Potrivit studiului “Cei mai doriți angajatori”, realizat de Catalyst Solutions, Continental, Oracle, Microsoft, IBM, OMV Petrom, Bosch, Vodafone, Amazon, Groupe Renault și Orange conduc în top 10 al companiilor pentru care românii își doresc să muncească.
Acesta este cel mai complex instrument din piață ce măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor de pe piața locală și oferă o înțelegere a comportamentului candidaților și a așteptărilor lor în raport cu angajatorii locali.
“Anul acesta, Continental ocupă primul loc în topul preferințelor respodenților. Dimensiunea organizației, alături de distribuția geografică și diversitatea de roluri pe care un potențial candidat o poate găsi într-o astfel de organizație, sunt câteva din lucrurile ce au contribuit la numărul mare de nominalizări drept cel mai dorit angajator”, explică Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10. 70 la sută dintre companiile aflate în primele zece locuri activează în acest sector. Companiile din domeniul bancar au înregistrat o creștere semnificativă în numărul de mențiuni. Unul dintre factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de acestea, cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plăți contactless, utilizarea de roboți pentru interacțiunea cu clienții sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienți. Acest lucru duce la o revitalizare a unei industrii percepute drept destul de tradițională.

Top 5 factori asociați cu Cei mai doriți angajatori
În studiul din acest an au fost evaluați factorii asociați cu fiecare dintre angajatorii nominalizați. În total, au fost analizați 22 de factori grupați în patru mari categorii: reputația, mediul de lucru, pachetul salarial și oportunitățile de avansare, oportunitățile de dezvoltare profesională și caracteristicile jobului unui angajator.
Atractivitatea pachetului salarial rămâne factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii în topul Celor mai doriți angajatori. Asocierea brandului de angajator cu noțiunea de “companie care oferă pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cât de atractiv este un angajator pe piața de forței de muncă.
A fi jucător de top în domeniul în care compania operează este al doilea factor ca frecvență în asociere cu Cei mai doriți angajatori. De cele mai multe ori, vine la pachet fie cu dimensiunea organizației și succesul pe piață, cifra de afaceri generată sau produsele și serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile ce dețin sistem interne prin care se asigură că le oferă candidaților mediul în care să crească în permanență, pentru că, de cele mai multe ori, o provocare îi scoate din monotonie și le oferă ocazia să pună o “cărămidă la construcția” expertizei lor, explică autorii studiului.
Brandul de angajator este important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanți pentru poziționarea companiei pe piață si deschiderea candidaților către noi oportunități profesionale, venite din partea reprezentaților companiei. Criteriile care influențează alegerea unui angajator vor face diferența în decizia de angajare.
Cei mai importanți factori care influențează alegerea unui angajator
Studiul Cei mai doriți angajatori oferă informații cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg angajatorul. În procesul decizional, au fost menționate mai multe criterii, unele cu o importanță mai mare, altele cu o importanță mai mică. Recunoașterea performanțelor, alături de atmosfera de lucru plăcută și existența unor manageri care să susțină angajații în procesul de dezvoltare, apar în topul factorilor ce contribuie la decizia candidaților. Pachetul salarial atractiv, cu toate că este unul dintre cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriți, ocupă locul 5 în termen de importanță, ceea ce înseamnă că este un aspect important, dar nu neapărat decisiv, mai ales pentru candidații cu experință.
Cei mai puțin importanți factori în alegerea viitorului angajator?
Pe o scală de la 1 la 5, oportunitățile internaționale, a fi un jucător de top în domeniul de activitate și faptul că organizația dezvoltă produse și servicii inovatoare sunt criteriile cu cel mai scăzut nivel al importanței. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa și specificațiile jobului ajung să cântărească mai greu în procesul decizional.
Canalele utilizate în ultimul an de respondenți, când vor să se informeze despre joburi şi oportunităţile de carieră
Site-urile de joburi (59 la sută) reprezintă sursa numărul 1 de informare utilizată de candidați, în ultimul an, pentru a se informa despre angajatori și joburi. Din acest motiv, prezența angajatorilor cu informații detaliate cu privire la organizație și oportunitățile pe care le oferă candidaților este esențială în construirea brandului de angajator.
Alături de site-urile de joburi, rețeaua de cunoștințe, fie că vorbim de colegi sau prieteni, sau persoane care lucrează în organizațiile de interes pentru un anumit candidat, reprezintă sursa nr. 2 de informare. Din acest motiv, experiența pe care companiile o oferă angajaților este definitorie pentru imaginea pe care ei o propagă pe piață. Având în vedere faptul că aceste discuții sunt și cea mai de încredere sursă de informare, evaluarea și îmbunătățirea constantă a “ecosistemului” în care angajații își desfășoară activitatea este o componentă-cheie a strategiei de Employer Branding.
Rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online, în perioada martie-mai. La studiu au participat 18.247de respondenţi cu studii superioare, juniori și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, engineering și farma.