Daniela Micușan (Majorel): “Toți avem nevoie să facem parte din ceva important, care schimbă în mod pozitiv viețile oamenilor”

Pentru mai toate companiile importante, indiferent de domeniul de activitate, ultimul an a fost un examen prin care au avut ocazia să-și testeze limitele. Unul dintre principalii furnizori de BPO din lume, Majorel România se numără printre marii jucători care nu doar că au supraviețuit, ci chiar au prosperat în această perioadă.

Echipei Majorel i s-au adăugat încă 500 de oameni, iar compania a reușit să-și păstreze angajații motivați, semn că a găsit răspunsurile potrivite. Daniela Micușan, director general Majorel România, vorbește despre lucrurile pe care le-a învățat în perioada de pandemie, în mod special, dar și în cei patru ani de când conduce organizația cu 1.700 de angajați și cu patru sedii în România.

AngajatorulMeu.ro: Ce schimbări a adus 2020-2021 în strategia de motivare și retenție a angajaților?

DANIELA MICUȘAN: Când vorbim de 2020 și 2021, trebuie să punem accentul pe adaptabilitate. Cred că în asta constă strategia-cheie pentru o afacere: să poți răspunde unor nevoi indiferent de contextul în care te afli.

Cred că această criză ne-a oferit ocazia să demonstrăm ce putem, atât ca profil de business, cât și ca lideri. A fost și este o perioadă care ne-a provocat constant să găsim soluții, să ținem pasul cu noua realitate și de ce nu – să prosperăm. Perioada pandemică, pe cât de mult a însemnat izolare, pe atât de mult a scos în evidență nevoia de apropiere, de relaționare și conectivitate.

În cei patru ani de când sunt în Majorel România, am înțeles importanța oamenilor. Și nu doar importanța la nivel macro, a oamenilor în general, ci importanța individuală, a cât de mult însemnăm fiecare dintre noi și cum doar împreună creăm un mecanism de succes.

Înțelegând acest lucru, am susținut mai abitir un sistem de leadership bazat pe comunicare și învățare, în care reîncepem să auzim nevoi chiar și în fața unui monitor. Echipele cele mai bune sunt cele formate din oameni care știu să asculte, sunt persoane orientate către oameni, care înțeleg importanța sistemelor și a tehnologiei, dar care traduc toate lucrurile într-un limbaj înțeles de toți membrii echipei.

În această nouă realitate, cu toții ne-am confruntat cu provocarea de a naviga prin noul model de a lucra de acasă și de a ne menține echipele implicate. Am depășit cu succes acest obstacol adaptându-ne afacerea și mediul de lucru. Aș sublinia rolul programului nostru Feel Good în acest sens. Indiferent de lucrul de acasă sau de la birou, acest program le permite angajaților noștri să contribuie în mod activ la modelarea locului de muncă pe baza nevoilor și dorințelor lor.

DANIELA MICUȘAN: “În echipa mea, încerc mereu să cultiv și să răspândesc transparența și autenticitatea, valori atât de importante mai ales în aceste vremuri de incertitudine”.

Cum poți fi un lider și un jucător de echipă mai bun în 2021?

Uitându-mă în spate, văd la un lung șir de provocări și o carieră semănată cu multe suișuri și coborâșuri. De patru ani, mă bucur să am parte de o cultură organizațională care pune accent pe oameni, dar bucuria genuină e că simt că rolul meu are un impact real în această structură.

Nu numai că sunt parte integrantă în procesul prin care punem oamenii pe primul loc, dar simt că vocea mea ca lider feminin în 2021 este auzită. Mă simt privilegiată și norocoasă ca în compania din care fac parte să putem vorbi despre empatie, arta de a fi vulnerabil, să fii încurajat dacă ești creativ, să poți să vorbești liber și să ai mereu oportunități de creștere și dezvoltare.

În echipa mea, încerc mereu să cultiv și să răspândesc transparența și autenticitatea, valori atât de importante mai ales în aceste vremuri de incertitudine. Datorită faptului că Majorel Romania a ajuns la 1.700 de persoane, încurajez puternic formarea de comunități și crearea de apartenență.

Cu toții avem nevoie să facem parte din ceva important, care schimbă într-un mod pozitiv viețile oamenilor și care chiar contează. Asta simt că facem noi la Majorel România – ajutăm oamenii să găsească soluții. Împreună am învățat să fim #OneMajorel.

Abordarea corectă a schimbării mentalităților, din perspectiva unui lider, este să fii mai empatic și mai plin de compasiune, să încerci întotdeauna să înțelegi prin ce trec angajații tăi și cum să-i sprijini în călătoriile lor.

Cum construiești cultura potrivită pentru echipele la distanță?

Cred că angajamentul și incluziunea sunt două cuvinte majore, care răspund la această întrebare. Pentru a construi o cultură puternică și corectă prin angajații care lucrează la distanță, ce este cel mai important este să-i faci pe toți să se simtă susținuți în mod constant. Schimbul constant de idei, împreună cu o comunicare deschisă, sunt două elemente pe care le încurajăm puternic.

Managementul nostru este întotdeauna acolo pentru a oferi o mână de ajutor și sprijin atunci când este nevoie. În plus, pentru a ne menține conectați, avem numeroase inițiative de implicare în programul Feel Good. Am adaptat programul la munca la distanță și majoritatea activităților se desfășoară online.

În prezent, birourile noastre de acasă sunt înveselite cu o mulțime de inițiative distractive și interesante, cum ar fi Majorel Life Hacks Academy, o serie de evenimente online, în care îi ajutăm pe angajații noștri să descopere mici trucuri ce le fac viața mai ușoară, concursuri amuzante, cu focus pe sănătate și divertisment, inițiative de implicare și activități CSR.

Cum abordați schimbarea mentalităților?

Pandemia a adus schimbări fundamentale în viața profesională a oricărei persoane. Dar a adus și schimbări semnificative în bine, pe care noi, ca lideri, nu trebuie să le lăsăm neobservate.

Cred că, în zilele noastre, aplecarea către sănătatea emoțională a angajaților, crearea de platforme de comunicare pe teme diverse, atenția sporită la nevoi – toate acestea reprezintă chei prețioase, care deschid porți și mai prețioase. Liderii buni nu trebuie doar să asigure și să susțină activități legate de sănătatea fizică a angajaților lor, ci trebuie să ne uităm, în egală măsură, și la echilibrul emoțional.

Abordarea corectă a schimbării mentalităților, din perspectiva unui lider, este să fii mai empatic și mai plin de compasiune, să încerci întotdeauna să înțelegi prin ce trec angajații tăi și cum să-i sprijini în călătoriile lor. Un lider bun ar trebui să fie atent, atent și un bun ascultător, pentru a se asigura că fiecare membru din echipă se simte important.

Care sunt cele mai importante lucruri care s-au petrecut în ultimul an, la Majorel Romania?

În această perioadă, compania a înregistrat cel mai bun cash collection din regiune, cu 85 la sută încasări din soldurile facturilor emise. S-au creat două divizii de IT pentru servicii de network și servicii de servere, care deservesc toate țările din estul Europei și Germania, care fac parte din grupul Majorel.

Am creat peste 500 de locuri de muncă în perioada de pandemie, am adaptat programul de beneficii investind foarte mult în sănătate, le-am oferit angajaților noștri acces prioritar la clinica privată cu care colaborăm, am câștigat titlul de Brand of the Year, la a șaptea ediție organizată de Business Process Outsourcing, și am creat multiple acțiuni de engagement cu angajații, bazate pe cei patru piloni ai programului Feel Good: Mind, Body, Soul și Special.

Am investit în dezvoltarea profesională a angajaților noștri, cărora le-am oferit două mari programe de Leadership și Talent Enrichment, am suplimentat bugetul pentru reamenajarea spațiilor existente și, celmai important lucru, am încercat să creăm un dialog viu cu membrii echipei și să putem să demonstrăm că la nivel global Majorel România produce excelență, prin calitatea serviciilor pe care le oferim.

DESPRE MAJOREL ROMÂNIA

Este unul dintre principalii furnizori de BPO din lume. Proiectează și produce soluții personalizate pentru diferite tipuri de business-uri și acoperă o gamă largă de procese comerciale prin oferirea de servicii integrate.

Acestea includ toate serviciile legate de crearea și distribuirea produselor tipărite și a suporturilor de stocare digitală, gestionarea datelor, asistență pentru clienți, servicii CRM, gestionarea lanțului de aprovizionare, distribuție digitală și servicii financiare, și servicii IT personalizate. În momentul acesta, compania are patru sedii în România, la Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca și București.

Dacă vrei să faci parte din echipa Majorel Romania, trimite CV-ul tău pe: jobs.romania@majorel.com sau urmărește compania pe rețelele de socializare: Facebook, Instagram și Linkedin – Majorel Romania.

Articolul anterior

KeepCalling, unul dintre cei mai dinamici jucători de pe piața telecomunicațiilor, caută IT-iști care vor să facă diferența

Articolul următor

Trei sferturi dintre angajați au suferit de burnout în ultimii cinci ani. 81 la sută nu se simt ajutați de companie să treacă peste momentele de epuizare

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share