Echipa de alergători JYSK a participat la Azuga Trail Race powered by JYSK 2024

În al patrulea an în care JYSK este sponsor principal la Azuga Trail Race powered by JYSK, peste 1.600 de participanți s-au întrecut pe cărările din Munții Baiului, inclusiv 13 colegi de la JYSK, în cele patru probe ale competiției.

De patru ani, octombrie este luna în care iubitorii de alergare montană își trec în calendar un eveniment pe care nu trebuie să-l rateze: Azuga Trail Race powered by JYSK. Își pregătesc echipamentul, tricourile tehnice, bețele de drumeție, windstopperele și pantofii de alergare, și vin la Azuga să se bucure de o zi plină de mișcare în aer liber, pe cărări de munte, înconjurați de peisajul multicolor al toamnei.

Cea mai amplă ediție de până acum

Ediția din 2024 a diferit față de precedentele prin două lucruri importante. Primul: numărul-record de participanți, peste 1.600, cu 500 mai mulți decât în 2023. Iar al doilea este temperatura, care de data aceasta a fost de doar câteva grade, ceea ce a făcut ca efortul depus pe parcursul cursei să fie mai mare.

“În al 12-lea an de organizat evenimente de alergare, a sosit momentul să batem toate recordurile cu Azuga Trail Race powered by JYSK 2024: cei mai mulți participanți de până acum, cel mai greu de administrat logistic, având în vedere, în primul rând, cantitățile mari de materiale, locurile unde a trebuit să fie duse și puse în scenă, cei mai mulți voluntari, dar și o mare presiune pe care am simțit-o constant, precum ceața sau un plafon de nori care s-a risipit odată cu ajungerea participanților la finish.

Deși rece, vremea ne-a ajutat. Au fost multe zâmbete, concurenții mi-au părut fericiți, iar comentariile lor sunt mărturia că evenimentul a ieșit foarte bine. JYSK iubește sportul. Echipa voastră a umplut cu zâmbete și voie bună cărările Munților Baiului, iar noi, ca organizatori, vă mulțumim, căci aportul JYSK România în reușita evenimentului este esențial. Să ne vedem cu bine la anul!”, a fost mesajul lui Lucian Al Mării, organizator și președinte al Asociației Sport la Orice Vârstă.

Pentru confortul participanților, zona de predare a kiturilor și festivitatea de premiere s-au mutat în interior, în sala de sport din Azuga, unde publicul i-a aplaudat pe cei mai buni sportivi din cele patru probe ale competiției: Sorica Sunset Vertical și cursele de 11, 21 și 30 km. În ciuda vremii mai reci decât în anii trecuți, câștigătorul cursei de 30 km, Andrei Preda, a reușit un timp mai bun cu 17 minute decât anul trecut, când a fost tot pe primul loc la 30 km.

Frig, dar distractiv

La startul competiției s-au aflat și 13 colegi din JYSK, pasionați de munte și alergare. Echipa de alergare JYSK Running Club a strâns colegi din București, Făgăraș, Câmpulung, Cluj, Curtea de Argeș, Petroșani, Mioveni și Sfântu Gheorghe, înscriși la toate cele patru curse ale competiției.

Maria Nițulescu, Store Manager JYSK Câmpulung, a aflat de la colegii din zonă de concurs și a vrut să participe pentru prima dată, pentru că i s-a părut un mod plăcut de a petrece o zi alături de colegi.

“Mi-a plăcut mult, mai ales că a fost prima dată când am participat la o alergare montană. Mi s-a părut și greu, fiindcă nici nu am făcut prea mult sport în ultima perioadă. Am alergat doar de două-trei ori în ultimul an. Am vrut să văd cum e experiența în sine”, spune Maria.

Și Valentin Tănase, Store Concept Coordinator JYSK, s-a aflat la prima participare la Azuga. El a făcut parte și dintr-un club de alergare înainte să se angajeze la JYSK, iar acum a avut ocazia să încerce și alergarea montană.

“M-am speriat un pic când am sosit la Azuga, pentru că erau doar patru grade. Când am ajuns sus, la punctul de hidratare, apa era mai rece decât afară. Îmi place tot ce implică mișcare, dar asta a fost prima alergare montană la care am participat. Când alergi pe munte, trebuie să-ți faci altfel planul, să-ți conservi energia, să știi să abordezi și coborârea. Dacă nu aș fi alergat cu Liviu (n.r. Liviu Apreotesei), ar fi fost mai greu, dar așa am știut mai unde sunt punctele de hidratare și cum să planific cursa. A fost un traseu de care am putut să ne bucurăm”, explică Valentin.

Iraida Paiuc, Sales and Marketing Manager, abia aștepta ziua cursei. A fost a treia sa participare la Azuga, iar acum și-a dorit să abordeze o cursă mai dificilă ca de obicei și s-a înscris la traseul de 21 km.

“Ador muntele, peisajele de toamnă și competițiile. Azuga Trial Race powered by JYSK ne oferă mereu mix-ul perfect. M-a speriat puțin temperatura (nu funcționez prea bine la temperaturi sub 20 grade), dar odată ce am început alergarea m-am mai încălzit si n-am mai simțit frigul. După primii 2-3 kilometri de alergare pe asfalt, a venit și prima urcare și m-am relaxat.

Îmi plac urcările și coborârile; mersul pe plat mă obosește cel mai mult. Bine că traseul de la Azuga nu prea are porțiuni plate, așa că m-am simțit excelent de la start la finish. Am avut chiar timp să admir peisajele, pădurea și culorile toamnei, și nu m-am stresat deloc cu timpul sau numărul de kilometri pe care-i mai aveam de făcut. Cât timp nu mă durea nimic, nu aveam nici o problemă să avansez în ritmul celor din jurul meu.

Ultima coborâre mi s-a părut destul de lungă, fiindcă se auzea muzica de la sosire, dar coboram, coboram și parcă nu mai ajungeam. Nu aveam ceas, așa ca nu știam câți kilometri am făcut și nici de câte ore alerg. Obiectivul meu era să termin cursa cu bine și fără accidentări. Îmi spuneam în gând: <încă un pic și mănânci sarmale> sau <hai că nu mai e mult și ajungi la saună>”.

Iraida Paiuc s-a înscris deja la următoarea competiție, Cernica Running Trails powered by JYSK, și speră că acolo vor veni alături de ea cât mai mulți colegi care să se alăture echipei JYSK Running Club.

Cernica Running Trails powered by JYSK are loc pe 10 noiembrie, în Pădurea Cernica, orașul Pantelimon. Prima ediție a acestei competiții le oferă participanților mai multe variante de curse, de la cele mai ușoare, potrivite și pentru familii, la cele mai solicitante, precum cursa de 25 km. Înscrierile sunt așteptate până pe 4 noiembrie.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share