Daniel Reisenauer (Visma): “Progresul nu e ceva ce facem în viitor, ci ceva ce construim azi. Dacă ești de aceeași părere, vom face o echipă bună”

Dacă pentru multe companii pandemia a dezechilibrat mediul de lucru, pentru Visma, compania originară din Scandinavia, prezentă de 15 ani în România, cultura organizațională includea deja metoda work from home, astfel că productivitatea echipei nu a avut de suferit.

Pentru Visma, România va continua să fie un pilon important de creștere și în anii următori. Nu este o surpriză că, de curând, centrelor de cercetare și dezvoltare din Sibiu și Timișoara li s-a alăturat unul în Iași. Visma se mândrește cu faptul că se ghidează după un stil de lucru norvegian, încurajează stilul unic al fiecărui angajat, susține comunicarea deschisă și relațiile de încredere, încurajează flexibilitatea din orice punct de vedere și echilibrul dintre viața personală și cea profesională. “O echipă sănătoasă, într-un mediu sănătos”, după cum ar rezuma Daniel Reisenauer, Managing Director Visma Software România.

AngajatorulMeu.ro: În comparație cu începuturile carierei tale, cum s-a schimbat modul tău de conducere odată cu acumularea de experiență? Cum reușești să gestionezi responsabilitățile într-o poziție atat de importantă?

DANIEL REISENAUER: Tot timpul am fost un om de acțiune. Pot spune că în majoritatea situațiilor ajută gândirea și luarea deciziilor rapide, abilități care se îmbunătățesc și evoluează odată cu experiența. Sunt deschis la schimbare, am învățat să mă adaptez ușor diferitelor situații, am o etică puternică și investesc în evoluția continuă. Sunt aptitudini desprinse pe parcursul anilor în care am fost pus în fața multor decizii. Mă cunosc mai bine și știu cum să acționez și să iau hotărâri fără întârziere și ezitare.

Care au fost schimbările din companie care au facilitat tranziția de la lucrul la birou la work from home?

Pentru noi a fost o tranziție ușoară, deoarece a fost un proces cunoscut și înainte de pandemie. Ce a ajutat mult a fost și faptul că lucrăm distribuit cu echipe internaționale (exemplu: două-trei persoane în România, două-trei în Letonia, cinci în Suedia sau Norvegia), ceea ce a contribuit la îmbunătățirea abilităților de colaborare și de comunicare prin care am reușit să dezvoltăm o conștientizare culturală și ușor adaptabilă în echipe.

Având în vedere schimbările din ultimul an, și anume posibilitatea de a lucra de oriunde și de a-ți face biroul în orice oraș din țară, valorile personale ale membrilor echipei trebuie să se potrivească cu valorile companiei mai mult ca oricând.

Cum reușiți să îmbinați flexibilitatea și responsabilitatea când vine vorba de munca remote?

Fiind o companie nordică, Visma merge pe un stil de lucru flexibil și liber de a fi personalizat în funcție de modul de lucru al fiecăruia, fără a adopta un sistem de micromanagement. Astfel, angajații noștri se pot bucura de încredere, credibilitate, respect și corectitudine – valori ce creează un mediu de lucru echilibrat între timpul dedicat jobului și cel dedicat familiei.

Viitorul anunță schimbări continue – ce set de aptitudini consideri că ar trebui să dețină angajații pentru a se adapta noilor reguli de funcționare a activităților din companie?

În Visma, avem scopul de a îmbunătăți viețile oamenilor prin folosirea tehnologiei și, de aceea, recrutăm colegi cu aceeași viziune și dorință de a participa activ în schimbarea viitorului. Având în vedere schimbările din ultimul an, și anume posibilitatea de a lucra de oriunde și de a-ți face biroul în orice oraș din țară, consider că valorile personale ale membrilor echipei trebuie să se potrivească cu valorile companiei mai mult ca oricând. Când compania și angajații ei au un țel comun, creșterea comună este inevitabilă. Progresul nu este ceva ce facem în viitor, este ceva ce facem astăzi. Dacă ești de aceeași părere, am face o echipă bună.

Ce trebuie să știe viitorii angajați despre cultura organizației? În ce mod te-a influențat pe tine pe plan profesional?

Cultura noastră organizațională este reprezentată de un model bazat pe lucrul în echipă, care menține un teren propice pentru creativitate. Această creativitate a fost și baza noului model hibrid, ce generează un nivel înalt de flexibilitate pentru colegii noștri. Liderul funcționează în primul rând ca un coach care își inspiră și își motivează angajații. Colegii sunt încurajați să-și echilibreze munca și viața personală.

Visma crește constant. Cum reușește totuși să păstreze o atmosferă de startup?

Misiunea și valorile companiei au fost create în jurul nevoilor esențiale ale societății, iar acțiunile desfășurate în cadrul companiei au avut, tot timpul, ca scop principal dezvoltarea oamenilor care formează echipa Visma. Modul de lucru scandinav ne este fundația pe care s-a clădit Visma România. Acesta oferă instrumentele necesare pentru a menține o atmosfera bazată pe încredere în fiecare ca individ, aduce libertatea de a-și face munca în stilul propriu și oportunitatea de a-și face ideile și opiniile auzite în implementarea de noi soluții. Suntem convinși că o componentă esențială a succesului Visma o reprezintă oamenii, de aceea încercăm să menținem atmosfera cât mai aproape de dorințele oamenilor.

Iașiul a devenit de curând al treilea oraș din România aflat pe harta Visma. Care a fost contextul care a dus la decizia înființării unui punct de lucru în capitala Moldovei?

Visma este o companie antreprenorială, orientată pe creștere. Din 2016 până astăzi, peste 100 de firme dezvoltatoare de software au fost adăugate grupului Visma. România continuă să fie unul dintre pilonii de creștere cheie ai organizației noastre. După deschiderea a două locații în țară, Sibiu și Timișoara, am fost siguri că facem alegerea corectă alegând Iașiul. Este un oraș cu multe oportunități de dezvoltare, oameni foarte bine pregătiți, și ne dorim să investim în acest loc pe viitor.

Îmi place să îndrum oamenii, să le dau sfaturi, să le povestesc despre experiențele și eșecurile mele. Sunt mereu pregătit să dau o mână de ajutor și doresc să-mi mențin această poziție și în viitor.

Ce aduce în plus noua locație din Iași, pe lângă cele existente deja în Sibiu și Timișoara?

Prin prezența în Sibiu și Timișoara, Visma România este deja țara cu cei mai mulți specialiști cu expertiză tehnică din organizația noastră de Competence Center. Nivelul foarte ridicat de pregătire profesională al colegilor noștri este recunoscut inclusiv de stakeholderi. Pentru a ne sprijini creșterea, a fost o alegere evidentă, pe care am vrut să o explorăm și pe alte piețe, iar Iașiul este unul dintre centrele tehnologice cu cea mai rapidă creștere din Europa.

De care realizare a carierei te simți cel mai mândru?

Ce mă face pe mine cel mai mândru este oportunitatea de a influența dezvoltarea personală a altor persoane și că am avut șansa să le fiu mentor. Îmi place să îndrum oamenii, să le dau sfaturi, să le povestesc despre experiențele și eșecurile mele. Sunt mereu pregătit să dau o mână de ajutor și doresc să-mi mențin această poziție și în viitor.

Ești un fan împătimit al sportului? Practici vreun sport?

Da, am experimentat mai multe sporturi, și acum practic, ori de câte ori am ocazia, snowboard, longboard și golf. Ce m-a făcut încă de la început să mă simt aproape de cultura Visma a fost faptul că susține stilul de viață activ, încurajează o mentalitate care are la bază un stil de viață sănătos atât al angajaților, cât și al comunității din care face parte. De-a lungul timpului, am organizat maratoane cu scop caritabil, ieșiri la trekking și tiroliană. Nu ne este frică nici de apă: am vâslit la canoe în timpul unei acțiuni de curățare a deșeurilor, la rafting de relaxare. Nu în ultimul rând, să nu uităm de sporturile de iarnă. Urmăm exemplul nordic: ne dorim o echipă sănătoasă într-un mediu sănătos.

Cum reușești să te deconectezi?

Îmi place să petrec cât mai mult timp în familie, iar asta îmi aduce acel sentiment de liniște și relaxare. De la plimbări în natură, la jocuri împreună cu fetița mea de trei ani – toate acestea mă ajută să-mi reîncarc bateriile și să mă întorc cu forțe proaspete și bună dispoziție la birou.

DESPRE VISMA SOFTWARE ROMÂNIA

Este o companie furnizoare de produse de software pentru automatizarea activităților cu ajutorul sistemelor de gestiune ERP și produselor complementare POS și CRM, fără a se limita la acestea. În România, Visma și-a făcut simțită prezența în 2006, odată cu deschiderea primului centru R&D, la Timișoara. Un an mai târziu, a devenit acționarul firmei Multimedia Capital România, din Sibiu. În 2009, Visma Software Timișoara și Visma Software Sibiu au fuzionat și au devenit Visma Software România, o singură companie, cu sediul la Sibiu și punct de lucru la Timișoara. Echipa Visma din România numără acum 600 de angajați (290 în Timișoara și 310 în Sibiu), cărora li se vor adăuga cel puțin 20 în Iași, anul acesta. Posturile disponibile la Visma Software România pot fi găsite aici.

Articolul anterior

Studiu: Peste jumătate dintre salariaţi şi-ar da demisia dacă nu li se oferă flexibilitate

Articolul următor

Zoli Tóth lansează un nou trend muzical: primul album de muzică electronică

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share