Programul educațional global ICT Academy sprijină formarea tinerilor ingineri prin oferirea de pregătire teoretică și practică pe subiecte precum Big Data, AI, IoT, Cloud Computing și Networking.
Lansat în 2013, programul ICT Academy are parteneriate cu peste 1.500 de instituții de învățământ și pregătește anual mai mult de 60.000 de studenți din peste 90 de țări. Prin ICT Academy, Huawei oferă instituțiilor de învățământ o soluție ce acoperă întregul proces de dezvoltare a talentelor, de la dezvoltarea cursurilor, pregătirea formatorilor și configurarea mediului de laborator, până la certificarea studenților și oferirea de oportunități de carieră. Parteneriatul este personalizat penru fiecare instituție în parte.
Huawei pune la dispoziția universităților cele mai recente informații și tehnologii de ultimă oră. În 2018, a oferit finanțare pentru un laborator tehnologic dedicat al Facultății de Automatică și Calculatoare de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, materiale pentru cursurile prevăzute în programa ICT Academy și instruire pentru profesori. Huawei ICT Academy oferă o varietate de cursuri despre tehnologii emergente precum Cloud Computing, stocare, Big Data, IoT și AI.
“Prin ICT Academy, sprijinim tinerele talente din domeniul tehnologiei, însă acesta nu este doar un program educațional, ci piesa de bază a unui întreg ecosistem. Scopul programului este să sprijine studenții cu rezultate remarcabile și să le ofere o pregătire cu acces la cunoștințe teoretice și practice legate de noile tehnologii. Ne dorim să contribuim la reținerea talentelor ICT în România, prin programele noastre educaționale și prin joburile pe care le oferim în compania noastră, astfel încât inginerii români să găsească aici oportunitățile de educație și de carieră care le permit să se dezvolte”, spune George Zhang, CEO Huawei România.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Huawei și-a propus să extindă programul ICT Academy în România și să colaboreze cu universități de profil, care ar putea integra cu ușurință cursurile și serviciile furnizate de companie pentru a oferi o pregătire în plus profesorilor și studenților.
Conform DESI 2020 (Digital Economy and Society Index, elaborat anual de Comisia Europeană), în ultimul an, la nivel european, s-a înregistrat o îmbunătățire a abilităților digitale avansate (absolvenți și specialiști ICT). În 2019, procentul de persoane care aveau cel puțin abilități digitale de bază a ajuns la 58 la sută (în creștere față de 55 la sută în 2015). În 2018, circa 9,1 milioane de persoane au lucrat ca specialiști ICT în UE, cu 1,6 milioane mai mult decât în 2014. Totuși, există în continuare un deficit de specialiști ICT pe piața muncii: 64 la sută dintre întreprinderile mari și 56 la sută dintre IMM-urile care au recrutat specialiști ICT, în 2018, au raportat că aceste posturi vacante sunt greu de ocupat. Problema este și mai răspândită în România, unde cel puțin 80 la sută dintre întreprinderile care fie au recrutat, fie au încercat să recruteze specialiști ICT, au raportat astfel de dificultăți.
În ceea ce privește competențele digitale peste nivelul elementar, România se situează pe ultimul loc în UE. Deși s-a înregistrat o creștere ușoară în ceea ce privește procentajul specialiștilor în domeniul ICT, ei reprezintă o proporție mult mai mică din forța de muncă decât media UE (2,2 la sută față de o medie a UE de 3,9 la sută). În schimb, România are rezultate bune în ceea ce privește absolvenții în domeniul ICT și apare pe locul 5 în rândul statelor membre, cu 5,6 la sută dintre toți absolvenții.