În perioada octombrie-decembrie, Henkel România susține formatul educativ conceput și coordonat de Asociația Departamentul Creativ din Cluj-Napoca, pentru studenții și masteranzii Departamentului Modă-design vestimentar al Universității de Artă și Design (UAD) și pentru comunitatea locală – absolvenți UAD • FASHION.
Acest format educativ presupune o serie de trei evenimente de tip Ateliere practice, care completează aria curriculară și sunt conduse de specialiști cu multă experiență în industriile creative. Primele trei workshop-uri vor fi axate pe Project Management și pe conținuturile conceptuale aferente acestei teme. În cele trei sesiuni, studenții vor avea acces și la informații despre istoria business-ului Henkel și a celor mai importante mărci din portofoliul diviziei detergenți Henkel, insight-uri greu accesibile publicului larg.
Fiecare workshop va avea și o parte practică, extrem de utilă în contextul actual local și global. Studenții și masteranzii Departamentului Modă-design vestimentar UAD Cluj-Napoca vor fi încurajați să interacționeze cu situații și exemple concrete Henkel. Spațiul interdisciplinar Meron este unul dintre partenerii instituționali care susțin acest proiect. Primele două workshop-uri, din 28 octombrie și 25 noiembrie, s-au bucurat de un public profesionist, circa 50 persoane, studenți, masteranzi, absolvenți, experți, profesori.
- TIME World’s Best Companies: JYSK, pe lista cele mai bune companii din lume în 2024
- Forvis Mazars, “Best Place to Work” în Europa Centrală și de Est și Asia Centrală
- Investiție: Fuchs Condimente România își dublează capacitățile de producție în fabrica din Curtea de Argeș
“Prin aceste trei workshop-uri concepute și dezvoltate de Asociația Departamentul Creativ special pentru studenți, masteranzi și absolvenți UAD • FASHION, cu susținerea conducerii UAD Cluj-Napoca, a decanului FADD, conf. univ. dr. Anamaria Tomiuc, a consultantului creativ dr. Liana Martin, a cultural energizer-ului Crina Ciocian, ne propunem să completăm aria curriculară, prin problematizarea unor teme și concepte esențiale pentru joburi profesioniste în industriile creative. Fiecare serie de workshop-uri va aborda teme diverse, de la project management până la marketing și istoria unor branduri ca Persil. Toate perspectivele sunt ale unor experți cu CV-uri impresionate și voci distincte”, declară Lucian Broscățean, conf. univ. dr. și director al Departamentului Modă-design vestimentar UAD Cluj-Napoca.
În perioada 2010-2023, Henkel a premiat, prin mărcile Perwoll și Syoss, 30 de absolvenți ai Departamentului Modă-design vestimentar UAD (15 absolvenți de la licență și 15 de la master), la cele 11 ediții ale Galei UAD Fashion Design, redenumită UAD • FASHION • SHOW, de la ediția 2023. În total, Henkel a acordat 22 Premii Perwoll pentru tineri designeri, pentru excelență în alegerea și combinarea țesăturilor (la edițiile 2010-2023) și opt Premii Syoss pentru cea mai inovatoare colecție, din perspectiva materialelor, a mesajului și a creativității stilului (2014-2019).