Cel mai mare grup bancar din Olanda va desfiinţa 1.000 de locuri de muncă şi va închide toate sucursalele din America Latină şi unele ţări din Asia, în încercarea de a-şi reduce costurile şi a accelera transformarea sa digitală.
ING a raportat un profit net de 788 milioane de euro în trimestrul al treilea, aproape jumătate faţă de rezultatul de 1,4 miliarde raportat în trimestrul al treilea al anului trecut şi sub estimările analiştilor, care mizau pe un profit de 844 milioane de euro, notează Agerpres.
În schimb, costurile ING au crescut până la 2,6 miliarde de euro. „Pe segmentul wholesale banking, ne vom concentra şi mai mult pe clienţii noştri de bază şi pe simplificarea amprentei noastre geografice, ceea ce înseamnă mai puţin personal. Asta include închiderea sucursalelor din America de Sud şi unele ţări din Asia”, a declarat directorul general de la ING, Steven van Rijswijk. Pe segmentul de retail banking, vor fi reduse eforturile de standardizare a serviciilor de digital banking, ceea ce va avea un impact asupra unor ţări precum Franţa, Spania şi Cehia.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
În ultimii ani, ING a fost una din băncile europene cu cea mai puternică creştere și a dobândit milioane de clienţi graţie serviciilor online în perioada precedentului CEO, Ralph Hamers, aflat acum la conducerea băncii elveţiene UBS Group AG. Chiar dacă a dobândit milioane de clienţi în ultimii ani, ING a avut dificultăţi în a deveni mai profitabilă, în condiţiile în care nivelul redus al dobânzilor şi majorarea costurilor de conformare au afectat marjele de profit.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare pentru mai mult de 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este o bancă universală și oferă produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.