După o perioadă de construcție de sub 48 de luni, Porsche deschide o nouă unitate de producție pentru prima sa mașină sport electrică, la Zuffenhausen, în Germania.
Producția primelor automobile pentru clienți începe astăzi. Asamblarea va avea loc într-o „fabrică a viitorului” – flexibilă, conectată și care folosește tehnologie de producție 4.0. Este un pas suplimentar către Zero Impact Factory, fără nici un impact negativ asupra mediului: producția Porsche Taycan cu propulsie cu zero emisii, în Zuffenhausen, va fi neutră din punct de vedere al CO2.
Pe lângă utilizarea energiei electrice din surse regenerabile și a biogazului pentru a genera căldură, noile hale de producție sunt proiectate să fie extrem de eficiente din punct de vedere energetic. Alte exemple sunt automobilele logistice alimentate electric, utilizarea căldurii uzate în atelierul de vopsitorie, ecologizarea zonelor de acoperiș cu ajutorul plantelor și o abordare continuă și holistică a altor potențiale economii de resurse.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Proiectul de construcție a inclus mai multe subproiecte individuale, fiecare cu un obiectiv important. Rezultatul a fost un atelier de caroserii, unul de vopsitorie, o fabrică pentru producerea de motoare și componente electrice, o hală de asamblare a automobilelor și tehnologia de transport care să le unească pe toate. În total, 35.000 de tone de oțel au fost utilizate pentru noua unitate de producție – cam cât pentru 140.000 de caroserii de Coupé din generația 991 a liniei de model 911. Suprafața totală a clădirilor se ridică la 170.000 mp.
Începerea construcției, la sfârșitul anului 2015
Răspunsul pozitiv la prezentarea conceptului Mission E, în septembrie 2015, a marcat începutul celui mai mare proiect de construcție de la înființarea uzinei Zuffenhausen. În același an, a avut loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor pentru noul atelier de caroserii, unde vor fi construite caroseria cu rezistență înaltă și ușoară pentru Taycan și actuala – a opta generație – a modelului 911.
În mai 2016, clădirile vechi au lăsat loc creării de spații pentru noul atelier de vopsitorie și unității de asamblare cu mai multe etaje. „Am avut de respectat mai multe cerințe de sustenabilitate, impuse de orașul Stuttgart și le-am adăugat pe ale noastre. De exemplu, am prelucrat materialul din halele demolate chiar pe șantier și l-am reutilizat pentru noile clădiri”, declară Jürgen King, șeful Centrului de Management al Clădirilor, Mediului și Energiei din Porsche.
Pregătirea lucrărilor de construcție a necesitat 21 de proiecte preliminare individuale și peste 5.000 de relocări de angajați. Ea a inclus și săparea fundației pentru unitatea de asamblare, cu mai multe etaje, situată în pantă: deoarece înălțimea sa este limitată la 38 de metri, pentru a nu afecta fluxul de aer curat către centrul orașului Stuttgart din nord, groapa fundației a fost săpată până la o adâncime de 25 de metri. În acest scop au fost dislocați 240.000 de metri cubi de pământ.
O fabrică nouă, în interiorul unei fabrici
„Am construit o fabrică în interiorul unei fabrici – în mijlocul orașului și aproape de vecinii noștri, în cele mai limitative spații, în cel mai scurt timp posibil și fără a perturba unitatea de producție existentă, care rula la capacitate maximă. Fabrica a fost finalizată în termen și fără nici un fel de dezavantaj major. Acest lucru a fost posibil datorită unei planificări minuțioase și unei echipe excelente”, spune Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv, pentru producție și logistică, la Porsche AG.
130 de companii și furnizori au făcut parte din acea echipă, iar una dintre „capodoperele” logistice a fost coordonarea traficului șantierului, fără a afecta semnificativ fluxul de lucru la uzină. Pentru șantier s-au emis 10.000 de permise de lucru, s-au construit 530 containere de șantier și trei kilometri de garduri, s-au instalat 35 km de cabluri de alimentare, care asigură inclusiv alimentarea pentru 1.000 de corpuri de iluminat liniare, distribuite pe șantierele de construcție. În plus, patru kilometri de drum nou au fost construiți în interiorul uzinei.