O echipă de IT-iști români – Dragoș Ekart, absolvent al Facultății de Informatică – Universitatea București, și Mihaela Didu, absolventă a ASE – specializarea Cibernetică – a dezvoltat o aplicație dedicată companiilor românești sau străine, care vând produse pe marketplace-uri, precum Amazon și eMag.
Cu platforma de inteligență artificială CyberAmz, vânzătorii pot să-și urmărească poziția produselor după cuvintele-cheie pe care le caută clienții lor, astfel încât să-și poată optimiza mai bine relațiile cu aceștia și să fie la curent cu tendințele de consum.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
“CyberAmz se îndreaptă către automatizarea activităților din ecommerce. Este o platformă care va prelua controlul stocului și al vânzări, prin <workeri digitali>. Mai concret, aplicația noastră va comanda singur un nou stoc. Acțiunile care consumă timp, precum schimbarea prețului, comunicarea între client și vânzător și analiza produselor, vor fi preluate în întregime de platformă. La un an de la lansarea aplicației, peste 400 de clienți o folosesc, iar de curând putem considera că am ieșit din stadiul de MVP, fiindcă CyberAmz este disponibilă și la nivel internațional”, spune Dragoș Ekart.
Proiecte IT începute în facultate și continuate pe piețele internaționale
Cei doi IT-iști au început să lucreze încă din anii studenției la proiecte, inițial mici (servicii web), dar care ulterior au fost tot mai importante. Au reușit colaborări și cu alte companii mai mari, din Franța și Anglia. Primele proiecte IT ale lui Dragoș au fost începute încă din liceu, iar imediat după Olimpiada Națională de Matematică a avut primul client, din Anglia. În liceu a întâlnit-o pe Mihaela, iar de atunci au început să lucreze la proiecte tot mai mari și mai utile pentru clienții lor.
“CyberAmz este cel mai important proiect al nostru. Ecommerce-ul evoluează în fiecare zi și cea mai mare provocare este să reușești să te adaptezi la viteza schimbărilor făcute de markeplace. Amazon schimbă des regulile pentru companiile care vând, aduce noi funcționalități și îmbunătățește algoritmii de căutare. În România, situația este diferită, fiindcă piața este, totuși, la început, în comparație cu cea din SUA, și lansarea unui produs pe o nișă bună reprezintă o oportunitate. După experiența primului an în care am lansat aplicația pe o piață internațională și ne-am axat pe o singură nișă, putem spune că a fost cea mai bună decizie, deoarece am avut clienți importanți încă de la început. Provocarea noastră este să dezvoltăm aplicația pentru mai multe markeplace-uri, într-un timp rapid, iar de curând am sincronizat-o cu eMag, astfel încât să ajutăm și e-commerce-ul din România să se dezvolte”, explică Dragoș Ekart.
La nivel mondial, vânzările în mediul online erau cotate, în 2014, la 1,3 trilioane de dolari, iar experții de la The Enterprise Guide to Global Ecommerce anticipează că piața va crește cu 246,15 la sută până în 2021, adică la 4,5 trilioane. Aplicația CyberAmz poate fi accesată aici.