Compania de software britanică, prezentă pe piața locală cu șapte centre de livrare, și-a menținut rata de creștere și a continuat să facă angajări în timpul pandemiei.
Endava a raportat venituri de 764,1 milioane lei în anul financiar care s-a încheiat pe 31 decembrie 2020, în creștere cu 29 la sută față de anul anterior, și un profit net de 73,7 milioane – o creștere cu 19 la sută. Evoluția s-a bazat pe dezvoltarea centrelor de livrare existente în Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara, și a fost influențată de creșterea cererii pentru portofoliul de servicii din oferta sa, generată de nevoia digitalizării accelerate.
Echipa din România a atins un număr de 3.204 de angajați la finalul lui 2020, +12 la sută față de finalul lui 2019. Aproape toți lucrează acum de acasă și se bazează pe infrastructura de date implementată în orașele în care compania operează. Activitățile de recrutare, onboarding și training sunt realizate exclusiv online.
Echipele de livrare din România colaborează cu clienți din zona de plăți și servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media și Telecomunicații), FMCG, logistică, și acoperă și o mare parte din serviciile de suport ale companiei la nivel global. La nivel local, Endava continuă să se concentreze pe dezvoltarea de programe împreună cu diferitele comunități din zona de tehnologie și susține parteneriatele strategice dezvoltate cu universitățile tehnice din centrele universitare în care are centre de livrare.
La nivel global, compania și-a continuat politica de achiziții și integrări, prin achiziționarea Comtrade Digital Services (în august 2020), Pet Minuta (în martie 2021) și Levvel LLC (în aprilie 2021). În mai, Endava a anunțat extinderea operațiunilor în regiunea Asia-Pacific și suplimentarea numărului de angajați în Singapore, pentru serviciile actuale și pentru potențiali clienți. Echipa are deja un istoric validat în colaborarea cu clienți din Asia: de la dezvoltarea unor noi platforme de tranzacționarea criptomonedelor, la crearea unui schimb digital de active pentru o companie de soluții blockchain.
“Am avut multe de învățat, fiindcă în ultimul an financiar întreg mediul de business a evoluat enorm. Au fost implementate strategii noi și ne-am concentrat pe creșterea adaptabilității și capacității de inovare. Doi catalizatori majori ai creșterii noastre continue sunt transformarea digitală și evoluția digitală, unde am observat o evoluție a cererii pentru portofoliul nostru de servicii. Le oferim clienților noștri atât consultanță strategică și le sugerăm soluții pentru a-și digitaliza în continuare business-ul, cât și capabilități de top din zona de inginerie, care să asigure această modernizare”, spune Claudiu Constantinescu, Endava Regional Manager pentru Europa Centrală.
DESPRE ENDAVA
Este lider în furnizarea de servicii tehnologice de ultimă generație și își sprijină clienții în dezvoltarea propriilor organizații, prin utilizarea soluțiilor scalabile de Distributed Enterprise Agile. Ajută clienții să devină companii digitale bazate pe experiență și îi sprijină în călătoria lor de la generarea de idei la dezvoltarea și implementarea de produse, platforme și soluții. Clienții Endava activează în industriile de Plăți, Servicii Financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom), Bunuri de Consum, Logistică și Medicală. La 31 martie, Endava avea 8,127 de angajați în birourile din Australia, Austria, Danemarca, Germania, Irlanda, Olanda, Singapore, Marea Britanie, SUA, și centrele de livrare din UE (România, Bulgaria și Slovenia), țările din Europa Centrală (Macedonia de Nord, Moldova, Serbia, Bosnia și Herțegovina) și America Latină (Argentina, Columbia, Uruguay și Venezuela).