vehiculele ghidate automat joacă un rol important în fluxul de materiale într-o fabrică digitalizată: reduc activitățile manuale, precum conducerea motostivuitoarelor, accelerarea transportului, clarifică exact ce mărfuri sunt disponibile și unde sunt în orice moment și fac procesele mai previzibile în general. În acest moment, singurii roboți de transport mobil de pe piață sunt cei care nu conduc autonom și se deplasează doar pe rute fixe între locurile programate de pornire și destinație. Orice modificare necesită reprogramare complexă, timp și costuri suplimentare pentru modificare la fața locului.
În timpul proiectării, producției și asamblării aAGV, echipa de proiect s-a bazat pe experiența acumulată în sectorul auto. Tehnologii precum senzorii din zona autoturismelor au fost combinate cu tehnologia de control, mecatronică și ingineria mecanică de tip convențional. Doar trenul electric și software-ul pentru controlul vehiculului se bazează pe tehnologiile disponibile pe piață. Scopul este ca aAGV să fie disponibil la nivel mondial ca tehnologie de bază pentru utilizare în producție în toate fabricile Continental. Sistemul ar putea să apară, la un moment dat, și în afara Continental.
Între 1999 și 2020, Continental a investit circa două miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele cinci arii de activitate ale concernului sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul lui 2020, avea peste 20.100 de angajaţi, dintre care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni, și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.